Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του 7ου Mediterranean Yacht Show στο Ναύπλιο με τον εντυπωσιακό αριθμό των 90 μεγάλων σκαφών, επιβεβαιώνοντας την ηγετική θέση της Ελλάδας στον θαλάσσιο τουρισμό.
Ο τομέας του yachting και του θαλάσσιου τουρισμού γενικότερα γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση στην Ελλάδα, καθώς αυτές τις μέρες λαμβάνει χώρα το 7o Mediterranean Yacht Show στο Ναύπλιο.
Το λιμάνι του Ναυπλίου κοσμούν με την παρουσία τους 90 μεγάλα σκάφη και άλλα 20 βρίσκονται σε λίστα αναμονής, καθιστώντας το MEDYS τη μεγαλύτερη charter έκθεση στον κόσμο όσον αφορά τον αριθμό των συμμετεχόντων σκαφών. Μάλιστα, ο αριθμός είναι κατά 550% μεγαλύτερος σε σχέση με όλα τα σκάφη που εκτέθηκαν σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία συνολικά.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, Μιχάλης Σκουλικίδης, σκιαγραφεί το χρονικό της έκθεσης, από το ξεκίνημά της και πώς εξελίχθηκε στην πορεία για να φτάσει στην άκρως επιτυχημένη φετινή διοργάνωση:
«Όταν ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε αυτήν την έκθεση στα τέλη του 2013, υπήρχαν μόνο δύο μεγάλες διοργανώσεις. Η μία λάμβανε χώρα στην Γένοβα με τη συμμετοχή περίπου 80 σκαφών και κάλυπτε τη Μεσόγειο. Η δεύτερη γινόταν στην Antigua με αντίστοιχα περίπου σκάφη καλύπτοντας το Δυτικό Ημισφαίριο. Τα χρόνια πέρασαν και τα πράγματα άλλαξαν. Η έκθεση της Γένοβας μετακινήθηκε στη Βαρκελώνη όπου και φιλοξενείται από το 2017. Η έκθεση της Antigua είχε μόλις 16 σκάφη το 2021 και είναι μια έκθεση που καλύπτει την Καραϊβική και όλη την Αμερικανική Ήπειρο. Η δε έκθεση της MYBA στην Βαρκελώνη που τελείωσε προχθές, και καλύπτει τη Κεντρική και Δυτική Μεσόγειο, είχε μόνο 16 σκάφη».
κ. Μιχάλης Σκουλικίδης, Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού
Και φτάνοντας στα της Ελλάδας, επισημαίνει: «Αυτό δείχνει την απόλυτη επάρκεια των σκαφών με Ελληνική Επαγγελματική Άδεια σε ποσότητα και ποιότητα και ότι δεν έχουμε καμία ανάγκη βοήθειας από σκάφη με ξένη σημαία. Τα σκάφη με εξωχώριες σημαίες, σημαίες ευκαιρίας με ξένα πληρώματα και transit πετρέλαιο, θα τα φέρουν τα γραφεία του εξωτερικού γιατί με εκείνα θα έχουν μεγαλύτερο συμφέρον από ότι νοικιάζοντας σκάφη με Ελληνική Επαγγελματική Άδεια. Η θέση του συνδέσμου μας ήταν απόλυτα σαφής: ότι θα δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός προς τα σκάφη με Ελληνική Επαγγελματική Άδεια και θα υπάρξει φυγή σκαφών άνω των 35 μέτρων από την ελληνική επαγγελματική άδεια και την Ελληνική σημαία».
Και καταλήγει: «Αυτή είναι η εκτίμησή μας αλλά τα μελλοντικά αποτελέσματα είναι αυτά που θα «μιλήσουν» αντικειμενικά για το τι συνέβη», υπογραμμίζοντας: «Πιστεύω ότι όλοι θέλουμε το καλό της Ελλάδας, για αυτό και θα ήθελα να παρακαλέσω να γίνονται οι ίδιοι αυστηροί έλεγχοι στα σκάφη με e–charter permissions όπως γίνονται και στα Ελληνικά σκάφη. Στα πετρέλαια, στα πληρώματα, στα έγγραφα, στους απόπλους και στους επιβάτες».
κ. Μιχάλης Σκουλικίδης, Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Νίκας, Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Ιωάννης Ανδριανός, Βουλευτής Αργολίδος
Όσον αφορά τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση του yachting στην Ελλάδα, απαρίθμησε μια σειρά από δράσεις:
- Συμμετοχή του ΕΟΤ σε κλαδικές εκθέσεις του εξωτερικού για επανδρωμένα σκάφη
- Διαφήμιση του Ελληνικού Θαλάσσιου Τουρισμού σε διεθνή εξειδικευμένα έντυπα από τον ΕΟΤ
- Ενεργή συμμετοχή του GYA, που έχει και τη γνώση της διεθνούς αγοράς yachting, στις αποφάσεις για την κατανομή αυτής της διαφήμισης
- Δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου yachting
- Πάταξη των παράνομων ναυλώσεων
- Ανταγωνιστικό περιβάλλον με τις άλλες Μεσογειακές χώρες
- Αντιμετώπιση της αλληλοκάλυψης υπουργείων, δημοσίων υπηρεσιών και γραφειοκρατίας
- Αποφυγή λήψης αποσπασματικών και μη τεκμηριωμένων αποφάσεων
«Αυτά μπορεί να μοιάζουν με προβλήματα της εποχής μας αλλά δυστυχώς είναι διαχρονικά και άλυτα. Η πολιτεία πρέπει να αφουγκράζεται την αγορά, να παρακολουθεί στενά τι συμβαίνει στις άλλες Μεσογειακές χώρες, να συλλέγει σωστές και αντικειμενικές πληροφορίες και να κατανοεί τα δίκαια αιτήματά μας, μακριά από αγκυλώσεις και αποσπασματικές ενέργειες. Εμείς είμαστε εδώ, ενωμένοι και πάντα έτοιμοι να προσφέρουμε βοήθεια για το καλό του κλάδου. Για το καλό όλων και για το καλό της Ελλάδας».
κ. Μιχάλης Σκουλικίδης, Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού κ. Δημήτριος Κωστούρος, Δήμαρχος Ναυπλιέων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Νίκας, Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Ιωάννης Ανδριανός, Βουλευτής Αργολίδος
Κλείνοντας, ο Μιχάλης Σκουλικίδης συμπεραίνει: «Στην Ελλάδα η βαριά βιομηχανία είναι ο τουρισμός και ευτυχώς αναπτύσσεται. Η αιχμή του δόρατος, που είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, επωφελείται από τα νησιά, τις ακτές, τις μοναδικές θάλασσες και τον καταπληκτικό καιρό. Για αυτό και η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο».