Ο Ναυτίλος ξέρει: Ποιά μουράβια να επιλέξω για το σκάφος μου

Ο Ναυτίλος Ξέρει: μια νέα και ενδιαφέρουσα στήλη μας δίνει απαντήσεις σε επίκαιρα θέματα για την συτνήρηση του σκάφου μας. Από την ομάδα της αλυσίδας καταστημάτων ναυτιλιακών ειδών "ΝΑΥΤΙΛΟΣ Α.Ε"

Για να κατανοήσουμε την λειτουργία αλλά και τη σπουδαιότητα της μουράβιας για το σκάφος μας, θα πρέπει να δούμε τι είναι αυτό το "χορταράκι" με τα μικρά όστρακα που «κολλάει» πάνω στο σκάφος μας. Το θαλασσινό νερό, περιέχει εκατομμύρια οργανισμούς, κάποιοι από τους οποίους δημιουργώντας αποικίες προσκολλούν σε σταθερές υποβρύχιες επιφάνειες όπως είναι τα βράχια αλλά δυστυχώς και τα ύφαλα των σκαφών.

Επιγραμματικά οι τύποι των οργανισμών αυτών είναι:

- Γλίτσα
- Μαλλί ή Μαλλούπα
- Στρειδώνα
- Φιδές
- Μύδια ή στρείδια

Το ένα είδος προσκαλεί το άλλο, με αποτέλεσμα, όσο περισσότερο αφήνουμε το σκάφος μας χωρίς να το «καθαρίσουμε» τόσο περισσότερο συσσωρεύονται και δυσκολεύουν την μετέπειτα απομάκρυνσή τους. Με μία λέξη όλα τα παραπάνω στη γλώσσα των θαλασσινών λέγονται στρειδώνα. Το πόσο «επιθετική» είναι η στρειδώνα, εξαρτάται από την ποιότητα και τη θερμοκρασία του νερού που παραμένει δεμένο το σκάφος μας.

Τα υφαλοχρώματα ή μουράβιες λειτουργούν με την παροχή ελεγχόμενης και σταθερής απελευθέρωσης βιοκτόνου, από την επιφάνεια τους σε ένα μικροσκοπικό στρώμα νερού δίπλα στο κύτος του σκάφους. Αυτό το στρώμα βιοκτόνου είναι που εμποδίζει την συγκέντρωση της στρειδώνας αλλά και ρύπανσης. Με βάση τον παραπάνω τρόπο λειτουργίας των υφαλοχρωμάτων, όσο πιο πολλά χέρια μουραβιάσετε το σκάφος σας, τόσο περισσότερο θα το διατηρήσετε καθαρό, αφού θα μπορεί να απελευθερώνει βιοκτόνο για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.
Όσο περνούν τα χρόνια και με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα υφαλοχρώματα βελτιώνονται διαρκώς για να απελευθερώνουν τη σωστή ποσότητα βιοκτόνου, να διατηρούν την επιφάνεια καθαρή καθ 'όλη τη διάρκεια της σεζόν αλλά χωρίς να ρυπαίνουν το θαλάσσιο περιβάλλον.

Γιατί να μουραβιάσω το σκάφος
Η μουράβια είναι η πιο βασική και σημαντική εργασία συντήρησης που γίνεται σε ένα σκάφος, καθώς αποτρέποντας τη συγκέντρωση της στρειδώνας:

- Διατηρεί το υδροδυναμικό σχήμα της γάστρας, άρα και την υψηλότερη ταχύτητα πλεύσης
- Εξοικονομεί καύσιμα
- Αποτρέπει μπελάδες όσμωσης και διάβρωσης, αφού η συγκέντρωση στρειδώνας, δημιουργεί υγρασία, που εισχωρεί στις επιστρώσεις του κύτους.
Σε περίπτωση που το σκάφος σας είναι τόσο μικρό και ελαφρύ που μπορείτε να το ανασύρετε με τρέιλερ εκτός νερού μετά τη βόλτα σας, δε συνίσταται η χρήση μουράβιας. Καθώς ένα πλύσιμο με πιεστικό, είναι αρκετό για να μην προλάβει να μαζέψει στρειδώνα. Επίσης, το μουράβιασμα σε ένα γυμνό κύτος, βαραίνει το σκάφος και του κόβει ελάχιστα την τελική του ταχύτητα (3-5%).

