• web charter 02
  • web charter 03
  • web charter 01
  • web charter 04

Test Drive: Jeep Cherokee 2.2 MTJ 195hp AWD Limited

Η ενότητα του Owner’s car ανοίγει πανιά σε μία νέα θάλασσα, αυτή των test drives, με το πρώτο μοντέλο που οδηγούμε να είναι το Jeep Cherokee 2.2 MTJ 195hp AWD Limited SELEC-TERRAIN I.



Ένα μοντέλο εμβληματικό, που σε βάθος χρόνου κι από γενιά σε γενιά άλλαξε, εκσυγχρονίστηκε και επαναπροσδιόρισε τη θέση του στη γκάμα της μάρκας, όντας πια η πρότασή της στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των πολυτελών SUV. Έχοντας όμως κρυφό άσο στο μανίκι: παραμένει ένα γνήσιο Jeep προσφέροντας δίχως φόβο αλλά με πολύ πάθος, εκτός δρόμου δυνατότητες.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, με λίγη ιστορία. Το όνομα Cherokee πρωτοεμφανίστηκε το 1974, τότε ως ειδική έκδοση του Wagoneer. Ανανεώθηκε μία δεκαετία μετά, έχοντας πλέον ανεξάρτητο όνομα και χαρακτήρα ενώ η τρίτη του γενιά παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2001 – πλέον ως Liberty για τη Βόρεια Αμερική και Cherokee για τις αγορές εκτός αυτής. Το 2008 μας συστήθηκε η τέταρτη γενιά ενώ στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης του 2013, παρουσιάστηκε η πέμπτη. Πλέον ο χαρακτήρας του μοντέλου είχε αλλάξει, είχε γίνει παγκόσμιο, πιο πολυτελές, ξεχωριστό σχεδιαστικά και όλα αυτά, υπό την ομπρέλα πλέον του FCA Group. Αποδείχθηκε εξ αρχής επιτυχημένο αν και στη χώρα μας αποτέλεσε θύμα της κρίσης, σε μία αγορά που αναπόφευκτα ακολούθησε το δόγμα του downsizing.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest ext zi1000x667

Στα τέλη του 2018 ήρθε ο αέρας ανανέωσης της εικόνας του μοντέλου, που δεν περιορίστηκε στο περίβλημά του αλλά πέρασε και στην ουσία. Δηλαδή στα μηχανικά μέρη αλλά και το εύρος της τεχνολογικής του φαρέτρας. Όλα όμως με… μέτρο!

Ξεκινώντας από την εξωτερική του σχεδίαση, χωρίς να διαφοροποιηθεί το σουλούπι του Cherokee, υπήρξαν συγκεκριμένες, ουσιαστικές επεμβάσεις. Στο «πρόσωπο» του Cherokee τα άκρως ιδιαίτερα λεπτά φωτιστικά σώματα με τους ξεχωριστούν τετράγωνους προβολείς αποτελούν παρελθόν. Αντί αυτών έχουμε μία πιο συμβατική αλλά καλαίσθητη λύση με ενιαία φωτιστικά σώματα. Μικρή διαφοροποίηση έχουμε και στο lay out στις επτά χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest detail i1000x667

Η Jeep εξοπλίζει το ανανεωμένο της μοντέλο με προβολείς Full LED και φώτα ημέρας DLR, νέα σχέδια τροχών, νέας σχεδίασης ποδιές προστασίας ενώ στο πίσω μέρος, έχει αλλάξει ο σχεδιασμός της θύρας του χώρου αποσκευών που είναι μετατοπισμένη ψηλότερα ως προς το κέντρο ενώ είναι χαρακτηριστικά τα κόκκινα LED που περιβάλλουν τους φώτα φρένων και τα φλας.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest detail e1000x667

Όλα αυτά χαρίζουν στο Cherokee επιβλητική παρουσία, είναι ένα μοντέλο που από την πρώτη ματιά σε κερδίζει με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά – ταιριαστά με τον μεικτό του χαρακτήρα που ακροβατεί ανάμεσα στην πολυτέλεια και το ανήσυχο πνεύμα.

2019 Jeep Cherokee interior a1000x667

Περνώντας στο εσωτερικό, με την πέμπτη γενιά να έχει ήδη κάνει πραγματικά άλματα σε ποιότητα, εύλογα δεν χρειάστηκαν πολλές διαφοροποιήσεις. Παντού θα βρείτε υψηλής ποιότητας υλικά, με εξαιρετική συναρμογή, σε ένα πολυτελές περιβάλλον με δερμάτινα καθίσματα και ταμπλό, λεπτομέρειες σε γυαλιστερό μαύρο Piano και διακοσμητικά στοιχεία σε σατινέ χρώμιο. Το νέο τιμόνι διατίθεται με ενσωματωμένα χειριστήρια στο βασικό εξοπλισμό ενώ επειδή δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να παίρνεις του δρόμους απολαμβάνοντας όμορφες διαδρομές σε συνδυασμό με ταξιδιάρικες μουσικές, το premium ηχοσύστημα Alpine 9 ηχείων με subwoofer 8” και ενισχυτή 506 Watt εξασφαλίζει εξαιρετικό ήχο.

2019 Jeep Cherokee d1000x667

Στη μακροσκελή λίστα των κατ’ επιλογή δυνατοτήτων που προσφέρει το ανανεωμένο μοντέλο, συναντάμε θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, που ζεσταίνουν γρήγορα όταν κάνει κρύο και σας ανακουφίζουν ευχάριστα όταν ο υδράργυρος ανεβαίνει. Θερμαινόμενο είναι και το τιμόνι ενώ μεγάλο ατού αποτελεί ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, αφού χάρη στις δύο ομάδες χειριστηρίων, εσείς και ο συνεπιβάτης σας μπορείτε να έχετε το ιδιαίτερο μικροκλίμα σας ώστε να είναι όλοι ικανοποιημένοι στις διαδρομές με το ανανεωμένο Jeep Cherokee.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest interior d1000x667

Οι χώροι είναι επαρκείς για μία πενταμελή οικογένεια, με όλους τους επιβάτες να ταξιδεύουν με άνεση. Τα έξυπνα, αναδιπλούμενα και διαιρούμενα σε αναλογία 60/40 πίσω καθίσματα δημιουργούν ακόμα περισσότερο χώρο για μεγαλύτερα αντικείμενα, με τη δυνατότητα αναδίπλωσης του μονού ή του διπλού καθίσματος ή και των δύο. Επίσης, το κατ' επιλογή συρόμενο πίσω κάθισμα εξυπηρετεί όταν οι επιβάτες χρειάζονται λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια τους.

2019 Jeep Cherokee interior c1000x667

Όσο για τον χώρο αποσκευών, προσφέρει πλέον χωρητικότητα αποθήκευσης έως 570 λίτρα, ικανή να χωρέσει από ψώνια μέχρι μπαστούνια του γκολφ για τις καθημερινές σας περιπέτειες. Επιπρόσθετα, η πρόσβαση σε αυτόν έχει γίνει ακόμα πιο εύκολη χάρη στην ηλεκτρικά ανοιγόμενη, χωρίς χρήση των χεριών, πίσω πόρτα: απλώς κάντε μια κίνηση «σάρωσης» με το πόδι σας κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, για να ενεργοποιηθεί η πίσω πόρτα και να ανοίξει ομαλά και αυτόματα. Επιπρόσθετα, το Cherokee διαθέτει κρυφό δάπεδο φόρτωσης που μπορεί να ανοίξει εύκολα για την ασφαλή τοποθέτηση ακόμα περισσότερων φορτίων. Με «θύμα» όμως τη ρεζέρβα, αντί της οποίας υπάρχει πλέον kit επισκευτής.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest interior k1000x667

Η θέση του οδηγού βρίσκεται ψηλά, με άριστη ορατότητα ενώ στη διάθεσή του έχει πληθώρα τεχνολογικών λύσεων με στόχο την προσαρμοστικότητα σε κάθε διαδρομή, την άνεση και κυρίως την ασφάλεια. Την παράσταση στο εσωτερικό κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την πλήρως παραμετροποιήσιμη έγχρωμη οθόνη TFT 7”, που προσφέρει την ευκολία μιας εξατομικευμένης εμπειρίας χρήστη, λαμβάνοντας πληροφορίες και στοιχεία ανατροφοδότησης για το όχημα στη μορφή που επιλέγετε, όπως οδηγίες πλοήγησης στροφή-στροφή, ρυθμίσεις του συστήματος Selec-Terrain (τις λειτουργίες του οποίου θα δούμε στη συνέχεια) ή λειτουργίες ασφάλειας. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας συναντάμε μία μεγαλύτερη οθόνη αφής 8’’4 που αφορά στις λειτουργίες του εξελιγμένου συστήματος infotainment Uconnect.

