Με αυξημένες συμμετοχές και ενδιαφέρουσες πρεμιέρες από όλες τις κατηγορίες ολοκληρώθηκε η φετινή boot 2015. Σημαντικές ελληνικές παρουσίες και ένα μεγάλο ρεπορτόριο εκδηλώσεων που κάλυψε όλο το φάσμα της αγοράς του σκάφους και της θαλάσσιας αναψυχής. Το ONDECK ήταν εκεί.
Η boot πραγματοποιείται παραδοσιακά το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου στο οργανωμένο εκθεσιακό κέντρο Dusseldorf Messe. Πρόκειται για την μεγαλύτερη χερσαία ναυτική εκδήλωση στην Ευρώπη και μια από τις πιο σημαντικές παγκοσμίως. Πρακτικά, αυτό που την καθιστά σπουδαία ώς εκδήλωση ανάγεται στην πολυδιάστατη προβολή διαφορετικών δραστηριοτήτων που έχουν όμως κοινό παρανομαστή: την θάλασσα.
Αποτελεί ένα πολυεπίπεδο Boat Show προσφέροντας όλο το φάσμα των προϊόντων της ναυπηγικής βιομηχανίας και ταυτόχρονα καλύπτει τους τομείς της θαλάσσιας αναψυχής. Με αυτά τα δεδομένα, ο επισκέπτης απολαμβάνει στους διαδρόμους, και ανάμεσα στα εκθέματα, την τεχνολογική εξέλιξη και συν το χρόνω βρίσκεται σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα και νέες προκλήσεις. Από την άλλη ο επαγγελματίας είναι μέλος μια ζωντανής κοινότητας και κοινωνός μια σπουδαίας πλατφόρμας ώστε να επικοινωνήσει τα προϊόντα του. Επιπλέον το Ναυτικό Σαλόνι δημιουργεί τις κατάλληλες προυποθέσεις και τα κανάλια για ένα γόνιμο διάλογο μεταξύ των επαγγελματιών. Όπως έχουμε πει και υποστηρίξει πολλάκις, οι ναυτικές εκδηλώσεις (Boat Shows) δεν αποτελούν μονοδιάστατα στοιχεία για την τοποθέτηση προϊόντων σε μια βιτρίνα, τουναντίον, αναπαριστούν τον ιδανικό χώρο για ζυμώσεις, συναντήσεις, συνεργασίες και θέτουν τις βάσεις για την εξέλιξη του κλάδου.
Μια άλλη σημαντική παράμετρος αναφορικά με την σπουδαιότητα είναι οτι η boot διαδραματίζει ένα είδος βαρομέτρου για τα τεκταινόμενα του χώρου. Τολμούμε να πούμε οτι μετά από 6 χρόνια οικονομικής ύφεσης όπου η τρέχουσα οικονομική κατάσταση έχει θέσει νέους κανόνες στο θαλασσινό στερέωμα, ο Ευρωπαϊκός χάρτης των ναυτικών σαλονιών σηματοδοτείται από 2 μεγάλους φάρους: στον Μεσογειακό Νότο, με το άνοιγμα της αυλαίας στην κοσμοπολίτικη βασίλισσα της Κυανής Ακτής και το Cannes Yachting Festival, και η boot Dusseldorf όπου αναπαριστά το τέλος της σαιζόν. Μεταξύ αυτών των δύο εκδηλώσεων αποτιμάται η χρονιά και βγαίνει στίγμα για την πορεία του κλάδου.
Η φετινή εκδήλωση
Η φετινή εκδήλωση κατέγραψε μια μικρή μείωση στην επισκεψιμότητα σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα από τη φετινή boot, σύμφωνα με τη καταμέτρηση των οργανωτών, πέρασαν 240,200 επισκέπτες σε σχέση με τους 248,600 το 2014. Ωστόσο ο κατάλογος των εκθετών σημείωσε σημαντική αύξηση συμπληρώνοντας 1741 εταιρείες (το 2014 ήταν 1661) προερχόμενες από 57 χώρες δείχνοντας τον διεθνή χαρακτήρα της Έκθεσης. Οι πύλες του εκθεσιακού κέντρου MESSE Dusseldorf άνοιξαν για το κοινό στις 17 Ιανουαρίου και για τις επόμενες 9 ημέρες τα φώτα της δημοσιότητας ήταν στραμμένα στο εκθεσιακό σύμπλεγμα του Dusseldorf Messe. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης πέρασαν περισσότεροι από 1300 δημοσιογράφοι εκπροσωπώντας διαφορετικά ΜΜΕ για να μεταδώσουν τις εξελίξεις και να καταγράψουμε τις νέες τάσεις. Μεταξύ αυτών και όπως κάθε χρόνο το Skipper ONDECK ήταν εκεί.