Ποια μουράβια να βάλω;
Η επιλογή της σωστής μουράβιας για το σκάφος σας εξαρτάται από τους παρακάτω παράγοντες:

- Τον τύπο του σκάφους (ταχύπλοο ή ιστιοφόρο)
- Το υλικό (Ξύλο, Πολυεστέρας, Αλουμίνιο κτλ.)
- Το πόσο μολυσμένα είναι τα νερά που έχω δεμένο το σκάφος

- Κάθε πόσα χρόνια (σαιζόν) μουραβιάζω το σκάφος


Ποια μουράβια είναι η καλύτερη;
Μακάρι να υπήρχε αυτή η απάντηση, που θα έλυνε όλα μας τα προβλήματα στην τελική επιλογή. Χαρακτηριστικό είναι ότι κάθε εταιρεία παραγωγής υφαλοχρωμάτων βγάζουν διαφορετικές σειρές μουράβιας, προσπαθώντας να καλύψουν κάθε ξεχωριστή ανάγκη. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για να συγκρίνετε δύο μουράβιες διαφορετικών εταιρειών, είναι το πάχος του υλικού που αφήνει πάνω στο σκάφος. Αυτός η τιμή μετριέται σε μικρόμετρα (μm).Όσο περισσότερα μικρόμετρα μένουν στο κύτος, τόσο περισσότερη διάρκεια θα έχει η μουράβια και συνεπώς θα κρατήσει το σκάφος μας καθαρό, γρήγορο και οικονομικό σε κατανάλωση.

Διαδικασία Μουραβιάσματος
Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε ένα καθαρό πέρασμα από την αρχή - συνιστάται σε περίπτωση που δε γνωρίζεται με τι μουράβια ήταν περασμένο, όταν η μουράβια είναι σε πολύ κακή κατάσταση ή σε περίπτωση όσμωσης:

Με το που βγάλετε το σκάφος από το νερό και όσο είναι νωπό, πλένετε με πιεστικό τη στρειδώνα
Τρίβετε με γυαλόχαρτο έως ότου φτάσετε στο Gel Coat του κύτους.
Καθαρίζετε το γυμνό από μουράβια σκάφος με διαλυτικό
Εφαρμόζετε 2 χέρια εποξικό αστάρι
Εφαρμόζετε 3 χέρια αστάρι υφαλοχρώματος
Εφαρμόζετε τη μουράβια με ρολό μοχέρ, για να αφήνετε πλούσια το υλικό και πινέλο όπου δε χωράει το ρολό. Συνιστάται το πέρασμα επιπλέον στρώσης στην πλώρη και την πρύμνη
Σε περίπτωση που θέλετε απλά να ανανεώσετε τη μουράβια:

Με το που βγάλετε το σκάφος από το νερό και όσο είναι νωπό, πλένετε με πιεστικό τη στρειδώνα
Τρίβετε με γυαλόχαρτο νερού το κύτος για να αγριέψει
Πλένετε με το πιεστικό για να καθαρίσει από σκόνες ή περνάτε διαλυτικό το κύτος
Εφαρμόζετε τη συμβατή μουράβια (συμβουλευτείτε το παρακάτω διάγραμμα) με ρολό μοχαίρ και πινέλο όπου δε χωράει το ρολό. Συνιστάται το πέρασμα επιπλέον στρώσης στην πλώρη και την πρύμνη

Πίνακας Συμβατότητας Μουράβιας SEAJET

Seajet1

 

ΠΡΑΣΙΝΟ:   Εφαρμόστε μουράβια μετά την αφαίρεση της στρειδώνας με πιεστικό, αφαιρέστε τα χαλασμένα τμήματα της μουράβιας και καλύψτε τα σημεία με το συμβατό αστάρι.
ΜΠΛΕ:        Όπως παραπάνω, αλλά απαιτείται απαλή υγρή λείανση του υπάρχοντος υφαλοχρώματος και στη συνέχεια πλύνετε ξανά πριν περάσετε τη νέα μουράβια.
ΚΟΚΚΙΝΟ:  Όπως παραπάνω, αλλά εφαρμόστε ένα προστατευτικό στρώμα του  Seajet 015 Underwater Primer πριν εφαρμόσετε τη νέα μουράβια.
ΚΙΤΡΙΝΟ:    Αφαιρέστε το υπάρχον υφαλόχρωμα εντελώς και εφαρμόστε το συνιστώμενο αστάρι πριν από την εφαρμογή αντιρρυπαντικού.

Προσοχή:

Η μουράβια περιέχει βιοκτόνα και χαλκό ο οποίος είναι εξαιρετικά επικίνδυνος για τον ανθρώπινο οργανισμό και δεν πρέπει να τον εισπνέετε. Φοράτε πάντα γάντια και μάσκα, κατά την τριβή ή εφαρμογή μουράβιας.

 


 Η ΝΑΥΤΙΛΟΣ Α.Ε., Αλυσίδα Ναυτιλιακού εξοπλισμού στην Ελλάδα, δραστηριοποιείται από το 1993 στο χώρο του εξοπλισμού σκαφών, καλύπτοντας και τους πιο απαιτητικούς ιδιοκτήτες (yachtsmen), με μια ευρεία γκάμα προϊόντων και τη λειτουργία εξειδικευμένων καταστημάτων, που εξοπλίζουν άρτια όλα τα είδη σκαφών μέχρι και 150 πόδια.

Κατά τη διάρκεια των ετών επεκταθήκαμε και εξελιχθήκαμε, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της διαρκούς αναπτυσσόμενης και ώριμης βιομηχανίας σκαφών, στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Η Ναυτίλος ξεκίνησε την λειτουργία της στην Μαρίνα της Καλαμαριάς, στην Θεσσαλονίκη με στόχο να προσφέρει υψηλής ποιότητας ναυτιλιακό εξοπλισμό.

Το 1998, ανοίξαμε το δεύτερό μας κατάστημα στην Μαρίνα Αλίμου, το οποίο μεταφέραμε το 2013 ως νέο κατάστημα ναυαρχίδα στην Λεωφόρο Ποσειδώνος, πάντα κοντά στην Μαρίνα Αλίμου. Τα επόμενα βήματα ανάπτυξης ήταν το καταστήματα στην Μαρίνα Ζέας το 2008 και στην Ολυμπιακή Μαρίνα Λαυρίου.Το 2013 ανοίξαμε το κατάστημά μας κοντά στην Μαρίνα Λευκάδας. Το 2015 η Ναυτίλος ξεκίνησε αποκλειστική συνεργασία με κατάστημα στην Αίγινα με την μορφή franchise. Από το 2016, λειτουργούμε και ένα πλήρως εξοπλισμένο κατάστημα στην Κύπρο. Το 2018 γιορτάσαμε την 25η μας επέτειο με ένα καινούργιο κατάστημα στο Κοντόκαλι Κέρκυρας κοντά στην Μαρίνα Γουβιών.

Η πλούσια εμπορική μας δραστηριότητα και η συνεχής εξέλιξή μας συμπληρώνεται και υποστηρίζεται από ένα νέο αποθηκευτικό χώρο υψηλών προδιαγραφών, επάρκεια αποθεμάτων και ιδιόκτητο στόλο οχημάτων, για άμεση εξυπηρέτηση. Καλωσορίσαμε το 2020 με ένα ολοκαίνουργιο και ευκολόχρηστο website, το οποίο διευκολύνει την γρήγορη και στοχευμένη εύρεση των προϊόντων μας.

Επιπρόσθετα η Ναυτίλος προμηθεύει ένα ευρύ επιλεγμένο δίκτυο αντιπροσώπων στα κυριότερα ναυτικά σημεία. Η Ναυτίλος είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος και εισαγωγέας σε περισσότερους από 50 εξειδικευμένους και επώνυμους οίκους, συμπεριλαμβανομένων της LEWMAR, RUTGERSON, SPINLOCK, LIROS, SEAJET YACHT PAINTS, WHISPER, POWR, STERLING, SOLARA, REWSAVER, HENRI LLOYD, OCEANLED, RAYMARINE, OCEANAIR. Το κλειδί της επιτυχίας μας δεν ήταν μόνο η σταθερή οικονομική μας πολιτική, η οποία μας επέτρεψε να λειτουργούμε σε ιδιόκτητους χώρους και να έχουμε δικά μας οχήματα παράδοσης, αλλά και το πνεύμα προσαρμοστικότητας στις αλλαγές της αγοράς, με δραστική και αποτελεσματική στρατηγική.

Το υψηλό επίπεδο Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης στην ΝΑΥΤΙΛΟΣ συμπληρώνεται από το έμπειρο και τεχνικά καταρτισμένο προσωπικό μας, που συνδυάζει την άμεση ανταπόκριση με την εξειδίκευση.

Τα πιο Δημοφιλη > Αποψη

Editor's Letter 12 xronia ΟΝDECK

Editor's Letter: 12 χρόνια ΟΝDECK

Την 1η Απριλίου του 2011 βγήκε στο φως και στον αέρα το πρώτο τεύχος του...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρεπορταζ

Sea Trials by Skipper ONDECK: Italia 11…

Εγκαινιάζουμε τη νέα στήλη αποκλειστικών δοκιμών του Skipper ONDECK, με...

Ρεπορτάζ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

60,8 εκατ. δολάρια ΗΠΑ για την προστασία…

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης για την...

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Style

Omega Speedmaster Chronoscope: 100 ημέρε…

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι ξεκινούν σε μόλις 100 ημέρες.

Style