2019 Jeep Cherokee interior e1000x667

Το τέταρτης γενιάς Uconnect 7’’ DAB Radio διαθέτει ένα πλήρες σύστημα Digital Audio Broadcasting και οθόνη υψηλής ανάλυσης για εύκολη πρόσβαση στο περιεχόμενο σας. Διαθέτει επίσης εύχρηστες δυνατότητες όπως Drag'n'Drop, μεγέθυνση με σάρωση των δακτύλων (pinch-to-zoom), δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth και συνεργασία με το smartphone, που επιτρέπει την εξατομίκευση της γραμμής μενού. Και φυσικά είναι συμβατό τόσο με Apple CarPlay όσο και με Android Auto.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest ext s1000x667

Αυτά είναι τα ορατά, πάμε και σε όσα το Jeep Cherokee κρύβει στα σωθικά του. Κάτω από το καπό λοιπόν βρίσκεται o νέος diesel κινητήρας 2.2 Multijet II, που αντικαθιστά τη δίλιτρη μέχρι πρότινος διαθέσιμη επιλογή. Ο εν λόγω τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού της FCA αποτελεί και τη μοναδική διαθέσιμη επιλογή στη χώρα μας και προσφέρεται είτε με την κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα είτε με τετρακίνηση, όπως ίσχυε στο μοντέλο της δοκιμής μας. Ο συγκεκριμένος turbo-diesel αποδίδει 195 άλογα και 450 Νm ροπής στις 2.000 στροφές/λεπτό. Συνεργάζεται με 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF με τη συνύπαρξή τους να είναι αρμονική, βοηθώντας στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest detail b1000x600

Παρότι μιλάμε για ένα μεγάλο SUV βάρους σχεδόν δύο τόνων, το εν λόγω μηχανικό σύνολο εξασφαλίζει την απαιτούμενη δύναμη, διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή. Η τελική ταχύτητα της τάξης των 202 χιλιομέτρων/ώρα και τα 0-100 χιλιόμετρα/ώρα που έρχονται σε 8.8 δευτερόλεπτα το πιστοποιούν. Όταν θέλεις να ξεδιπλώνεις τις αρετές του, αναπόφευκτα αυτό αντικατοπτρίζεται στην κατανάλωση που φλερτάρει με διψήφια νούμερα. Αν όμως κινείσαι χαλαρά, τότε η ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδιού θα μείνει στον αστερισμό των 7 lt. Επίσης, δεν είναι ο πιο αθόρυβος diesel στην κατηγορία αλλά η καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει τον τραχύ του ήχο να περάσει στη καμπίνα.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest detail d1000x667

Ενώ το 9άρι κιβώτιο είναι εκεί να εξασφαλίσει άνετη καθημερινότητα, αν έχετε όρεξη για πιο… παιχνιδιάρικη οδήγηση, μπορείτε να αλλάζετε σχέση είτε μέσω του επιλογέα ή ακόμα καλύτερα, μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Και παρότι το Cherokee δεν είναι φτιαγμένο για… αναβάσεις, δεν φοβίζει ούτε επιτρέπει ιδιαίτερες κλίσεις. Πατάει αποφασιστικά και ουσιαστικά «καταπίνει» όποια ανωμαλία συναντήσει στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους.

2019 Jeep Cherokee b1000x667

Αυτά στην άσφαλτο γιατί όπως είπαμε, ένα ατού σε σχέση με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας είναι πως ως γνήσιο Jeep, όταν βγει εκτός δρόμου, νιώθει σα στο σπίτι του! Αρωγό σε αυτό αποτελεί το άκρως αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης Jeep Active. Το όχημα δοκιμής «φορούσε» το Jeep Active I, ένα πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα που μειώνει το βάρος και αυξάνει την οικονομία καυσίμου του συστηματος κίνησης στον πίσω άξονα. Είναι πλήρως αυτόματο και εμπλέκεται αθόρυβα ενεργοποιώντας την τετρακίνηση σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Εγγυάται σταθερότητα και αυξάνει την απόκριση παρεμβαίνοντας σε τάσεις υπέρ-στροφής και υποστροφής.

2019 Jeep Cherokee interior d1000x667

Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του Cherokee εφοδιάζονται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που όπως χαρακτηριστικά λένε στο δημοφιλές brand, «…σου δίνει την ικανότητα να αντιμετωπίσεις την Μητέρα Φύση, σχεδόν σε κάθε της πρόκληση». Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα προφίλ λειτουργίας: Auto, Snow, Sport and Sand/Mud, επιτρέποντας απροβλημάτιστη κίνηση σε κάθε έδαφος.

Κι επειδή πολλοί από τους αναγνώστες μας δεν ψάχνετε μόνο για ένα πολυτελές/άνετο SUV για τις βόλτες σας και ένα ικανό όχημα για τις εξορμήσεις σας αλλά σας ενδιαφέρουν και οι δυνατότητες ρυμούλκησης, τότε το Cherokee είναι το όχημά σας. Με το Trailer Sway Damping είστε έτοιμοι για ασφαλή ρυμούλκηση, με το μοντέλο της jeep να έχει ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει ακόμα και τα 2.730 κιλά!

2019 Jeep Cherokee Blind Spot Monitoring1000x667

Κλείνουμε με τον τομέα της ασφάλειας, στον οποίο επίσης το ανανεωμένο Cherokee ξεχωρίζει. Διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) το οποίο χρησιμοποιεί ένα δίκτυο αισθητήρων ασφαλείας που συμβάλουν στη διατήρηση του ελέγχου του οχήματος. Στον στάνταρ του εξοπλισμό περιλαμβάνει το σύστημα Blind Spot Monitoring, το οποίο παρακολουθεί το χώρο ανάμεσα σε εσάς και τους άλλους οδηγούς. Υπάρχουν διπλοί αισθητήρες ραντάρ που αντιλαμβάνονται πότε άλλο όχημα εισέρχεται στα τυφλά σημεία σας. Εάν εντοπιστεί όχημα, αυτό επισημαίνεται με καμπανάκι και με οπτική προειδοποίηση στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη.

Παράλληλα εξοπλίζεται με το Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας LaneSense, με Lane Keep Assist, το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικές και ηχητικές ενδείξεις εάν παρεκκλίνει ακούσια από τη λωρίδα του. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το LaneSense θα ενεργήσει έτσι ώστε το όχημα να επανέλθει στη λωρίδα του.

2019 Jeep Cherokee front impact warning1000x667

Ακόμα, η Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με ενεργό πέδηση χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να αντιληφθεί εάν το Cherokee πλησιάζει υπερβολικά γρήγορα άλλο όχημα και ειδοποιεί τον οδηγό με ήχο (καμπανάκι) και οπτική προειδοποίηση. Η προηγμένη υποβοήθηση πέδησης αυξάνει την πίεση στα φρένα εάν αντιληφθεί ότι η οδηγός δεν φρενάρει αρκετά δυνατά.

Επίσης, με το Rear Cross path Detection στο πίσω μέρος σας βοηθά να ξεπαρκάρετε όταν η ορατότητα σας εμποδίζεται από άλλα οχήματα. Όταν επιλέγετε την όπισθεν, αισθητήρες αναζητούν οχήματα ή/και αντικείμενα που βρίσκονται στην πορεία κίνηση σας και το σύστημα σας προειδοποιεί με ένα φωτιζόμενο εικονίδιο στον εξωτερικό καθρέπτη.

2019 Jeep Cherokee rear cross path detection1000x667

Υπάρχουν όμως και συστήματα που συνδυάζουν ασφάλεια και άνεση, ειδικά στο το παρκάρισμα. Όπως το Parkview Rear Back Up Camera που εμφανίζει εικόνα από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, όταν επιλέγετε την όπισθεν. Με προειδοποίηση στην οθόνη ή με καμπανάκι, το ParkView θα σας επισημάνει τυχόν κρυμμένα αντικείμενα στο πίσω μέρος.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest interior i1000x667

Στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου δοκιμής συναντάμε ακόμα αερόσακους οδηγούς, συνοδηγού, πλευρικούς μπροστά καθισμάτων, πλευρικούς τύπου κουρτίνας και γονάτου οδηγού. Ακόμα, Keyless Entry, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, cruise control, οθόνη ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων, ράγες οροφής, πακέτου Touring Tech με city brake, adaptive cruise control και σύστημα αναγνώρισης πεζών αλλά και πακέτο City Tech με σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με ParkSense αλλά και Park Assist.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest ext i1000x667

Συμπερασματικά έχουμε να κάνουμε με ένα υπέρ-πλήρες, πολυτελές SUV που ενώ παραμένει πιστό στις διαχρονικές αξίες της Jeep, έχει μπολιαστεί αποτελεσματικά με τις σύγχρονες τεχνολογίες του FCA Group. Με επιβλητικό παράστημα, χαρακτήρα, αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για το αγοραστικό κοινό των μοντέλων αξίας λίγο άνω των 60 χιλιάδων ευρώ.

Jeep Cherokee2.2MTJ mytest detail a1000x667

JEEP CHEROKEE 2.2 MTJ 195hp AWDLimited SELEC-TERRAIN I
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας
(cc): 2184cc
Αριθμός κυλίνδρων: 4 σε σειρά
Καύσιμο: Diesel
Ισχύς (hp/rpm): 195/3500
Ροπή (Nm/rpm): 450/2000
Μετάδοση: AWD (σε όλους τους τροχούς)
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 202
Επιτάχυνση 0-100: 8.8 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 6.6
Εκπομπές CO2 (gr/km): 175
Βάρος: 1952
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4623/1859/1681
Χώρος αποσκευών: 570 lt
Προτεινόμενη Τιμή βασικής έκδοσης: από 55.400
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 59.400€