Με την υπογραφή της ONDECK Media το νέο τεύχος του περιοδικού ΤΡΙΑΙΝΑ

Με την υπογραφή της ONDECK Media το νέο τεύχος του περιοδικού ΤΡΙΑΙΝΑ

Η έκδοση του νέου τεύχους του περιοδικού ΤΡΙΑΙΝΑ ολοκληρώθηκε από την ONDECK Media.

Riginos Yachts: Νέες αναπτυξιακές επενδύσεις ύψους 7,5 εκατ. ευρώ

Riginos Yachts: Νέες αναπτυξιακές επενδύσεις ύψους 7,5 εκατ. ευρώ

Η κορυφαία εταιρεία yachting στην Ελλάδα ενισχύει τις αναπτυξιακές προοπτικές της, με τη δημιουργία ναυπηγείου στις νέες εγκαταστάσεις της και εσωτερικού τμήματος financing.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη «Our Ocean Conference»

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη «Our Ocean Conference»

Η Υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη πήρε μέρος στην 9η Διεθνή Διάσκεψη «Our Ocean Conference» (OCC-9).

Κρ. Χατζημηνάς: Η τεχνολογία είναι σημαντική για την επιχειρηματικότητα

Κρ. Χατζημηνάς: Η τεχνολογία είναι σημαντική για την επιχειρηματικότητα

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε.), ιδρυτής & CEO ΤHEON GROUP, ιδρυτής EFA GROUP, έδωσε το παρών στο Delphi Economic Forum IX.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

Η Υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, παρευρέθηκε στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας.

Π. Ξενοκώστας: Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι μηχανουργεία άλλων

Π. Ξενοκώστας: Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι μηχανουργεία άλλων

O Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΝΕΧ, συμμετείχε στο Delfi Economic Forum IX.

Ποσειδώνια 2024: σηματοδοτούν την αναγέννηση της Ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας

Ποσειδώνια 2024: σηματοδοτούν την αναγέννηση της Ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας

Πάνω από 85 ναυπηγεία από 26 χώρες έχουν ήδη επιβεβαιώσει ότι θα δώσουν το «παρών» για να παρουσιάσουν καινοτομίες στον σχεδιασμό και την παραγωγή πλοίων στις 3-7 Ιουνίου.

Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες του 4ου Olympic Yacht Show

Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες του 4ου Olympic Yacht Show

Από τις 10 έως τις 13 Οκτωβρίου 2024, το Olympic Yacht Show θα υποδεχθεί για 4η συνεχόμενη χρονιά το εκλεκτό κοινό του.

Previous Next Play Pause
Με την υπογραφή της ONDECK Media το νέο τεύχος του περιοδικού ΤΡΙΑΙΝΑ Με την υπογραφή της ONDECK Media το νέο τεύχος του περιοδικού ΤΡΙΑΙΝΑ
Riginos Yachts: Νέες αναπτυξιακές επενδύσεις ύψους 7,5 εκατ. ευρώ Riginos Yachts: Νέες αναπτυξιακές επενδύσεις ύψους 7,5 εκατ. ευρώ
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη «Our Ocean Conference» Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη «Our Ocean Conference»
Κρ. Χατζημηνάς: Η τεχνολογία είναι σημαντική για την επιχειρηματικότητα Κρ. Χατζημηνάς: Η τεχνολογία είναι σημαντική για την επιχειρηματικότητα
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας
Π. Ξενοκώστας: Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι μηχανουργεία άλλων            Π. Ξενοκώστας: Τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι μηχανουργεία άλλων
Ποσειδώνια 2024: σηματοδοτούν την αναγέννηση της Ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας Ποσειδώνια 2024: σηματοδοτούν την αναγέννηση της Ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας
Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες του 4ου Olympic Yacht Show Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες του 4ου Olympic Yacht Show

«Εγνατία των Λιμένων»: Τέσσερις λιμένες της Β. Ελλάδας μπαίνουν σε νέα εποχή

Kyriazopoulos Egnatia ton Limenon

«Εγνατία των λιμένων. Ηγουμενίτσα - Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Αλεξανδρούπολη: Αναπτυξιακός και Γεωστρατηγικός ρόλος», ήταν το θέμα ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής.

