Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Meeting on deck: Μιχάλης Σκουλικίδης, Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού

Εν όψει του 2ου Mediterranean Yacht Show συναντάμε τον Πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμούκ. Μιχάλη Σκουλικίδη, αρχικά στο γραφείο και έπειτα στο έτερο φυσικό περιβάλλον, στο σκάφος.

Στέλεχος με πολυετή πείρα στις Πωλήσεις, στο Chartering και στη Διαχείριση Σκαφών. Με πολύπλευρη προσωπικότητα και βαθειά γνώση της αγοράς του Yachting, ο κ. Μιχάλης Σκουλικίδης είναι ένας από τους διεθνώς αναγνωρισμένους επαγγελματίες του κλάδου έχοντας διαγράψει μια σημαντική πορεία. Σήμερα εξακολουθεί να κάνει αυτό που γνωρίζει καλά, να διοικεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες sales, management & chartering και να βρίσκεται στο τιμόνι του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού

Οι επιδιώξεις και οι στόχοι του Mediterranean Yacht Show…
“Όλα τα Charter Shows στην Ελλάδα, από το International Yachting Symposium που είχαμε ξεκινήσει το 2002 στη Μαρίνα του Φλοίσβου και ήμουν Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής για τις πέντε πρώτες διοργανώσεις, έχουν βασιστεί στη λογική να προβληθούν η Ελλάδα και τα Ελληνικά επαγγελματικά Σκάφη στο εξωτερικό. Να έρθουν οι ξένοι charter brokers να δουν απο κοντά τον στόλο ώστε να επιλέξουν και να προτείνουν στους πελάτες τους. Επίσης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, να γίνει μια ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων και να επιτευχθεί μια ανανεωμένη εικόνα του στόλου, των πληρωμάτων και των υπηρεσιών.

Πιστεύω οτι μέσα από αυτή τη ζωντανή διαδικασία – από την εποχή του Φλοίσβου (2002) και κατόπιν στις εκδηλώσεις στον Πόρο και από πέρυσι στο Mediterranean Yacht show στο Ναύπλιο – επιτυχγάνεται ο βασικός στόχος μας που είναι η προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού στο σύνολο του”.

Τα οφέλη από την διοργάνωση…

“Βελτίωση και εξέλιξη του στόλου συνολικά. Κατά τη διάρκεια του Show πρωτεύουσα σημασία έχει η άμεση επαφή που έχουν οι charter brokers με τα σκάφη γιατί πρακτικά αυτοί γνωμοδοτούν στους πελάτες τους για την ναύλωση. Οι charter brokers καταγράφουν με κάθε λεπτομέρεια και παραμένουν τουλάχιστον 2 ώρες σε κάθε σκάφος, κάνοντας έναν εξονυχιστικό έλεγχο. Ο charter broker συνομιλεί με το πλήρωμα, διακρίνει την ικανότητα του chef, εξετάζει την ετοιμότητα του προσωπικού, ελέγχει πως σερβίρει ο καμαρώτος, πόσο επικοινωνιακός είναι ο καπετάνιος κλπ. Έχοντας λοιπόν μια συνολική εικόνα αποφασίζει αν θα προτείνει ή όχι το σκάφος. Ειναι αδύνατο ένας καταξιωμένος charter broker να βάλει στη λίστα του ένα σκάφος αν δεν έχει βρει άκρως ικανοποιητικά το πλήρωμα και τη κατάσταση του σκάφους.”

“ Αυτό που έχουμε πετύχει στο διάστημα των τελευταίων 10 ετών – και δεν είναι τυχαίο – είναι η σημαντική αύξηση σε ναυλώσεις επανδρωμένων σκαφών. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός οτι η Ελλάδα έχει ενταχθεί στο χάρτη της ενοικίασης των πολυτελών σκαφών. Παλαιότερα, μοναδικός πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο ήταν η Νότια Γαλλία, από την οποία γινόταν η ενοικίαση και στην συνέχεια ταξίδευαν στην Ελλάδα. Διαθέτουμε μεγάλα και ποιοτικά σκάφη που έχουν βάση την Ελλάδα.

