Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου, 2024
spot_img

The fashion revolution

Το βιώσιμο κίνημα στη μόδα γίνεται πιο ισχυρό και μεγαλώνει. Το ίδιο και οι επιλογές μας μέσα από μία λίστα με luxury και αγαπημένα επώνυμα brands που καταθέτουν το δικό τους πράσινο μανιφέστο με σεβασμό στον άνθρωπο, το περιβάλλον και τον πλανήτη.

Από την αρχή της νέας δεκαετίας που διανύουμε, ο όρος της βιωσιμότητας στο χώρο της μόδας έχει πλέον σταθερή θέση στις αξίες μικρών και μεγάλων fashion brands, συνοδεύοντας την ίδια στιγμή σχεδόν όλα τα looks στο δρόμο της δόξας, την πασαρέλα.

Εξάλλου, κάθε Εβδομάδα Μόδας στη μετά-covid εποχή μας δίδαξε ότι πίσω από τις νέες συλλογές που παρουσιάζονται υπάρχουν συνειδητοποιημένες ομάδες και εταιρείες, που επικεντρώνονται τόσο στον άνθρωπο όσο και την προστασία του οικοσυστήματος του πλανήτη.

Ως αποτέλεσμα των γρήγορων ρυθμών της κλιματικής αλλαγής και της ρύπανσης του περιβάλλοντος, η στροφή αυτή της μόδας σε πιο βιώσιμες στρατηγικές αποδείχθηκε μονόδρομος αν θέλουμε να οραματιζόμαστε ένα καλύτερο αύριο.

Από την πλευρά του, το αγοραστικό κοινό δείχνει να αποκτά όλο και μεγαλύτερη οικολογική συνείδηση, με τον έναν στους τρεις καταναλωτές να αποφασίζει να αντικαταστήσει το αγαπημένο του fashion brand με ένα άλλο με πράσινη ταυτότητα.

Αυτό όμως τελικά είναι που ωθεί σχεδιαστές και μεγάλα brands να υιοθετήσουν νέες τάσεις και διαδικασίες, που δίνουν ακόμα πιο πράσινη διάσταση και κάνουν το μεγάλο στοίχημα της βιώσιμης μόδας να φαντάζει το ίδιο κομψό όσο και οικολογικό.

Κυκλική προσέγγιση

Για τον ιταλικό οίκο Boggi που συνδυάζει την υψηλή ποιότητα των υφασμάτων -με προτίμηση στις οργανικές ίνες, τα ανακυκλωμένα υλικά και τα πιστοποιημένα και avant-garde υφάσματα- με το απαράμιλλο στιλ που ταιριάζει στο νέο τρόπο ζωής που υιοθετεί η σύγχρονη κοινωνία, ο στόχος είναι ένας και απόλυτα συνειδητοποιημένος: η επίτευξη της βιωσιμότητας όλων των προϊόντων του στο 100% μέχρι το 2030, ως ένα κυκλικό σύστημα σε απόλυτη αρμονία με τη φύση και τον πλανήτη.

Στην ίδια λογική, η Hugo Boss ακολουθεί μια στρατηγική κυκλικότητας που περιλαμβάνει κυκλικά προϊόντα  και επιχειρηματικά μοντέλα, καλώντας την ίδια στιγμή τους πελάτες της να συμμετάσχουν μέσω πρακτικών πληροφοριών που παρέχει στο online κατάστημά της σχετικά με την ποιότητα, την άνεση και τη φροντίδα των προϊόντων του οίκου.

Αναγνωρίζοντας ότι η μακροπρόθεσμη επιτυχία της επιχείρησης εξαρτάται από την επένδυση σε δραστηριότητες περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, την ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού και τη διαχείριση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, το βρετανικό brand Burberry πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα τη δέσμευσή του για μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα, θέτοντας ως στόχο μέχρι το 2040 να γίνει Climate Positive, πρωτοστατώντας στη μετάβαση της βιομηχανίας της μόδας στη βιωσιμότητα, με την ενεργή συμμετοχή του σε δράσεις που εξοικονομούν περισσότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από όσες παράγει ο οίκος.

Με τη σχεδιαστική της φιλοσοφία να επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας βιώσιμης εταιρείας με μέλλον με κάθε έννοια της λέξης, η Isabel Marant καταθέτει το δικό της Κώδικα Δεοντολογίας, μεταφέροντας τις αξίες του brand σε συνεργάτες, προμηθευτές και υπαλλήλους με όλο και πιο υψηλά ηθικά πρότυπα.

