Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Sea Trials by Skipper ONDECK: Italia 11.98 Bellissima

Εγκαινιάζουμε τη νέα στήλη αποκλειστικών δοκιμών του Skipper ONDECK, με το ιδανικό σκάφος για την περίσταση.

Το νέο εγχείρημα του Skipper ONDECK με τίτλο «Sea Trials», αφορά σε αποκλειστικές δοκιμές νέων σκαφών, με τον κορυφαίο ιστιοπλόο και προπονητή, Άκη Τσαρούχη στο πηδάλιο, σε συνεργασία με τον φωτογράφο, Γιώργο Σβολόπουλο. Η νέα στήλη πραγματοποίησε την πρεμιέρα της με το εντυπωσιακό Italia 11.98 Bellissima.

“Τι έχει αυτό το σκάφος που το κάνει παγκόσμιο πρωταθλητή;”

Η πρώτη εντύπωση

Όταν άκουσα από την ομάδα της ONDECK τη φράση «Πάμε δοκιμή το Italia 11.98;», η πρώτη εικόνα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν το Sugar 3 να κερδίζει το παγκόσμιο του 2019 στην Κροατία. Τι έχει αυτό το σκάφος που το κάνει παγκόσμιο πρωταθλητή; Κοντοστάθηκα στον μόλο και πριν κάνω το πρώτο βήμα στην πασαρέλα ένιωσα σα να πήγαινα να καβαλήσω ένα άλογο πίστας που κερδίζει αγώνες.

Πέρασα την πασαρέλα με αυτό ακριβώς το state of mind -ότι θα χαρώ μια μέρα με φοβερή ιστιοπλοΐα. Με το που πάτησα όμως το πόδι μου στο σκάφος, ένιωσα μια φιλοξενία που δεν έχω συνηθίσει από τα άλογα πίστας. Κατέβηκα κάτω να αφήσω το μπουφάν μου και οι ανατροπές συνεχίστηκαν. Φως, άνεση και ποιότητα! Όσο ήθελα πλέον να λύσουμε, άλλο τόσο ήθελα να «ζήσω» το σκάφος αυτό.

Το Italia 11.98 Bellissima είναι εργονομικό και άνετο σε κάθε περίπτωση

Συμπεριφορά στη θάλασσα

Το σκάφος της δοκιμής είχε δυο ρόδες αντί για λαγουδέρα. Αυτό δεν στερούσε ούτε στο ελάχιστο την αίσθηση. Δεν περιόριζε καθόλου το χώρο στο έτσι και αλλιώς τεράστιο cockpit. Η εργονομία του όμως δεν πηγάζει από το μέγεθος. Είναι όλα εκεί που πρέπει και εκεί που περιμένεις να τα βρεις. Όλος ο εξοπλισμός στα σωστά μεγέθη για να μπορείς να τα λειτουργείς. Πέρα από εργονομία και λογικές δυνάμεις που σου έρχονται στο χέρι, έχεις εργοστασιακά όλα τα συστήματα που χρειάζεσαι για να δώσεις ό,τι σχήμα θέλεις στα πανιά σου.

Sea Trials Italia 11.98 ONDECK Atalanta Marine 3

Στην ιστιοπλοΐα, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά και το Italia 11.98 Bellissima λύνει τα χέρια του πληρώματος του

Ξεκινάω να καταλαβαίνω γιατί το σκάφος κέρδισε το παγκόσμιο: Αν μια ομάδα έχει στα χέρια της ένα απόλυτα λειτουργικό και εργονομικό σκάφος, λογικό είναι να κάνει ιστιοπλοΐα όπως πρέπει και να εστιάζει στις λεπτομέρειες που θα κάνουν τη διαφορά. Από την άλλη, κοίταξα γύρω μου και συνειδητοποίησα ότι δεν λειτουργούσαμε σαν ομάδα επί τω έργω. Κάναμε άνετα ιστιοπλοΐα τρεις μόνο άνθρωποι μέσα σε σκάφος 40 ποδιών και μάλιστα μετά από λίγη ώρα ξεκινήσαμε να πιέζουμε τις μανούβρες και να κάνουμε ό,τι θέλουμε όπως το θέλουμε. Ξεκινάω να σκέφτομαι ότι στα διαφημιστικά φυλλάδια το αναφέρουν σαν cruiser-racer και βάζω άλλο ένα check.