Έχουμε καταπληκτικά πληρώματα με μετεκπαίδευση και βεβαίως έμπειρους καπετάνιους για σκάφη αυτής της τυπολογίας. Ναι μεν στην Ελλάδα παραδοσιακά είχαμε καλά ναυτικά πληρώματα αλλά στο yachting είναι διαφορετικό το πεδίο: εκτός από ναυτοσύνη επιβάλλονται και άλλες δεξιότητες. Ένας καπετάνιος ακτοπλοΐκού ή κρουαζιερόπλοιου έχει άλλη προσέγγιση και διαφορετικές υποχρεώσεις. Στα δικά μας σκάφη ο καπετάνιος οφείλει να είναι ο “μαέστρος μιας συμφωνικής”, να συντονίσει αρμονικά την ομάδα του, να ειναι marketer, να ειναι επικοινωνιακός και να κάνει δημόσιες σχέσεις δεδομένου οτι έρχεται σε επαφή με τους φιλοξενούμενους καθημερινά.

skoulik2

Βάσει των παραπάνω έχει δημιουργηθεί μια “δεξαμενή” πληρωμάτων όλων των θέσεων που μπορούν να σταθούν στο ύψος των απαιτήσεων και ικανοί να ανταπεξέλθουν. Το σύνολο “σκάφος – πλήρωμα” δεν έχει καμμία σχέση με αυτό του παρελθόντος. Τα σκάφη είναι επώνυμων ναυπηγείων, η συντήρηση τους άριστη και πολυδάπανη, και τα πληρώματα άριστα εκπαιδευμένα. Θεωρώ οτι τα Charter Shows συμβάλουν στη βελτίωση και τα οφέλη εισπράττει το σύνολο της αγοράς.

Το Mediterranean Yacht Show

“Για την εξέλιξη όλων των παραπάνω, από πέρυσι έχουμε δημιουργήσει ένα νέο Σαλόνι που είναι καθαρά προσανατολισμένο στους ξένους charter brokers και είναι μια έκθεση καθαρά εξωστρεφής. Ο σκοπός είναι να προβάλουμε τα σκάφη μας, να ανταλλάξουμε απόψεις, να δοθεί η ευκαιρία στους επισκέπτες να συνομιλήσουν με τα πληρώματα, να εκφράσουν την γνώμη τους. Πιστεύω οτι όλη αυτή η επικοινωνία δημιουργεί την μαγιά για την εξέλιξη και η εξέλιξη είναι αυτό που μας καθιστά πιο ανταγωνιστικούς”.
Οι ξένοι charter brokers κάνουν πάνω από το 95% των ναύλων των αντίστοιχων σκαφών και σε αυτούς έχουμε επικεντρωθεί, όπως αρχικά σας ανέφερα.

Η Greek Yachting Association είναι ένας νέος Σύνδεσμος με έμπειρα στελέχη….

“Οι επιταγές των καιρών, η δική μας θεώρηση και προσέγγιση, μας ώθησε στην δημιουργία του Greek Yachting Association. Τα γραφεία που ασχολούνται με τις ναυλώσεις αποφασίσαμε να προωθήσουμε πολύ πιο έντονα στο εξωτερικό το Show και τα σκάφη μας. Η προώθηση του σαλονιού στο εξωτερικό είναι δυναμική και συμπεριλαμβάνει μια γκάμα ενεργειών, από την παρουσία των μελών μας σε όλες τις Διεθνείς Εκθέσεις και πολλές διαφημίσεις σε όλα τα Διεθνή ΜΜΕ στοχευμένης εμβέλειας, μέχρι εκδηλώσεις και δεξιώσεις κατά την διάρκεια των μεγαλύτερων Διεθνών Εκθέσεων όπως στο Μονακό και στην Antigua”.

Οι πηγές χρηματοδότησης Ένωσης….

