Η MG με το χαρισματικό MG4 έρχεται να δώσει την καλύτερη πρόταση για να κάνει κάποιος το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση.
Μπορεί στην Ελλάδα το MG4 να είναι πολύ “φρέσκο” ως μοντέλο, σε κάποιες άλλες χώρες της Ευρώπης όμως που είχαν τη χαρά να υποδεχτούν την αναγεννημένη MG νωρίτερα, έχει ήδη προλάβει να γράψει τις πρώτες χρυσές σελίδες στην ιστορία του. Οι διακρίσεις είναι πολλές και σημαντικές, μέσω των οποίων υπογραμμίζεται η αντικειμενική αξία του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που είναι υψηλή. Για την ακρίβεια, είναι τέτοια που στην αγορά των ηλεκτρικών δεν έχει ανταγωνισμό. Το MG4, που έχει παίξει και στη χώρα μας σημαντικό ρόλο για την εξαιρετική πρώτη εντύπωση που καταγράφεται για τη Βρετανική μάρκα κατά τον πρώτο πλήρη μήνα διάθεσης των μοντέλων της στην εγχώρια αγορά, είναι το ιδανικό ηλεκτρικό για να μπει κανείς στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και να υποδεχτεί το μέλλον στις μετακινήσεις.
Η ξεχωριστή του εμφάνιση δίνει το στίγμα από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα το αντικρίσει κανείς, καθώς είναι δυναμικό και καλαίσθητο με ένα τρόπο που κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και η μάσκα εμπρός, δίνουν το στίγμα της σπορ διάθεσης του μοντέλου που είναι ιδιαίτερα μοντέρνο και ελκυστικό και με τις λεπτομέρειες αυτές καθίσταται μια από τις πλέον “φρέσκες” προτάσεις της αγοράς. Πίσω από την εντυπωσιακή σχεδίαση των προβολέων, “κρύβεται” και μια πολύ υψηλή τεχνολογία μια και το φωτεινό σύνολο αποτελείται από 28 μονάδες LED, ενώ από 36 LED το κάθε ένα, αποτελούνται τα φλας του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, μεγάλη εντύπωση κάνει και το πίσω μέρος, στο οποίο η σχεδίαση φαίνεται να κορυφώνεται σε ότι έχει να κάνει με το σύνολο του μοτίβου της αισθητικής που αποκαλύπτεται. Όπως και εμπρός, έτσι και πίσω, τα φωτιστικά σώματα έχουν κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση μιας φουτουριστικής εικόνας υψηλής αισθητικής. Για το λόγο αυτό έχουν χρησιμοποιηθεί ούτε λίγο, ούτε πολύ 172 LED, δημιουργώντας ένα σύνολο ιδιαίτερα ευχάριστο και σίγουρα “προάγγελο” των εξελίξεων του μέλλοντος. Σημαντικό στοιχείο της εικόνας του πίσω μέρους, είναι και η πίσω αεροτομή κοντά στην οροφή που παραπέμπει σε αμιγώς σπορ κατασκευές.
Ομοίως και η καμπίνα του MG4, αποπνέει μια φρεσκάδα και μια ευρυχωρία που εκτιμάται ιδιαίτερα από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κανείς στα αναπαυτικά καθίσματά του. Εδώ εκτός από τη σχεδίαση που δίνει άλλο αέρα στο MG4 και το “αποτύπωμά” του στα μάτια του οδηγού ή των επιβατών του, σημαντικό ρόλο παίζουν τα ποιοτικά υλικά και η εξαιρετική συναρμολόγηση που δίνει ένα premium αέρα στο μοντέλο. Η “αιωρούμενη” κεντρική κονσόλα που εκτός από πολύ ωραίο στοιχείο μέσα στην καμπίνα, είναι και ιδιαίτερα λειτουργική με σωστή εργονομία στη σχεδίασή της, προδιαθέτει τον οδηγό για κάτι ξεχωριστό. Πίσω από το τιμόνι μια ψηφιακή οθόνη παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων προσφέροντας πληρότητα πληροφοριών, ενώ κεντρικά τοποθετημένη στο ταμπλό είναι η υψηλής ανάλυσης και αφής οθόνη με διαγώνιο 10 ιντσών που δίνει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του συστήματος infotainment. Συνολικά, η διαμόρφωση είναι τέτοια που ο οδηγός και οι επιβάτες, έχουν πολύ ελεύθερο χώρο στη διάθεσή τους, αλλά και αρκετά points τεχνολογίας, με USB θύρες αλλά και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphone.
