Ήταν στο μακρινό 2000, όταν ο Κώστας Μάνθος, εκ των κυβερνητών του ERYTOS Lancia Lybra, κατακτούσε το 37ο Ράλλυ Αιγαίου.
Είκοσι πέντε χρόνια μετά, ο Olympian απολαμβάνει και πάλι τη σαμπάνια νίκης στο 62ο Ράλλυ Αιγαίου με το ERYTOS II. Το καλοδουλεμένο πλήρωμα, η σωστή τακτική, ο προγραμματισμός αλλά και οι γνώσεις του κυβερνήτη ήταν μόνο μερικά από τα στοιχεία που έχρισαν πρωταθλητή το σκάφος του Ναυτικού Ομίλου Παλαιού Φαλήρου. Λίγες ώρες μετά την επιστροφή στους τίτλους ο πολύπειρος κυβερνήτης ξετυλίγει το κουβάρι της επιτυχίας.
«Η αλήθεια είναι ότι είχαμε κάνει ένα μεγάλο διάλλειμα αλλά επιστρέψαμε και είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε όλες τις καλές και τις δύσκολες στιγμές που έχουμε περάσει στο Ράλλυ.
Θυμηθήκαμε τις αλλαγές του ανέμου αλλά και των συναισθημάτων από ιστιοδρομία σε ιστιοδρομία. Ζήσαμε σε αυτό το Ράλλυ όλες τις καιρικές συνθήκες.
Η πιο δύσκολη αποστολή ήταν κοντά στη Μύκονο όταν βρήκαμε 35 κόμβους άνεμο. Ήταν ένα δυνατό τεστ για το πλήρωμα και το σκάφος. Τεστάραμε τις αντοχές μας» τόνισε αρχικά ο κυβερνήτης του ERYTOS II που και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους το σκάφος του έφτασε στη νίκη:
«Είχαμε πολύ καλό προγραμματισμό και είχαμε προπονηθεί πολύ καλά. Αυτά τα δύο είναι τα βασικά συστατικά της επιτυχίας μας. Θα έλεγα η διαφορά έγινε από το πολύ καλά προπονημένο πλήρωμα. Δεν σταμάτησε να δουλεύει νύχτα μέρα είτε στη μπουνάτσα είτε στην θύελλα. Μόνο με δουλειά κερδίζεις το Ράλλυ».

Το ERYTOS II ξεκίνησε το 62ο Ράλλυ Αιγαίου με δύο συνεχόμενες νίκες, αποτελέσματα που έδωσε ψυχολογία στο πλήρωμα του Κώστα Μάνθου.
«Παρά τις δύο πρώτες νίκες δεν χαλαρώσαμε ποτέ. Ξέραμε ότι υπήρχαν πληρώματα που μπορούν να μπουν στο παιχνίδι της πρωτιάς κάτι που έγινε με το PEGA της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων που έχει εξαιρετικούς ιστιοπλόους, όπως ο Δημήτρης Αλεβιζάκης, ο Κωνσταντίνος Τσιγκαράς, ο Γιάννης Γκράσης. Είχαμε πάντα ανοικτά τα μάτια μας και δεν υπήρχε εφησυχασμός.
Στην τελευταία ιστιοδρομία νιώσαμε μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά για τη νίκη μας όταν ανοίξαμε τη διαφορά μας από το BANA BIOLETTA 4 και από το METATRON II. Όταν τερματίσαμε ξέραμε πλέον ότι είχαμε κατακτήσει το Ράλλυ μπροστά από το PEGA».
Με την άφιξη του σκάφους στον Φοίνικα μια μεγάλη έκπληξη περίμενε τον Κώστα Μάνθο. «Το καλύτερο δώρο για μένα ήταν όταν είδα ότι μας περίμενε στο μώλο ο Σταμάτης Γρυπάρης (πρώην πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Σύρου και μέλος της ΕΙΟ). Ένας άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με την ιστιοπλοΐα, είναι ο «πατέρας» μας στη θάλασσα».
Για τον Κώστα Μάνθο το Ράλλυ Αιγαίου παραμένει μια «διοργάνωση υψηλού επιπέδου, τόσο σε οργανωτικό όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο. Συγχαρητήρια σε όλους όσοι όλα αυτά τα χρόνια το κρατάνε ψηλά. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Ναυτικό Όμιλο Παλαιού Φαλήρου που με στηρίζει τα τελευταία 50 χρόνια αλλά και την COSMOTE που είναι στα πανιά μας 18 χρόνια και συνεχίζουμε…».
Το πλήρωμα του ERYTOS II
- Κώστας Μάνθος: Κυβερνήτης
- Γιώργος Μάνθος: Tactician, co–skipper
- Έλσα Ασωνίτου: Πλώρη
- Γιώργος Συνετός: Πλώρη
- Νίκη Κατσίβελη: Pit
- Δημήτρης Παπουλάκης: Trimmer
- Νίκος Θεοδωρόπουλος: Trimmer
- Κωνσταντίνος Γιομπρές: Trimmer
- Μανώλης Κοντοβράκης: Main trimmer
- Ερμής Μανίκης: Main trimmer
Η τελική απονομή επάθλων θα φιλοξενηθεί στην Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου στον Πειραιά την Δευτέρα 28 Ιουλίου.
Το 62Ο Ράλλυ Αιγαίου διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) με τη συνεργασία του Πολεμικού Ναυτικού.
Διαβάστε επίσης: To ERYTOS II COSMOTE είναι ο νικητής του 62ου Ράλλυ Αιγαίου
Μέγας Χορηγός του αγώνα είναι ο Όμιλος ONEX SHIPYARDS & TECHNOLOGIES που αποτελεί ηγετική δύναμη στους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας, της άμυνας, των επενδύσεων και της τεχνολογίας, προάγοντας την ανάπτυξη, την αριστεία και την καινοτομία στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο. Στο παρακάτω σύνδεσμο οι συμμετοχές των σκαφών στο 62ο Ράλλυ Αιγαίου:
Χορηγός και επίσημος συνεργάτης μετακινήσεων του αγώνα είναι η MERCEDES BENZ. Υποστηρικτές είναι η εταιρεία Δ. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ Α.Ε., παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή σχοινιών και συρματόσχοινων για τη ναυτιλία και η εταιρεία TECHNAVA, που εξειδικεύεται στην υποστήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας. Επίσημοι προμηθευτές είναι η μπύρα ΝΗΣΟΣ, η οποία κατασκευάζεται στην Τήνο και η JOTUN, παγκόσμιος ηγέτης στα χρώματα ναυτιλίας. Χορηγοί επικοινωνίας του αγώνα είναι η NOVA, η οποία είναι και ο επίσημος τηλεοπτικός μεταδότης της διοργάνωσης, η εφημερίδα H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και ο ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ. Την τεχνολογική υποστήριξη της παρακολούθησης των σκαφών παρέχει η G4S Telematix και την υποστήριξη στο διαδίκτυο η εταιρεία INTERAD.