Η ημερίδα στην οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος διοργανώθηκε στο πλαίσιο εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στο περιθώριο της κοινής συνεδρίασης της Επιτροπής με το Διοικητικό Συμβούλιο της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε.).

Μιλώντας στην ημερίδα ο κ. Κυριαζόπουλος υπογράμμισε ότι «κατά μήκος της Εγνατίας Οδού η οποία διασχίζει την Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Εκκινεί από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, απ’ όπου υπάρχει τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία, και καταλήγει στους Kήπους του Έβρου στα Ελληνοτουρκικά σύνορα. Από την μια πλευρά ως την άλλη, ανέφερε, βρίσκονται 4 από τους σημαντικότερους λιμένες της Β. Ελλάδας. Επιπρόσθετα», συνέχισε, «η Εγνατία Οδός λειτουργεί συγχρόνως ως συλλεκτήριος οδικός άξονας των μεταφορών της Βαλκανικής και της Ν.Α. Ευρώπης. Σ’ αυτήν καταλήγουν οι Πανευρωπαϊκοί Διάδρομοι IV (Βερολίνο – Σόφια – Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι με κατάληξη την Αλεξανδρούπολη), Χ (Βιέννη – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη)».

Συμβολή στον Αναπτυξιακό Ρόλο της περιοχής

Αναφορικά με τον ρόλο που διαδραματίζουν αυτά τα τέσσερα λιμάνια στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, ο κ. Κυριαζόπουλος, επεσήμανε τα εξής :

Λιμένας Θεσσαλονίκης:

Κύριος λιμένας των Βαλκανίων με προοπτικές πύλης διαμετακομιστικού εμπορίου και τουρισμού μέσα από:

Ολοκλήρωση υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του ΟΛΘ ΑΕ και κύρια των έργων αναβάθμισης στον 6ο προβλήτα που θα δώσει τη δυνατότητα προσέγγισης σε μεγάλα containerships

Των συνοδών έργων πολυτροπικής διασύνδεσής του (οδικής σύνδεσης με την Εγνατία, σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα)

Της ελεύθερης ζώνη σε λειτουργία

Της θέσης σε λειτουργία εμπορευματικής γραμμής με λιμένες της Αιγύπτου και της Νότιας Τουρκίας

Της ολοένα αυξανόμενης σημασίας του ως homeport λιμένας κρουαζιέρας

Του πρόσφατου μνημόνιού συνεργασίας με Οικονομική Ζώνη του Σουέζ

Λιμάνια Ηγουμενίτσας - Καβάλας – Αλεξανδρούπολης

Οι ιδιωτικοποιήσεις (πρώτα αποτελέσματα πριν το τέλος του έτους) των λιμένων της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης βρίσκονται σε εξέλιξη. Τα λιμάνια αυτά έχουν τα εξής χαρακτηριστικά :

Λιμάνι Ηγουμενίτσας: Δυτική πύλη θαλάσσιου διάδρομου με μεγάλες δυνατότητες στον τομέα εμπορευματικών μεταφορών, την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό.

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Λιμένας διττής σημασίας (πολιτικής και στρατιωτικής (ΝΑΤΟ). Σημειώνεται ότι η επένδυση για το πλωτό terminal (FSRU) αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και θα έχει κύρια εξαγωγικό προσανατολισμό.

Λιμάνι Καβάλας: πέραν της αξιοποίησης του εμπορικού λιμένα, σε δρομολόγηση βρίσκεται η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου Καβάλας με τη διευθέτηση του ζητήματος του Κανονισμού Τιμολόγησης και τα λοιπά ζητήματα

Από τα κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν προκριθεί, διαφαίνεται ότι επενδυτές με ευρεία και βαθιά γνώση του αντικειμένου της λιμενικής βιομηχανίας πρόκειται να υλοποιήσουν σύντομα το αναπτυξιακό τους πλάνο και να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητες τόσο των λιμένων όσο και της Εγνατίας Οδού ως βασικού άξονα θαλασσίων εμπορευματικών μεταφορών.

Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Εξάλλου ο Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής ανέφερε ότι η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα- Τοξότες Ξάνθης (νότια χάραξη), έργο ύψους 1,3 δισ. ευρώ, και αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής μέχρι την Αλεξανδρούπολη, που θα διασυνδέσει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης μεταξύ τους.

Η Ευρωπαϊκή Διάσταση και ο γεωστρατηγικός ρόλος της Εγνατίας Οδού

Επίσης ως προς την Ευρωπαϊκή διάσταση και τον γεωστρατηγικό ρόλο της Εγνατίας Οδού ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε τα εξής :

«Στον υπό αναθεώρηση Κανονισμό του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών που συζητείται στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με την Πρόταση της Επιτροπής από τη χώρα μας θα διέρχονται δύο νέοι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι: Ο Διάδρομος Δυτικών Βαλκανίων που στην προτεινόμενη χάραξη θα συνδέει οδικά και σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι και ο Διάδρομος Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου που θα διέρχεται στη χώρα μας από τη Βουλγαρία και μέσω Αλεξανδρούπολης στην Εγνατία Οδό.

Οι νέοι Ευρωπαϊκοί Διάδρομοι δημιουργούν νέα δεδομένα για τους λιμένες της Εγνατίας καθώς όταν θα ολοκληρωθούν οι πολυτροπικές συνδέσεις, εμπορευματικά αγαθά και ενέργεια θα διακινούνται μέσω της Εγνατίας από και προς τα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τις χώρες της Βαλτικής.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών στο Bourget της Γαλλίας τον προηγούμενο μήνα, επισημάνθηκε από τη χώρα μας η σημασία επέκτασης του Διαδρόμου Δυτ. Βαλκανίων και η σύνδεση του μέσω νέας κάθετης οδικής σύνδεσης με τη χώρα μας μέσω της Αλβανίας (ο επονομαζόμενος και Διάδρομος Αδριατικής – Ιονίου). Η προτεινόμενη σύνδεση αναβαθμίζει τη σημασία της Εγνατίας Οδού στο σύστημα μεταφορών της Βαλκανικής, και δίνει νέα αναπτυξιακή προοπτική στις διεθνείς μεταφορικές ροές κατά μήκος αυτής.

Πρόσφατη πρόταση της Γεν. Γραμματείας Λιμένων ήταν και η αναβίωση του αρχικού σχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2016 για τη σύνδεση της χώρας μας με τρίτο Ευρωπαϊκό Διάδρομο με την επέκταση του Μεσογειακού Διαδρόμου(που εκτείνεται από την Ιβηρική Χερσόνησο, διαπερνά νοτίως την Γαλλία και μέσω της Ιταλίας φθάνει στα σύνορα της Ουγγαρίας με την Ουκρανία) κάθετα μέσω των Δυτικών Βαλκανίων και τα σύνορα της χώρας μας με την Αλβανία.

Αυτή η Πρόταση Κανονισμού», κατέληξε, «βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση και δεν αναμένεται να τεθεί σε ισχύ πριν το 2023. Ωστόσο δημιουργεί νέα δεδομένα στις μεταφορικές ροές της Εγνατίας Οδού που πρέπει να αξιολογηθούν και να αξιοποιηθούν καταλλήλως».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρεπορταζ

Sea Trials by Skipper ONDECK: Italia 11…

Εγκαινιάζουμε τη νέα στήλη αποκλειστικών δοκιμών του Skipper ONDECK, με...

Ρεπορτάζ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Η D-Marin Λευκάδας μέγας χορηγός του Πρά…

Η D-Marin Λευκάδας για μια ακόμη χρονιά υπήρξε μέγας χορηγός...

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Style

Η Omega διευρύνει τη συλλογή Speedmaster…

Μοντέλα τόσο σε χρυσό όσο και σε ατσάλι, καθένα με...

Style