Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Honda Civic sedan V-TEC Turbo

Νέο τετράθυρο compact sedan σχεδιασμένο εξ αρχής και το πιο προηγμένο σπορ sedan στην ιστορία του Civic

Η νέα δέκατη γενιά του Honda Civic sedan είναι ένα νέο, σπορ τετράθυρο compact μοντέλο. Αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου για τη Honda στην κατηγορία C, επωφελούμενη από το μεγαλύτερο πρόγραμμα εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας.

 

Το Civic είναι βασικό μοντέλο της Honda στην Ευρώπη και βρίσκεται στην καρδιά τόσο των πωλήσεων όσο και της παράδοσης της μάρκας στην περιοχή σε επίπεδο παραγωγής. Για πολλούς Ευρωπαίους πελάτες το Civic είναι συνώνυμο με τη μάρκα Honda και στόχος για την ομάδα εξέλιξης ήταν μία δυναμική ανανέωση του μοντέλου, που το τοποθετεί σε μία δική του κατηγορία.

«Η δημιουργία της δέκατης γενιάς Civic αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα προγράμματα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της Honda,» δήλωσε ο Mitsuru Kariya, Αρχιμηχανικός & Επικεφαλής του Project. «Πέρα από την πρωτοφανή εκμετάλλευση R&D πόρων, η διαδικασία εμπεριείχε και την εμπλοκή των δραστηριοτήτων πωλήσεων και παραγωγής σε όλο τον κόσμο, από τη Β. Αμερική και την Ιαπωνία, μέχρι την Ευρώπη, τη Ν. Αμερική και την Ασία. Το πιο σπορ Civic όλων των εποχών, έθεσε νέα πρότυπα στην compact κατηγορία σε επίπεδο δυναμικών επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου, ευρυχωρίας, ασφάλειας και ποιότητας εσωτερικού.»

Η κατάκτηση όμως της ‘κορυφής’ της κατηγορίας – χωρίς επιπτώσεις στην τιμή πώλησης, στην κατανάλωση και την κατασκευή – απαιτούσε μία νέα προσέγγιση και νέες τεχνικές στην κατασκευή του αμαξώματος, την αεροδυναμική και το σχεδιασμό του πλαισίου. Η ομάδα εξέλιξης εστίασε τις προσπάθειές της στην υλοποίηση του βασικού σλόγκαν του project ‘otokomae’ που καθιστά σαφείς όλους τους στόχους της. Το Otokamae ενσαρκώνει μία αίσθηση φινέτσας και κομψότητας αλλά και εσωτερικής ομορφιάς.

Η ομάδα εξέλιξης πραγματοποίησε εκτενείς δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες, αξιολογώντας ακόμα και Ευρωπαϊκά πολυτελή οχήματα, προκειμένου να ορίσει τους στόχους της για οδηγική άνεση, οδική συμπεριφορά, κατευθυντικότητα, χαρακτηριστικά NVH, ποιότητα εσωτερικού και καθολικά πολιτισμένη λειτουργία.

Βασισμένο σε μία κληρονομιά 40 χρόνων, το αυτοκίνητο παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του πρώτου Civic “ενός αυτοκινήτου για όλους τους ανθρώπους και όλο τον κόσμο”. Είναι ένας συνδυασμός ιδιαίτερης σχεδίασης, σπορτίφ στυλ και ευέλικτης πρακτικότητας – με έμφαση σε μία απολαυστική δυναμική συμπεριφορά.

Η δυναμική σιλουέτα εκφράζει με αυτοπεποίθηση το σπορ χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει κοντό εμπρός πρόβολο και ισχυρές γραμμές που προδίδουν τα υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής απόδοσης. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα υποδηλώνουν το σπορ χαρακτήρα του Civic.

Το νέο Civic σχεδιάστηκε εξ αρχής για να πληροί τις απαιτήσεις μιας ευέλικτης και απολαυστικής δυναμικής συμπεριφοράς. Ένα ελαφρύ, εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνολογιών και τεχνικών κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους ενώ ένα προηγμένο, νέο σύστημα ανάρτησης συμβάλλει σε μία άριστη οδηγική εμπειρία.

