Η Honda αποκάλυψε το νέο Jazz, το οποίο για πρώτη φορά εφοδιάζεται με στάνταρ προηγμένη υβριδική τεχνολογία δύο ηλεκτροκινητήρων.
Η νέα γενιά του δημοφιλούς hatchback κατηγορίας Β σκοπεύει να επιταχύνει την πορεία της ιαπωνικής μάρκας για την επίτευξη του στόχου της για εξηλεκτρισμό της ευρωπαϊκής γκάμας της μέχρι το 2022. Γι’ αυτό είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της Honda που θα φέρει το νέο σήμα «e:HEV». Είναι το πρώτο παράδειγμα του διακριτικού τίτλου «Honda e:Technology» που θα αναγράφεται σε όλα τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.
Αποκάλυψη της νέας έκδοσης Crosstar
Μία ακόμα προσθήκη στην οικογένεια Jazz είναι η νέα έκδοση «Crosstar», που σχεδιάστηκε για να προσελκύσει τους φίλους της crossover σχεδίασης. Η νέα έκδοση Crosstar υιοθετεί το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης και τα ίδια χαρακτηριστικά εσωτερικού με το στάνταρ μοντέλο, αλλά έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μοναδική σχεδίαση μάσκας, αδιάβροχη επένδυση καθισμάτων και ενσωματωμένες ράγες οροφής.
Νέα μινιμαλιστική καθαρή σχεδίαση
Η Honda έχει εξελίξει την άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα ενός όγκου του Jazz. Η απέριττη, καθαρή σχεδιαστική φιλοσοφία που θα προσδιορίζει την ταυτότητα των μελλοντικών μοντέλων της ασιατικής μάρκας, ακολουθεί τις βασικές λειτουργικές και στιλιστικές αρχές που πρωτοείδαμε στο Honda e. Χάρη στις νέες δομικές τεχνολογίες, η κολόνα Α είναι μισή σε πλάτος συγκριτικά με αυτή του προηγούμενου μοντέλου, βελτιώνοντας την οριζόντια ορατότητα προς τα εμπρός. Η καλαίσθητη σχεδίαση της κολόνας Α είναι αποτέλεσμα της πολύ βελτιωμένης στρεπτικής ακαμψίας και νέων δομικών τεχνολογιών που μεταφέρουν τα φορτία πρόσκρουσης προς τα ειδικά σχεδιασμένα σημεία κατάρρευσης. Φυσικές, ζωηρές γραμμές εκτείνονται οριζόντια κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου, αποτυπώνοντας μία φρέσκια σχεδίαση. Οι πιο απότομες, πιο κάθετες γραμμές τονίζουν το πίσω φτερό και τα τόξα των θόλων των τροχών, ενισχύοντας οπτικά το φαρδύτερο στήσιμο του αυτοκινήτου και την αίσθηση σταθερότητας. Η σχεδίαση του πίσω τμήματος απηχεί τις καθαρές γραμμές του εμπρός τμήματος με μία κομψή, νέα οριζόντια διάταξη των φωτιστικών σωμάτων και μία διακριτική αεροτομή οροφής.
Εξαιρετικές υβριδικές επιδόσεις: e:HEV
Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το Jazz θα διατίθεται μόνο με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων, που προσφέρει ένα εξαιρετικό μίγμα ισχυρών και αβίαστων επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης. Το σύστημα έχει εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Νέα διαισθητική συνδεσιμότητα
Διαισθητική τεχνολογία infotainment με ενσωματωμένη συνδεσιμότητα και ένα WiFi hotspot διασφαλίζουν ότι οι επιβάτες μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένοι στην καθημερινότητά τους. Η νέα διεπαφή με οθόνη αφής LCD υιοθετεί τη φιλοσοφία λειτουργίας ενός smartphone, με έλεγχο μέσω χειρονομιών (swipe) για την αναζήτηση πρόσφατων εφαρμογών και media lists. Στην ολοκληρωμένη γκάμα εφαρμογών μπορεί να προστεθεί το «smartphone mirroring», μέσω ενσωματωμένου Android Auto και Apple CarPlay, που διατίθεται για κατόχους Jazz μέσω ασύρματης σύνδεσης για πρώτη φορά.
Εσωτερικό: ποιότητα και άνεση
Σύμφωνα με τη Honda «…η ποιότητα εσωτερικού του νέου Jazz προσφέρει επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας απαράμιλλα στην κατηγορία B». Από τις πρώτες εικόνες συναντάμε σύγχρονη διάταξη στο εσωτερικό, που απηχεί τις «καθαρές» εξωτερικές γραμμές, με κυρίαρχο στοιχείο έναν απέριττο, φιλικό προς το χρήστη πίνακα οργάνων. Το φαρδύ υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας παραπέμπει σε εξοπλισμό αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών. Νέα, φαρδύτερα και καλύτερης στήριξης εμπρός καθίσματα περιλαμβάνουν ειδικά μαξιλάρια στήριξης, αντικαθιστώντας το προηγούμενο σύστημα με ελατήρια, για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια. Η βελτιωμένη σχεδίαση των πίσω καθισμάτων και η πιο παχιά επένδυση αυξάνουν την άνεση για τους πίσω επιβάτες. Η λεπτή σχεδίαση των κολόνων A βελτιώνει την οριζόντια ορατότητα, ενώ το άφθονο φυσικό φως που εισέρχεται από τις μεγάλες επιφάνειες του παρμπρίζ και τα εμπρός φινιστρίνια ενισχύουν την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα.
Έξυπνη χωροταξία
Το νέο Jazz διατηρεί τα επίπεδα ευρυχωρίας εσωτερικού που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων γενιών χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος κίνησης στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα. Το μυστικό για τη μεγιστοποίηση του χώρου στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο το πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, που είναι μοναδικό στην κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα να ανασηκώνονται και να αναδιπλώνονται ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία.
Το Honda Sensing παρέχει ολοκληρωμένη ασφάλεια
Η Honda περηφανεύεται πως προσφέρει την πιο πλήρη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού στην κατηγορία. Το πεδίο εφαρμογών της τεχνολογίας Honda Sensing έχει αυξηθεί με τη χρήση μιας νέας πιο ευρυγώνιας κάμερας υψηλότερης ευκρίνειας, που αντικαθιστά το προηγούμενο σύστημα κάμερας και ραντάρ. Αυτό επιτρέπει τη βελτιωμένη αναγνώριση του περιβάλλοντος χώρου, συμπεριλαμβανομένων των ορίων των δρόμων χωρίς κράσπεδα η άλλες σημάνσεις στο πλάι. Το Collision Mitigation Brake System (CMBS) έχει αναβαθμιστεί με νυχτερινή λειτουργία για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών όταν δεν υπάρχει φωτισμός στον δρόμο, και τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα εισερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου. Το νέο σύστημα κάμερας επιτρέπει επίσης στο Adaptive Cruise Control (ACC) να ακολουθεί την κυκλοφορία με χαμηλές ταχύτητες σε ένα μποτιλιάρισμα και χρησιμοποιεί το Lane Keep Assist σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους – αλλά και σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων – για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια σε περισσότερες περιπτώσεις.
Οι πωλήσεις της επόμενης γενιάς του Honda Jazz για τις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2020.