Sport σιλουέτα, υψηλή ποιότητα κατασκευής, εκρηκτικές επιδόσεις, βελούδινες πλεύσεις και άνεση εν πλω. Ο λόγος για το Omega 41 το μεγαλύτερο σκάφος του ελληνικού ναυπηγείου Technohull. Ρεπορτάζ από Γεράσιμος Γερολυμάτος για το Skipperondeck.gr
Tο ελληνικό ναυπηγείο Technohull έχει έτος ίδρυσης το 2005 και έχει να επιδείξει σημαντικά και αξιόλογα projects. Σε συνεργασία με τον γκουρού του είδους, Adam Younger, βρετανό σχεδιαστή γάστρας, η Technohull θα προκαλέσει το ενδιαφέρον από τις πρώτες εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σήμερα το ναυπηγείο έχει περάσει σε φάση ανάπτυξης και εξέλιξης. Διαθέτει νέα μονάδα παραγωγής, επενδύει στην παρουσία στο εξωτερικό συμμετέχοντας σε εκθέσεις ενώ παράλληλα αναπτύσει το δίκτυο συνεργατών διατηρώντας την ταυτότητα και το σπορτίφ DNA.
Η γκάμα του ναυπηγείου περιλαμβάνει σκάφη απο 6,88 μέτρα έως 13 μέτρα, όλα με υψηλά ποσοστά customization προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του εκάστοτε ιδιοκτήτη. Στην πράξη τα Technohull σχεδιάζονται κατόπιν ανάθεσης από τον πελάτη. Κάθε Technohull είναι διαφορετικό και έχει την σφραγίδα του ιδιοκτήτη αναφορικά με το layout και τα extras. Διαπιστώνω οτι το ναυπηγείο και η ομάδα του Γεράσιμου Πετράτου είναι πάντα δίπλα στον νέο ιδιοκτήτη έχοντας προτάσεις και συνθέσεις τόσο για το χωροταξικό όσο και για τα μηχανικά μέρη. Το ίδιο ασφαλώς ισχύει και μετά την αγορά φροντίζοντας για την after-sales υποστήριξη. Πρόκειται για τα πρώτα custom made φουσκωτά σκάφη με υψηλές προδιαγραφές και επιδόσεις με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα και πολλές προοπτικές για τον κλάδο του boatbuilding στην Ελλάδα.
Omega 41
Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε το μεγαλύτερο μοντέλο της γκάμας, το Omega 41, ένα super Rib με σπορ χαρακτηριστικά, επιθετικό προφίλ και συνάμα με άνεση στο ταξίδεμα. Το σκάφος έχει γάστρα σε βαθύ V του Adam Younger όπως όλα τα Technohull και deck layout από τον Αλεξανδρο Λιασκοβίτη, αρχιτέκτονα με Το ολικό μήκος είναι 13,20 μέτρα και το μέγιστο πλάτος στα 3,40 μέτρα. Το συνολικό εκτόπισμα φτάνει τους 5,2 τόνους συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων. Η πρόωση στο συγκεκριμένο σκάφος ανήκει σε ένα ζεύγος κινητήρων από την Mercury τύπου V8 TDI 370 που κάνει το σκάφος να εκτελεί χαμηλές πτήσεις στις ψηλές στροφές και να ταξιδευει βελούδινα επάντα στην αποδοτική γάστρα στις μεσαίες. Η γάστρα είναι καστασκευασμένη από ενισχυμένο πολυεστέρα με προσθήκες απο ανθρακονήματα στα επιμέρους επιτυγχνάνοντας περιορισμένο βάρος και αυξημένες αντοχές ειδικά σε σημεία που δέχεται επιπλέον φορτία.
4θέσιος καναπές και ξαπλώστρες
Τα υφάσματα για τα μπαλόνια είναι τύπου ORCA 1670 Penel Filippo. Χωροταξικά το σκάφος προσφέρει 2 κοινωνικές περιοχές στο πρυμνιό τμήμα με την τοποθέτηση ενός μεγάλου και άνετου sun bed συνέχεια του οποίου είναι ένας 4-θέσιος καναπές. Το χώρο συμπληρώνει ενας διθέσιος καναπές αντικριστά. Επιπλέον διακριτικά τοποθετήμένο είναι το bimini το οποίο ανοίγει ευκολα και κατά περίσταση. Αυτό σε συνδιασμό με το t-Top προσφέρει επαρκή σκίαση.
Περνώντας στο χώρο διακυβέρνησης, το πιλοτήριο βρίσκεται στο κέντρο του σκάφους. Έχουν προβλεφθεί 2 ρυμθιζόμενα καθίσματα bucket για τιμόνεμα σε όρθια ή καθιστή στάση. Η μεγάλη κονσόλα διαθέτει ευανάγνωστα όργανα, και θέσεις για τα extras. Για την προστασία από τον αέρα ή το spray εχει προβλεφθεί μεγάλο παρμπρίζ. To συγκεκριμένο σκάφος είχε Plotter/Radar touch screen από την Raymarine καθώς και bow thruster. Στα extras περιλαμβάνεται επίσης camera νυκτός από την Flir και φωτοβολταϊκό τοποθετημένα μαζί με το ραντάρ στην οροφή του T-Top.
Αμέσως μετά την κονσόλα βρίσκεται η καμπίνα του σκάφους και η τουαλέτα. Κατάπλωρα συναντάμε ένα μεγάλο sunbed στο κάτω μέρος του οποίου βρίσκεται αποθηκευτικός χώρος. Τέλος, αναφορικά με το layout, το δάπεδο του σκάφους ειναι επενδυμένο με ξυλεία teak, τα κοτσανέλα ειναι χωνευτά και η πλατφόρμα μπάνιου διαθέτει επίσης teak.
ΑΠΟ ΤΟ COCKPIT
Στο σκάφος επιβιβαστήκαμε 2 άτομα με ήπιες καιρικές συνθήκες, με ασθενείς νοτιάδες και ηλιοφάνεια του Αττικού ουρανού. Το σκάφος ταξίδεψε σε όλες τις πλεύσεις και σε διαφορετικό κυματισμό. Με πληρότητα εξοπλισμού, άνετη θέση πλοήγησης, και άριστη ορατότητα, το OMEGA 41 αποδεικύεται ως ένα σκάφος γρήγορο, επιβλητικό και εν τάχει απολαυστικό. Κρίνεται ιδανικό τόσο για όσους εισέρχονται στο χώρο για πρώτη φορά όσο και για έμπειρους ιδιοκτήτες. Το χαμηλό κέντρο βάρους, η καλά σχεδιασμένη γάστρα συγχωρεί λάθη επιτυχγάνοντας συνεργασία του σκάφους με το κυβερνήτη. Δεν ειναι η πρώτη φορά που τιμονεύω Technohull και πάντα έχω μια αίσθηση ασφάλειας μολονότι κάθε σκάφος έχει το δικό του πρώτο χρόνο εξοικίωσης. Παρά το μέγεθος (13,6 μέτρα) δημιουργείται από τα πρώτα λεπτά μια καλή σχέση προσφέροντας στον κυβερνώντα το αίσθημα του απόλυτου ελέγχου. Αναφορικά με την ορατότητα, κρίνεται άριστα ακόμη και για χαμηλού υψους ή μικρόσωμους κυβερνήτες (όπως εγώ) με τις «νεκρές ζώνες» να είναι ελαχιστοποιημένες.
Ευρύχωρα πλαϊνά καταστρώματα
Στο ταξίδι τώρα, το σκάφος ανταποκρίνεται άμεσα και ακαριαία στις προσταγές μας. Έχει καλή επιστροφή από τους ελιγμούς και το πλανάρισμα έρχεται στις 2100 στροφές. Η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι στους περί τους 33 κόμβους. Ασφαλώς οι 40+ κόμβοι έρχονται ακαριαία στις 4000 στροφές ενώ κατεβάζοντας τις μανέτες το GPS ξεπέρασε τους 50 κόμβους, και συγκεκριμένα τους 52,1 κόμβους τόσο γοργά όπου φάνηκαν οι Καβοκολώνες.
Η μηχανή αποκαλύπτεται με το πάτημα ενός κουμπιού