Sea Trials Italia 11.98 ONDECK Atalanta Marine 5

Το εσωτερικό του Italia 11.98 Bellissima είναι φιλόξενο και ποιοτικό, με μοντέρνα αισθητική

Living on board

Ζώντας το σκάφος αυτό, είτε στο εξωτερικό είτε στο εσωτερικό, σίγουρα ξανακοιτάζεις αν πράγματι η ταμπέλα γράφει 11,98 μέτρα γιατί η αίσθηση που σου δίνει είναι ενός πολύ μεγαλύτερου σκάφους. Η χρήση του τεράστιου και φιλόξενου cockpit δεν περιορίζεται στην αγωνιστική χρήση, αλλά εκτιμάται πολύ περισσότερο σε συνθήκες διακοπών με την οικογένειά ή την παρέα.

Down below, το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό βλέποντας τους άνετους διαδρόμους δεξιά και αριστερά από τον διαμήκη άξονα και το κεντρικό τραπέζι ήταν το πόσο εύκολα θα στοιβάζονται εκεί και θα μπαινοβγαίνουν οι φλόκοι όποτε χρειάζονται στον αγώνα. Πλέον όμως δεν βλέπω μόνο αυτό, αλλά ένα φιλόξενο, μοντέρνο, μίνιμαλ και ποιοτικό εσωτερικό στο οποίο πραγματικά μένεις άνετα. Μακριά από τη λογική αλόγου πίστας. Κοντά στη μοντέρνα loft λογική. Κοντά στη λογική σκάφους στο οποίο μπορείς -και θες- να μείνεις μέσα. Για όσο επιθυμείς.

Sea Trials Italia 11.98 ONDECK Atalanta Marine 7

Akis’ take

Δένοντας πίσω στη θέση μας, κατάλαβα και το πόσο εύκολο είναι στη μανούβρα με τη μηχανή. Μαζεύοντας ξεκίνησα να σκέφτομαι τι τελικά θα πρέπει να γράψω για το σκάφος αυτό. Πριν τη δοκιμή, είχα μπει στο ίντερνετ και έψαχνα πιστοποιητικά του καθώς και αποτελέσματα σε αγώνες, γιατί είχα εγκλωβιστεί στη λογική του “αλόγου πίστας”.

Ζώντας το όμως, κατάλαβα ότι είχα στα χέρια μου ένα σκάφος «3 σε 1»: Ένα σκάφος αγώνων με το οποίο μπορείς να κερδίσεις, ένα σκάφος κρουαζιέρας με το οποίο μπορείς να χαρείς τις διακοπές σου χωρίς να στερηθείς τίποτα και παράλληλα ένα daysailer με το οποίο μπορείς να πας τη βόλτα σου μετά το γραφείο με 1-2 συναδέλφους και να μην σε προβληματίσει καθόλου.

Και επειδή κανένα σκάφος δεν είναι για πάντα, καθώς οι ανάγκες σου αλλάζουν, είναι βέβαιο ότι τη στιγμή του αποχωρισμού η αξία του θα είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Ένα από τα τρία προφίλ που έχει το σκάφος είναι βέβαιο ότι θα καλύψουν τον μελλοντικό ιδιοκτήτη ώστε να το διαλέξει. Εξίσου βέβαιο είναι ότι όσα χρόνια και να περάσουν, στο λιμάνι που θα πας να δέσεις με το Italia 11.98 θα τραβάς τα βλέμματα.

Sea Trials Italia 11.98 ONDECK Atalanta Marine 8

Άκης Τσαρούχης: Ζώντας το Italia 11.98 Bellissima, κατάλαβα ότι είχα στα χέρια μου ένα σκάφος «3 σε 1».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Naval architect: Matteo Polli /Italia Yachts Design team
Interior design: Kristian Macchiut (KMD) / Arbore & Partners
Exterior design: Kristian Macchiut (KMD) / Italia Yachts Design Team
Κατασκευαστής: Italia Yachts
Ολικό Μήκος: 11,65 m
Ίσαλος (mLC): 10,43 m
Μέγιστο Πλάτος: 3,97 m
Εκτόπισμα (Light mLC): 6.400 kg/6.800 kg
Κινητήρας: 30cv

Ευχαριστoύμε τον κ. Γιώργο Σιαράβα, Yacht Broker & Sales Manager της Atalanta Marine για την υποστήριξη, και τον κ. Στέλιο Ζομπανάκη, ιδιοκτήτη του σκάφους.

Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Sea Trials Italia 11.98 ONDECK Atalanta Marine 6

Από αριστερά προς τα δεξιά: Γιώργος Σιαράβας (Yacht Broker & Sales Manager, Atalanta Marine), Φάνης Σαλάτας, Στέλιος Ζομπανάκης (ιδιοκτήτης), Άκης Τσαρούχης.

Αντιπρόσωπος 

ATALANTA MARINE AE 
ΙΩΣΗΦΙΔΟΥ 3, ΕΛΛΗΝΙΚΟ 
Τηλ 210 9910722 
https://atalantamarine.com/ 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Popular Articles