Το νέο Civic εισάγει το νέο βενζινοκινητήρα VTEC TURBO που έχει εξελιχθεί ειδικά για να προσφέρει μία δυναμική, συναρπαστική και μειωμένου κόστους οδηγική εμπειρία.

Η σειρά τεχνολογιών προηγμένης ασφάλειας & υποστήριξης οδηγού Honda SENSING που διατίθεται με όλες τις εκδόσεις διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο είναι από τα ασφαλέστερα στην κατηγορία του.

Οι φιλοσοφίες, η προσέγγιση και οι τεχνολογίες που ενσαρκώνει το νέο Civic επιβεβαιώνουν τη θέση της Honda ως μιας σπορ, προηγμένης μάρκας, και παράλληλα τη δέσμευσή της στην Ευρώπη και στην compact κατηγορία.

2. Σπορ, ανανεωμένη και ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση

Συναρπαστική, νέα ερμηνεία της σχεδιαστικής ταυτότητας του Civic
Χαμηλότερο, φαρδύτερο και μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο για πιο αεροδυναμική σιλουέτα και στιβαρό στήσιμο που αποπνέει σιγουριά και αυτοπεποίθηση
Κορυφαία αεροδυναμική

Με δυναμικό νέο στήσιμο και προηγμένη αεροδυναμική, το νέο Civic sedan προάγει τη σχεδίαση στην επόμενη εποχή. Ένα αεροδυναμικό, σφηνοειδές αμάξωμα αποτυπώνει μία νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda που προσδίδει έναν ισχυρό και σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές πλαισιώνονται από το πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο στη μικρομεσαία κατηγορία, που περιλαμβάνει ποδιές πλήρους κάλυψης κάτω από το αμάξωμα.
Η αθλητική εμφάνιση ξεκινά με ένα χαμηλωμένο αμάξωμα μεγάλου πλάτους που δηλώνουν αυξημένο αποτύπωμα. Το νέο Civic sedan είναι 46 mm φαρδύτερο, 74 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι πλούσιες διαστάσεις προάγουν την ξεχωριστή σχεδίαση και το σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού
Νέοι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί και ελαστικά τονίζουν το μεγάλο πλάτος, ενώ το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι και η αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος ενισχύουν τη δυναμική αίσθηση που αποπνέει το εξωτερικό.
«Εκείνο με το οποίο επιδιώξαμε να τονίσουμε στο πλήρως ανανεωμένο Civic ήταν ένα γνήσιο ταλέντο,» σχολιάζει ο Mitsuru Kariya, Αρχιμηχανικός & Επικεφαλής του Project. «Και μπορεί αυτό να μην έχει άμεση σχέση με το στυλ, ωστόσο η αθλητική εξωτερική εμφάνιση πρέπει να υποδηλώνει τις δυναμικές αρετές και τις τεχνολογίες που κρύβει το αυτοκίνητο.»

V TEC 2

Οι σπορ και προηγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν έναν κοντό εμπρός πρόβολο με χαρακτηριστικούς αεραγωγούς και μία σπορ και δυναμική παρουσία. Το αποτέλεσμα είναι μία έντονη, δυναμική και σύγχρονη εκδοχή της ταυτότητας Honda, που ενσωματώνει τους χαρακτηριστικούς προβολείς Honda. Ανάμεσα στις σπορ και προηγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες είναι ένας κοντός εμπρός πρόβολος με ανάγλυφους αεραγωγούς που αποτυπώνουν μία έντονη και επιθετική ερμηνεία της φυσιογνωμίας της οικογένειας Honda. Αυτή περιλαμβάνει και τα φωτιστικά σώματα των εμπρός προβολέων Honda. Το επάνω άκρο των φώτων συναντά το αντίστοιχο τμήμα της μάσκας στο εμπρός άκρο του καπό, για τη δημιουργία μιας κομψής, συνεχούς λωρίδας σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, που ενισχύει το στιβαρό του στήσιμο. Ανάλογα με την έκδοση, τα λεπτά, high-tech εμπρός φωτιστικά σώματα διαθέτουν είτε προηγμένους προβολείς LED ή λαμπτήρες αλογόνου τύπου projector. Όλα τα μοντέλα περιλαμβάνουν φώτα ημέρας LED που φωτίζουν μία λωρίδα σχήματος μπαστουνιού του χόκεϊ στην εξωτερική πλευρά των φωτιστικών μονάδων.