“Δεν έχουμε πηγές. Το Show πραγματοποιείται χάρη στις εισφορές και δωρεές των μελών, και έσοδα που μπορεί να προέρχονται από το Show επενδύονται εκ νέου στο Show.” Όλα τα χρημοτοοικονομικά μας ανακοινώνονται με κάθε λεπτομέρεια στο Συμβούλιο στο τέλος του έτους και τα παραστατικά βρίσκονται στη διάθεση των Μελών. Σας θυμίζω οτι στο τελευταίο είσασταν παρών και ακούσατε με κάθε λεπτομέρεια τον προϋπολογισμό”

skoulik3

Συμμαχίες με το Εξωτερικό….

“Έχουμε στενή συνεργασία με την ΜΥΒΑ (Mediterranean Yacht Brokers Association – The Worldwide Yachting Association) η οποία το 2014 στήριξε το Show, με την FYBA (Florida Yacht Brokers Association), την ECPY (European Committee for Professional Yachting). Εχουμε λοιπόν συνάψει συμμαχίες με τους μεγαλύτερους Διεθνείς Συνδέσμους του χώρου με στόχο πάντα την προώθηση της Ελλάδας και του θαλάσσιου τουρισμού.”

Η συνεργασία με την Πολιτεία…

“Το Show από πέρυσι τελεί υπό Αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε κάποια οικονομική βοήθεια. Ουσιαστική και σημαντική στήριξη έχει προσφέρει ο Δήμος Ναυπλιέων και η Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Προώθηση του Ελληνικού Τουρισμού…

“Με δεδομένο οτι προωθούμε τον Ελληνικό τουρισμό, θα θέλαμε την υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού. Εδώ οφείλουμε να υπογραμμίσουμε οτι προάγουμε τον τουρισμό για υψηλά εισοδήματα στο εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα, δημιουργώντας απλά εντυπώσεις και ώς εκ τούτου οι πελάτες μας δημιουργούν τάσεις στην αγορά. Αυτοί που έρχονται και νοικιάζουν τα σκάφη μας είναι VIPs, αστέρες του Hollywood, οδηγοί της Formula 1, και γενικά άνθρωποι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Όταν εμφανίζονται σε κάποιο νησί αυτό παρουσιάζεται από πολλά και διαφορετικά διεθνή ΜΜΕ με αποτέλεσμα να προωθείται η Ελλάδα σε ένα επιπλέον και δύσκολο κανάλι.

Εμείς θέλουμε να κάνουμε αυτούς τους ανθρώπους «πρεσβευτές», είναι η πιο αποδοτική διαφήμιση και δημιουργούν τάσεις, μόδα Διεθνώς. Έχει πολλαπλά οφέλη για τον θαλάσσιο τουρισμό, τα νησιά, την αγορά. Καθε καλοκαίρι πολλοί ηθοποιοί επισκέπτονται την χώρα μας. Να θυμίσω τις Kardashians στην Μύκονο, τον Sebastian Vettel, τον Κobe Βryant και πολλούς άλλους.

Μια επιπλέον δραστηριότητα προς όφελος του Ελληνικού τουρισμού είναι τα fam trips. Κάθε χρόνο διοργανώνουμε, με δικά μας έξοδα, ένα ταξίδι με καλεσμένους επιφανείς ξένους εκδότες εξειδικευμένων περιοδικών. Μαζί μας βιώνουν την εμπειρία του ταξιδιού στο ελληνικό αρχιπέλαγος, γεύονται την φιλοξενία και αποκτούν μια προσωπική άποψη. Κατόπιν, την αποτυπώνουν στα περιοδικά τους ή στα ΜΜΕ που συνεργάζονται. Αυτό δεν πληρώνεται και έχει πολυδιάστατα οφέλη. Ένα ρεπορτάζ και ενα βιωματικό άρθρο λ.χ. για τις Μικρές Κυκλάδες έχει μια σπουδαία υπεραξία και είναι μια αναντικατάστατη προβολή της χώρας μας.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν προβάλουμε την Ελλάδα χωρίς να επιβαρύνουμε το Δημόσιο.


*Ο κύριος Μιχάλης Σκουλικίδης είναι CEO της Atalanta Golden Yachts

Interviewed by Gerasimos Gerolimatos
Photos: Christos Petropoulos
Styling/Concept: Dimitra Chronopoulou

Popular Articles