Η Ελληνική παρουσία
Το εκθεσιακό σύμπλεγμα αντιστοιχεί σε ένα ζωντανό ανάγλυφο καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα του θαλάσσιου στερεώματος. Εθνικά περίπτερα, Περιφέρειες, Νησιωτικά συμπλέγματα, ιδιωτικές εταιρείες ενοικίασης, μαρίνες, υπηρεσίες, Εθνικοί οργανισμοί δίνουν δυναμικό παρών και εκθέτουν τα τουριστικά προϊόντα τους με στόχο την προσέλκυση τουριστών. Μεγάλη κινητικότητα από την πλευρά των Ελλήνων σημειώθηκε στο τμήμα του Θαλάσσιου Τουρισμού (Hall 13). Συνολικά 21 εταιρείες από την χώρα μας έδωσαν το παρών. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε και φέτος χάρη στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Συγκεκριμένα ελληνικό χρώμα ανέμιζε η εταιρεία Kiriacoulis Mediterranean, leader στο χώρο και μια από τις μεγαλύτερες τις Ευρώπης, η K&G Marinas, διαχειρίστρια εταιρεία Μαρίνων και πιστή στο ραντεβού κάθε χρόνο. Νέα άφιξη αποτέλεσε η εταιρεία Istion Yachting δημιουργώντας τις καλύτερες εντυπώσεις μέσα από ένα καλαίσθητο περίπτερο. Πλησίον ήταν η Ένωση Ελληνικών Μαρινών ενώ τη λίστα συμπληρώνουν η Ionian Charter της οικογένειας Βρυώνη, η Sail Aegean, η Sail the Blue, η Omega Sail που είχαν μια αξιοπρεπέστατη εμφάνιση. Στo Dive Show είδαμε επίσης 2 ελληνικά περίπτερα, το Aqua Divers Center του Costa Navarino και το portal Scubahellas.gr.
Εκ των θεσμικών παραγόντων κομψό ήταν και το περίπτερο της Marketing Greece παρουσιάζοντας τις ομορφιές της χώρας και ενημερώνοντας τους επισκέπτες. Σε παράλληλο χρόνο η Marketing Greece σε συνεργασία με το Γενικό Προξενείο διοργάνωσε μια εκδήλωση για την προβολή της Ελλάδας την οποία παρακολούθησαν εκπρόσωποι διεθνών ΜΜΕ καθώς και εκπρόσωποι της τουριστικής βιομηχανίας.
Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκε το νέο νομικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα για τα σκάφη αναψυχής, οι υποδομές και το προφίλ και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού.
360 Adventure Water Sports
Εντυπωσιακό περισσότερο από ποτέ ήταν το ανανεωμένο τμήμα για Θαλάσσια Sports και ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος για την ψυχαγωγία των επισκεπτών, μικρών και μεγάλων. Ένας τοίχος αναρρίχησης και μια λίμνη μήκους 90 μέτρων όπου οι επισκέπτες δοκίμαζαν κανόε καγιάκ, πισίνα για να επιδοθούν σε scuba diving, σχολή ιστιοπλοΐας αλλά και το beach world στο οποίο ευδοκιμούσαν τα wake boards, το surfing, το SUP και λοιπά αθλήματα.
Οι πρωταγωνιστές
Πρωταγωνιστές της έκθεσης δεν ήταν άλλοι από τα νέα σκάφη. Οι επισκέπτες είχαν τη ευκαιρία να δουν από κοντά ανά κατηγορία, μηχανοκίνητα μικρής και μεσαίας κατηγορίας, motor yachts (μεγάλη κατηγορία <12μ.) καθώς και το τμήμα των Superyachts στο οποίο βρίσκονται εκπρόσωποι ναυπηγείων που ειδικεύονται στη κατασκευή καθώς και Τεχνικά γραφεία, σχεδιαστές, εμπειρογνώμονες, yacht management και υπηρεσίες με το στερέωμα των mega yachts κλπ. Σε περίοπτη θέση ήταν τα ιστιοπλοϊκά σκάφη τα οποία κατέβαλλαν 2 Halls (16,17) με πολλές πρεμιέρες νέες παρουσιάσεις, παράλληλες εκδηλώσεις. Ακολούθως, μεγάλη ποικιλία είδαμε σε αξεσουάρ, είδη ρουχισμού, θαλάσσια σπορ, είδη αλιείας, καθώς και τμήμα με εξοπλισμό μαρινών και κλασσική ναυπηγική.
Boot ID
9 Days
17 Halls
1741 Exhibitors
57 Countries
1300 Journalists
240,200 visitors
*Αναλυτικό ρεπορτάζ με όλα τα νέα σκάφη στην έντυπη έκδοση του περιοδικού ONDECK το οποίο θα ειναι διαθέσιμο σε όλα τα περίπτερα στις 15 Μαρτίου.
PEOPLE | PHOTO GALLERY
Plus
Διάκριση για την GR.I.D.- Marketing & Exhibition Services
Για όσους δεν το γνωρίζουν, πίσω απο κάθε Ελληνική συμμετοχή στην Messe Dusseldorf βρίσκεται μια δραστήρια εταιρεία. Πρόκειται για την GR.I.D.- Marketing & Exhibition Services, αντιπρόσωπο της Messe Dusseldorf στην Ελλάδα με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Μιχελιδάκη.
Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί την γέφυρα μεταξύ των Ελλήνων επαγγελματιών και της Messe Dusseldorf παρέχοντας ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών για τον επαγγελματία και εκθέτη.
Εφέτος, η GR.I.D.- Marketing & Exhibition Services διακρίθηκε ως η πιο δυναμική αντιπροσωπεία της Messe Dusseldorf στην κατηγορία «medium sized markets» για το έτος 2014.
Η εταιρία GR.I.D.- Marketing & Exhibition Services παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους έλληνες εκθέτες προκειμένου να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν την παρουσία τους στην Messe Dusseldorf. [www.gridmds.com]
[Σημείωση]
Το παρόν κείμενο γράφτηκε μετά από μαραθώνιο εντός του Εκθεσιακού κέντρου, εκατοντάδων συζητήσεων, κρίσεων, αναλύσεων. Eπιπλέον ο γράφων καλύπτει αδιάλειπτα την εκδήλωση από το 2003 (πλην του 2009). Σε αυτό εντοπίζεται και η ειδοποιός διαφορά των ρεπορτάζ από τις μεταφράσεις των Δελτίων Τύπου.