Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Ολυμπία Αναστασοπούλου: «Στόχος μας η εδραίωση της Ελλάδας ως top of mind ποιοτικός προορισμός»

«Το brand της Ελλάδας είναι ισχυρό, αν όχι μοναδικό, και είμαστε εδώ για να το ενισχύσουμε έτι περαιτέρω», δηλώνει η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κα Ολυμπία Αναστασοπούλου, στη συνέντευξή της στο Skipper OnDeck, μιλώντας εφ’ όλης της ύλης για την εθνική στρατηγική στον τομέα του ελληνικού τουρισμού.

Ποιοι είναι οι πυλώνες της εθνικής στρατηγικής στον τουρισμό;
Το στρατηγικό σχέδιο 2021-2030 για τον ελληνικό τουρισμό βασίζεται σε 7 πυλώνες:

Πρώτος πυλώνας, η προσβασιμότητα και η διασυνδεσιμότητα τόσο στο φυσικό, όσο και στον ψηφιακό άξονα. Με καταγραφή των τουριστικών ροών, αξιολόγησή τους, αλλά και δημιουργία σεναρίων ροών για τα επόμενα χρόνια.

Δεύτερος πυλώνας, οι ιδιωτικές υποδομές, βιώσιμη διαχείριση και ανάπτυξη. Με αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και βελτίωση στους άξονες με οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Πυλώνας τρίτος, οι Δημόσιες Υποδομές και Διαχείριση της Εμπειρίας. Με αξιολόγηση της εμπειρίας του επισκέπτη, αλλά και καταγραφή των σημείων που είναι προς βελτίωση.

Ο τέταρτος πυλώνας αφορά στην εκπαίδευση και κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού. Με απογραφή του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου και των δεξιοτήτων, αλλά και αξιολόγηση των ελλείψεων με νέες εκπαιδευτικές δομές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και με κίνητρα για επανεκπαίδευση.

Olympia Anastasopoulou 3

Πυλώνας πέμπτος, η Προϊοντική Ανάπτυξη, Προώθηση και Προβολή. Με χαρτογράφηση της ζήτησης, της ελληνικής προσφοράς αλλά και της ανταγωνιστικής προσφοράς. Στόχος είναι η δημιουργία συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων, αποβλέποντας στη γεωγραφική και χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Έκτος πυλώνας, η Συνεργατική Διακυβέρνηση. Με χαρτογράφηση των δομών και λειτουργιών του Υπουργείου και των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο τη δημιουργία μηχανισμών δημοσίου διαλόγου και διαχείρισης προορισμών.

Τέλος, ο έβδομος πυλώνας αφορά στο Ρυθμιστικό και Κανονιστικό πλαίσιο. Με κωδικοποίηση της νομοθεσίας και ανάλυση των νομοθετικών κενών.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο Τουρισμός είναι μια εθνική υπόθεση και εργαζόμαστε συστηματικά για:

1. Αναβάθμιση των υποδομών.
2. Δημιουργία task force crisis management.
3. Ψηφιοποίηση του τουριστικού προϊόντος. 
4. Upskilling και reskilling, δηλαδή αναμόρφωση και αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Με βάση τα παραπάνω, θα κινηθούμε για να πετύχουμε τους άμεσους και μακροπρόθεσμους στόχους μας, όπως:

• Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
• Διάχυση των επισκεπτών μας σε όλη τη χώρα, ειδικά σε νέες και ανεξερεύνητες γωνιές της πατρίδας μας.
• Προσέλκυση επενδύσεων και προώθηση ποιοτικού τουρισμού. 
• Ανάδειξη της κρουαζιέρας.
• Βιώσιμο τουριστικό οικοσύστημα.

 OA 05

Πώς το υπουργείο Τουρισμού καλύπτει την ανάγκη προβολής της χώρας μας, σε τομείς που διαθέτουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting; 

Η εθνική στρατηγική marketing για τον τουρισμό είναι η ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο, σύγχρονο, ελκυστικό, υγειονομικά ασφαλή, πολυνησιακό προορισμό με παράλληλα πολυποίκιλη ενδοχώρα, που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενισχύοντας ταυτόχρονα το παραδοσιακό προϊόν «ήλιος και θάλασσα» με οριζόντιο γνώμονα τη βιωσιμότητα και παράλληλα με κορυφαία προτεραιότητα τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting. 

Επιπροσθέτως, έχουν τεθεί οι γενικότεροι στόχοι marketing για την τρέχουσα χρονιά, οι οποίοι περιλαμβάνουν την εδραίωση της Ελλάδας ως top of mind τουριστικού́ προορισμού́ μέσω: 

• Της περαιτέρω ανάπτυξης του brand identity της χώρας.
• Της ενίσχυσης της φήμης του προορισμού́ «Ελλάδα» ως υγειονομικά́ ασφαλούς προορισμού́ μοναδικών και πολυθεματικών εμπειριών.
• Της άμβλυνσης της εποχικότητας μέσω της διαφοροποίησης του προϊόντος.
• Της προώθησης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, όπου σε σχέση με τη συνολική προβολή της χώρας δίνεται ποσοστιαία αναλογία διαφημιστικής δαπάνης (ενέργειες διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων) άνω του 50%. 
• Των ευκαιριών που παρέχει το αναπτυξιακό εργαλείο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

 Olympia Anastasopoulou SOD 2

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη της κας Ολυμπίας Αναστασοπούλου στο Summer Special Issue του Skipper OnDeck.

Popular Articles