Με βαθιά πίστη στην αξία της διαχρονικότητας και της αντοχής -από το εμβληματικό Polo μέχρι τα κασμίρ πουλόβερ και τις χειροποίητες γραβάτες- ο Ralph Lauren συνεχίζει να δημιουργεί αγαπημένα κομμάτια που θα περάσουν στις επόμενες γενεές, αποδεικνύοντας την ίδια στιγμή έμπρακτα τη δέσμευσή του στην πράσινη προσέγγιση με το νέο RLX CLARUS® Polo Shirt, φτιαγμένο από το πρώτο βαμβακερό ύφασμα υψηλής απόδοσης στον κόσμο που αποτελείται από 50% ανακυκλωμένο βαμβάκι.

Πράσινες συλλογές

Μέσα από μία ακόμα συλλογή της CIRCLE capsule collection, όπου κάθε κομμάτι της -από την επένδυση μέχρι το κουμπί, συμπεριλαμβανομένης και της συσκευασίας- είναι βιώσιμο, ο οίκος Corneliani συνεχίζει να προωθεί την έρευνα και την ανάπτυξη του «κύκλου» αξιών και προϊόντων του με χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις μέσα από την υπεύθυνη και διαφανή προσέγγιση σε κάθε στάδιο της παραγωγής.

Στη διαφάνεια δίνει βαρύτητα και η γαλλική Sandro, η οποία σε συνεργασία με τη νεοφυή επιχείρηση πράσινης τεχνολογίας Fairly Made, δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να παρακολουθούν μέσω ενός κωδικού QR στην ετικέτα του προϊόντος ή στη σελίδα του στο site, το ταξίδι που πραγματοποίησε με αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τους προμηθευτές που εμπλέκονται σε κάθε στάδιο της αλυσίδας παραγωγής.

Απευθυνόμενος στο ίδιο οικολογικά συνειδητοποιημένο αγοραστικό κοινό, ο Paul Smith εμπνεύστηκε ένα λογότυπο με τον ήλιο -ίσως το έχετε παρατηρήσει σε αρκετά προϊόντα του- που σημαίνει ότι τουλάχιστον το 50% αυτού του προϊόντος αποτελείται από υλικά που έχουν χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις συμβατικές λύσεις.

Νέα μοντέλα βιώσιμης μόδας

Ως υπεύθυνος βασικός παίκτης στο πεδίο της μόδας, η Lacoste έχει αφοσιωθεί στη δημιουργία ενός νέου βιώσιμου σχήματος που βοηθάει τον πλανήτη και τις τοπικές κοινότητες, ακολουθώντας μία πρωτοποριακή και φιλόδοξη προσέγγιση που λαμβάνει υπόψη τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προσφέρει ανθεκτική κομψότητα, με προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας που αντέχουν στο χρόνο.

Δείχνοντας έμπρακτά τη δέσμευσή της σε μία βιώσιμη κυκλική μόδα, η GANT θέσπισε τους «7 Κανόνες» (Repair, Refresh, Relove, Remake, Regive, Recycle, Rent) με στόχο τη διατήρηση μιας βιώσιμης ντουλάπας, εμπνέοντας τους καταναλωτές να δημιουργήσουν μια μακροχρόνια σχέση με τα ρούχα τους.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Πράσινη διαδρομή ακολουθεί και η Kessler με υψηλής ποιότητας πιστοποιημένα και εγκεκριμένα δέρματα από το Leather Working Group, μη κερδοσκοπικός οργανισμός αφιερωμένος στην προώθηση της αριστείας στη βιώσιμη παραγωγή δέρματος, ενώ σε μια προσπάθεια να υποστηρίξει τη βιώσιμη παραγωγή κασμίρ, η Zadig & Voltaire έγινε μέλος της ομάδας “Good Cashmere Standard”, θέτοντας ως στόχο τη χρήση 100% πιστοποιημένου βιώσιμου κασμίρ σε όλες τις συλλογές της έως το 2025.

Την υπεύθυνη διαχείριση των φυσικών πόρων του πλανήτη προσυπογράφει και το brand Save The Duck, που σέβεται και φροντίζει για την προστασία του περιβάλλοντος και του ανθρώπου μέσα από ένα διαφανές και κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο, όπως και το All Saints, επίσης μέλος του Leather Working Group, που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα νήματα, οργανικό πιστοποιημένο μαλλί και φυσικές βαφές σε συνδυασμό με πρωτοποριακές τεχνικές μείωσης του νερού.

Τη χρήση βιώσιμων εναλλακτικών ακολουθεί ευλαβικά και η Veja, γνωστή για τα αγαπημένα sneaker των Γαλλίδων και όχι μόνο, που ξεχωρίζουν για την άψογη προσοχή στη λεπτομέρεια.

Popular Articles