Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Yaris Cross: Αυτό είναι το νέο SUV της Toyota

Μετά την αναβολή της προγραμματισμένης πρεμιέρας του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης που δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της παγκόσμιας πανδημίας του κορωνοϊού, το νέο SUV της Toyota αποκαλύφθηκε διαδικτυακά!

Κόντρα στις αρχικές προβλέψεις, τελικά βαφτίστηκε Yaris Cross. Έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου. Επίσης, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), μαζί με τη νέα γενιά Yaris hatchback, από το 2021.

Γνήσιο υβριδικό, γνήσιο SUV
Το νέο Yaris Cross καρπώνεται της ισχυρής κληρονομιάς της Toyota στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία, στη σχεδίαση μικρών αυτοκινήτων και στην κατασκευή μοντέλων SUV. Η παγκόσμια ηγεμονία της ιαπωνικής μάρκας στην τεχνολογία υβριδικών οχημάτων περιλαμβάνει τη χρήση ενός υβριδικού συστήματος για πρώτη φορά σε μοντέλο κατηγορίας B με το πρώτο Yaris Hybrid το 2012. Η εμπειρία που έχει αποκτήσει αποτελεί εγγύηση για τις επιδόσεις και την απόδοση της τέταρτης γενιάς του υβριδικού συστήματος κίνησης του Yaris Cross. Το νέο μοντέλο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία “big-small” που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris, και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.  Παράλληλα ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της Toyota που ξεκίνησε από την ιδέα ενός SUV ελεύθερου χρόνου πριν από 25 χρόνια με το RAV4 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με το C-HR. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα. Με την προσθήκη του Yaris Cross, η οικογένεια SUV της Toyota επεκτείνεται, καλύπτοντας πλέον τις κατηγορίας B, C και D.

Toyoya Yaris Cross 2020 d1000x667

Νέο υβριδικό σύστημα κίνησης
Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Η ιαπωνικής μάρκα λάνσαρε με επιτυχία την πλήρως υβριδική τεχνολογία σε αυτοκίνητα κατηγορίας Β, με την παρουσίαση του πρώτου Yaris Hybrid hatchback το 2012. Από τότε, πάνω από μισό εκατομμύριο τέτοια οχήματα έχουν πουληθεί στην Ευρώπη, καθιστώντας το μοντέλο ένα ισχυρό εργαλείο για να γίνει ευρέως γνωστή αυτή η τεχνολογία και να αναγνωριστεί η αξία της. Το Yaris και το Yaris Cross είναι τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.5L της  Toyota, έχοντας εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα 2.0 και 2.5L τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από πρόσφατα νέα μοντέλα όπως τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 DIN hp. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης. Αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, στο προσθιοκίνητο (FWD) μοντέλο ξεκινούν κάτω από 90 g/km CO2 και στην έκδοση AWD-i κάτω από 100 g/km.

Toyoya Yaris Cross 2020 f1000x667

All urban. All SUV
Με το Yaris Cross, η Toyota δημιούργησε ένα αυθεντικό SUV μικρότερου μεγέθους, προσφέροντας στους πελάτες την υψηλότερη θέση οδήγησης, πρακτικότητα και ευρυχωρία εσωτερικού που επιθυμούν σε ένα αυτοκίνητο, με συμπαγείς διαστάσεις που το καθιστούν κατάλληλο για οδήγηση στην πόλη. Η σχεδίαση θυμίζει τις κλασικές αρετές των SUV, με ψηλότερο αμάξωμα και μεγαλύτερους τροχούς/ελαστικά που αποπνέουν δύναμη και αποφασιστικότητα. Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 mm με το νέο Yaris hatchback, αλλά είναι 240 mm μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 mm στον εμπρός πρόβολο και 180 mm στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 mm μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 mm αντίστοιχα.

Toyoya Yaris Cross 2020 b1000x667

Εξωτερικές διαστάσεις (mm)

Yaris Cross

Συνολικό μήκος

4.180

Συνολικό πλάτος

1.765

Συνολικό ύψος

1.560

Μεταξόνιο

2.560

Toyoya Yaris Cross 2020 e1000x667
Πρακτικό και ευέλικτο
Καθώς πρόκειται για ένα γνήσιο SUV, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρακτικότητα και ευελιξία. Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό όταν είστε φορτωμένοι. Ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο, προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας στους πελάτες αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το νέο μοντέλο είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.

Toyoya Yaris Cross 2020 c1000x667

Ευφυές σύστημα τετρακίνησης (AWD)
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross είναι το ευφυές σύστημα τετρακίνησης – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο. Το AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση,  σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV. Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Παράδειγμα, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο.

Toyoya Yaris Cross 2020 j1000x667

Προηγμένα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού (ADAS)
Τη βάση για τις επιδόσεις του νέου Yaris Cross στον τομέα της ασφάλειας αποτελεί η πλατφόρμα GA-B, που του προσδίδει ένα εξαιρετικά ανθεκτικό αμάξωμα. Στοχεύοντας να πληροί τα υψηλότερα και αυστηρότερα πρότυπα ανεξάρτητων δοκιμών, θα επωφεληθεί περαιτέρω από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του πακέτου τεχνολογιών Toyota Safety Sense και τις προηγμένες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού, που συμβάλλουν στην αποφυγή κινδύνων ατυχημάτων μέσω ενημέρωσης του οδηγού, έγκαιρων προειδοποιήσεων και, όταν είναι απαραίτητο, μέσω αυτόματου φρεναρίσματος και παρέμβασης στο τιμόνι.

Η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάζει πάνω από 150.000 Yaris Cross το χρόνο στο εργοστάσιο της TMMF Onnaing, κοντά στη Βαλενσιέν της Γαλλίας, ενώ προσβλέπει σε μερίδιο άνω του 8% στην κατηγορία B-SUV.

Popular Articles