Ο μεταλλικός επιλογέας για την κίνηση του αυτοκινήτου, τονίζει την premium διάθεση, κάτι που ενισχύεται και από την αίσθηση της πολυτέλειας που απολαμβάνουν και οι πίσω επιβάτες που έχουν πλούσιους χώρους στη διάθεσή τους. Πιο πίσω, θα βρουν τη θέση τους 363 λίτρα στο χώρο των αποσκευών, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί έως τα 1.177 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Στα 4,3 μέτρα του μήκους του, το MG4 προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες, τους κορυφαίους σε αυτή την κατηγορία μεγέθους με δεδομένο και το μήκος των 2,7 μέτρων του μεταξονίου. Οι επιβαίνοντες στο MG4 απολαμβάνουν την άνεση που τους προσφέρει και η πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, σε ένα πλαίσιο που έχει ειδικά εξελιχθεί για να υποστηρίξει αμιγώς ηλεκτρική πρόταση. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 15 εκατοστά, τα οποία αποδεικνύονται παραπάνω από αρκετά για τις περιπτώσεις που ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί μετά το τέλος της ασφάλτου.
Το MG4 υποστηρίζει ιδανικά τον οδηγό του, καθώς εφοδιάζεται με ένα εκ των κορυφαίων πακέτων συστημάτων της αγοράς. Το MG Pilot διαθέτει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control, ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, κάμερα 360 μοιρών, αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη, αλλά και στον ανοιχτό δρόμο. Η MG προσφέρει επιπλέον και την πολύ εξελιγμένη εφαρμογή MG iSMART, που δίνει πρόσβαση εξ αποστάσεως στον οδηγό για μια σειρά λειτουργιών, όπως είναι το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και η ενεργοποίηση του συναγερμού, τον έλεγχο της κατάστασης του οχήματος, το ενεργειακό απόθεμα της μπαταρίας, τον προγραμματισμό της φόρτισης και άλλα πολλά. Οι εκδόσεις εξοπλισμού με τις οποίες είναι διαθέσιμο το MG4 στην ελληνική αγορά, είναι πλέον τέσσερις. Οι Excite, Exclusive, Luxury και X Power, που από τη βασική κιόλας έκδοση έχει όλα τα προαναφερθέντα. Τα επίπεδα εξοπλισμού ξεχωρίζουν μεταξύ τους από την ύπαρξη στις πιο πλούσιες εκδόσεις στοιχείων πολυτελείας, όπως είναι οι δερμάτινες επενδύσεις στο σαλόνι, αλλά και κάποιες επιπλέον δυνατότητες, όπως είναι εκείνη της υποστήριξης μεταφοράς ενέργειας από το αυτοκίνητο σε άλλες συσκευές (V2L).
Προηγμένο τεχνολογικά είναι και το κινητήριο σύνολο που έχει τοποθετηθεί στην πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform). To MG4 έχει την κίνηση στους τροχούς του πίσω άξονα και συνδυάζεται με τρεις εκδόσεις μπαταρίας, 51, 64 και 77 kWh καθαρής χωρητικότητας. Ο ηλεκτροκινητήρας της πρώτης, αποδίδει 170 ίππους και εμφανίζεται αυτονομία 350 χιλιομέτρων, στη δεύτερη περίπτωση η απόδοση είναι 204 ίπποι και η αυτονομία φτάνει τα 450 χιλιόμετρα, ενώ στην τρίτη περίπτωση η απόδοση είναι 245 ίπποι και η αυτονομία φτάνει τα 520 χιλιόμετρα! Στη κορυφή της γκάμας του MG4, συναντάμε την έκδοση του XPOWER, ενός τετρακίνητου μοντέλου με επιδόσεις supercar, που η απόδοσή του φθάνει τους 435 ίππους και η αυτονομία του τα 385 χιλιόμετρα. Η έκδοση με τη μπαταρία των 51 kWh έχει onboard φορτιστή 6,6 kW, ενώ οι υπόλοιπες έχουν φορτιστή 11,0 kW. Αντίστοιχα, οι πρώτη έκδοση μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή έως 88 και οι υπόλοιπες τρεις με 140 kW. Καθώς μιλάμε για ένα από τα πλέον εξελιγμένα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της αγοράς, με ενσωματωμένη αντλία θερμότητας, το MG4 μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% της μπαταρίας του, μόλις σε 35 λεπτά της ώρας. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις στο δρόμο, αμφότερες οι δύο πρώτες εκδόσεις του μοντέλου εμφανίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και η τελική τους ταχύτητα είναι κοινή, στα 160 χλμ./ώρα. Για την Luxury έκδοση η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα Αξίζει να σημειωθεί πως για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα αρκούν μόλις 3,8 δευτερόλεπτα για το XPOWER και η τελική του ταχύτητα είναι στα 200 χλμ./ώρα!
Το MG4 είναι συνεπώς ένα εξαιρετικό σύνολο που καταφέρνει και ξεπερνά τις προσδοκίες σε κάθε τομέα. Αναμφίβολα, μέσα στα πλεονεκτήματα του μοντέλου, πρέπει να συνυπολογίζεται η κορυφαία υποστήριξη από το μεγάλο πανελλαδικό δίκτυο της ελληνικής αντιπροσωπείας, η οποία προσφέρει το MG4 όπως και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα στη γκάμα της MG, με 7 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα εγγύηση. Με την πραγματικά ασυναγώνιστη βασική τιμή του (μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”) των 24.448 ευρώ, το MG4 είναι με διαφορά η πιο ελκυστική πρόταση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα.