Quantcast

Νικόλας Μακρίδης: Η επόμενη ημέρα για τον Θαλάσσιο Τουρισμό

Δυστυχώς, κανείς από εμάς δεν ήταν προετοιμασμένος για μια τόσο αρνητική εξέλιξη, έχοντας μια 2-ετια συνεχούς ανόδου της αγοράς μετά από 10 χρόνια σκληρής οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.

Με τη λήξη του Dusseldorf Boat Show 2020 κατά το οποίο είδαμε υψηλή συμμετοχή από επισκέπτες και έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, περιμέναμε όλοι την καρποφορία των κόπων μας αυτών, αλλά η πανδημία χτύπησε, χτύπησε όχι μόνο τους ανθρώπους αλλά και την παγκόσμια οικονομία. Ο κλάδος του τουρισμού και του yachting βλέπουν άμεσα τα αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας αυτής και πρέπει να μοιραστούμε άμεσα ιδέες για πιθανές λύσεις στα προβλήματά μας.

Η μεγάλη αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση δείχνοντας τρομερά αντανακλαστικά, κατάφερε να φέρει τη χώρα μας στο προσκήνιο, να μιλάνε όλοι για εμάς με θαυμασμό για τους χειρισμούς μας και εν γενεί να συζητιέται η Ελλάδα παγκοσμίως θετικά μετά από πολλά χρόνια και να είμαστε παράδειγμα προς μίμηση! Ας κρατήσουμε το παραπάνω ως ένα βασικό στοιχείο, ώστε να παραδειγματιστούμε και να βάλουμε πλώρη για τα επόμενα βήματά μας.
Η χώρα μας έχει καταφέρει να βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα θνητότητας και κρουσμάτων στον κόσμο και αυτό θα μας φέρει σε θέση ισχύος μιας και ο περιορισμός των μέτρων στην Ελλάδα θα ξεκινήσει πολύ νωρίτερα από τους βασικούς “ανταγωνιστές” μας στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού. Έχοντας στο μυαλό μας τα παραπάνω, θεωρώ ότι θα πρέπει να παρθούν άμεσα αποφάσεις ώστε, όταν θα αρχίσει να μπορεί να ξαναταξιδέψει ο κόσμος, η Ελλάδα να είναι η νούμερο 1 επιλογή τους.

Προτάσεις αντιμετώπισης της ύφεσης που πλήττει τον κλάδο του Σκάφους Αναψυχής > Μέτρα Οικονομικής τόνωσης
• Κατάργηση για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων. Η κατάργηση του τέλους αυτού δεν θα αλλάξει την οικονομική κατάσταση των ιδιοκτητών, αλλά θα παροτρύνει και άλλους να επισκεφθούν τα Ελληνικά νερά και θα δημιουργήσει ακόμα μια θετική είδηση για το “νέο” πρόσωπο της χώρας μας προς τα έξω.

• Μείωση των υποχρεωτικών ημερών στα ναύλα για τα επαγγελματικά σκάφη δεδομένου ότι προβλέπεται μία πολύ δύσκολη σεζόν για όλα τα επαγγελματικά σκάφη.

• Παροχή ειδικής άδειας από τα Λιμεναρχεία για μεταφορά σκαφών σε ειδικούς χώρους (καρνάγια) για χειμερινή συντήρηση, ώστε με την ολική κατάργηση των μέτρων περιορισμού κίνησης, τα σκάφη να είναι έτοιμα να ξεκινήσουν τις καλοκαιρινές τους εξορμήσεις. Αυτό το μέτρο προϋποθέτει να επιτρέπει σε σκάφη που βρίσκονται ήδη εκτός νερού και έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους, να επιστρέψουν στη θέση ελλιμενισμού τους.

Προτεινόμενες ενέργειες για την προετοιμασία την Επόμενη Ημέρα | >> Σκέψεις για μια δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας του Yachting

Η επόμενη μέρα είναι σίγουρο πως θα είναι τελείως διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη ξέραμε μέχρι σήμερα, αλλά η χώρα μας σίγουρα θα έχει βγει νικητής. Λόγω των χαμηλών αριθμών σε κρούσματα και θανάτους θα πρέπει να το εκμεταλλευθούμε και να δώσουμε συνέχεια στην όμορφη αυτή εικόνα που έχουμε χτίσει. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να ενεργήσουμε άμεσα.

• Υποχρεωτική απολύμανση – βιολογικός καθαρισμός όλων των σκαφών, ιδιωτικής ή επαγγελματικής χρήσης. Αυτό θα δημιουργήσει μια νότα “ασφάλειας” σε όλους τους ξένους ιδιοκτήτες που θέλουν τα ταξιδέψουν και να έρθουν ξανά στα σκάφη τους που ελλιμενίζονται στην Ελλάδα, αλλά παράλληλα θα προσφέρει και μια σιγουριά σε αυτούς που επιθυμούν να έρθουν στη χώρα μας και να ενοικιάσουν κάποιο σκάφος.

• Οι μέρες αυτές έχουν αλλάξει τις συνήθειες των ανθρώπων και για λίγο ακόμα όλος ο κόσμος που είναι κλεισμένος στο σπίτι του, θα βρίσκεται καθηλωμένος μπροστά από οθόνες τηλεφώνων, laptops, tablets, tv κ.α. Γνωρίζοντας, λοιπόν, όλα τα προηγούμενα θεωρώ ότι οι διαφημίσεις των γαλάζιων νερών της χώρας μας, φωτογραφίες, videos, πληροφορίες για μαρίνες κ.α., είμαι σίγουρος ότι θα ανοίξουν την όρεξη πολλών για να μας τιμήσουν με την παρουσία τους τη σεζόν που μας έρχεται.

• Η καμπάνια “Till then Stay safe” είναι μια εξαιρετική ιδέα και θα πρέπει να την αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο και να προσαρμόσουμε μία αντίστοιχη αποκλειστικά για τον κλάδο του Yachting.


O κ. Νικόλας Μακρίδης είναι Regional Sales Manager Greece & Cyprus | Sunseeker Hellas S.A 

Τα πιο Δημοφιλη > Ρεπορταζ

Χρήστος Kοντοβασίλης

Χρήστος Kοντοβασίλης: Η επόμενη ημέρα για τον Θαλάσσιο Τουρισμό

Θεωρώ ότι η πολιτική που ακολουθήθηκε έδωσε ένα νέο κύρος στην Ελλάδα, το οποίο θα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ειδησεις

Οι νέες 4κύλινδρες DF115BG / DF140BG της…

Προσφέροντας για πρώτη φορά στην κατηγορία τους το Drive-by-Wire, οι...

Ειδησεις

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Νεκρές μεσογειακές φώκιες στο Αιγαίο

Τα περιοριστικά μέτρα μετακίνησης λόγω του κορωνοιού και η έλλειψη...

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Style

Black Bay Fifty-Eight “Navy Blue”

H TUDOR, πιστή στην παράδοση των μπλε σπορ ρολογιών της...

Style