Οι λείες και σφηνοειδείς γραμμές του αμαξώματος συνεχίζονται στα πλευρά του αυτοκινήτου, με μία χαρακτηριστική γραμμή να διχοτομεί τις λαβές των εμπρός και πίσω θυρών πριν καταλήξει στα χαρακτηριστικά, σχήματος C πίσω φώτα LED. Αυτά προσφέρουν μία ακόμα εντυπωσιακή έκδοση της νέας χαρακτηριστικής σχεδίασης Civic, με το πάνω άκρο των φώτων να εκτείνεται μέχρι την αεροτομή.

Μία δεύτερη, κάτω πλαϊνή, χαρακτηριστική γραμμή αμαξώματος εκτείνεται από τη βάση της εμπρός πόρτας πίσω από τον εμπρός τροχό, μέχρι τις πόρτες και συναντά τους πίσω θόλους των τροχών, δημιουργώντας μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός που τονίζει τις δυναμικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Η κομψή γραμμή της οροφής, με μία κεραία τύπου πτερυγίου, ρέει στις κολόνες C που συνεχίζουν το δυναμικό σχήμα προς τα πίσω. Μία ακόμα στιλιστική γραμμή εκτείνεται από το φινιστρίνι τις Κολώνας C μέχρι το πορτμπαγκάζ που εξοπλίζεται με ένα διακριτικό σπόιλερ για βελτίωση της αεροδυναμικής, ενώ οι έντονες πτυχώσεις του πίσω προφυλακτήρα και οι ανάγλυφοι αεραγωγοί ολοκληρώνουν μια εντυπωσιακή και σπορ εμφάνιση.

Η συνολική εικόνα αποπνέει κομψότητα και προηγμένο δυναμισμό με μία ξεχωριστή και σύγχρονη εκδοχή της εξωτερικής σχεδίασης του Civic.

Το νέο Civic θα διατίθεται σε επτά εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rally Red, μεταλλικές Lunar Silver, Polished Metal και Brilliant Blue, και ιριδίζουσες White Orchid, Crystal Black και Burgundy Black.

Κορυφαία αεροδυναμική
Η ομάδα εξέλιξης του Civic επεδίωξε να δημιουργήσει το πιο αεροδυναμικό αμάξωμα στην compact κατηγορία, εξισορροπώντας τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση με την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Και το πέτυχε με προσεκτική διαχείριση της ροής του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα για να ελαχιστοποιήσει την άνωση.
Η προηγμένη σχεδίαση των κολόνων Α και των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων ελαχιστοποιούν το στροβιλισμό του διερχόμενου αέρα, ενώ το σχήμα της εμπρός μάσκας βοηθά στη μείωση των απωλειών του αέρα ψύξης του κινητήρα. Ποδιές κάτω από τον κινητήρα και το πάτωμα του αυτοκινήτου δημιουργούν μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ενώ πτερύγια στους θόλους των τροχών απομακρύνουν τη ροή αέρα γύρω από τα ελαστικά. Τα μέτρα αυτά συμβάλλουν στην απόδοση της ροής αέρα και μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση ενώ οι μηχανικοί της Honda εξέλιξαν ένα σχέδιο ζάντας που πετυχαίνει περαιτέρω μείωση 4%.
Το παρμπρίζ και τα κρύσταλλα των πλαϊνών παραθύρων που τοποθετούνται ‘πρόσωπο’ με το αμάξωμα και τα ελαχιστοποιημένα κενά μεταξύ των πάνελ βελτιώνουν περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση.

3. Σχεδιασμένη εξ αρχής, η νέα πλατφόρμα στοχεύει σε μία συναρπαστική και δυναμική οδηγική εμπειρία

  • Το νέο Civic είναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου προγράμματος εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της Honda
  • Η πιο συναρπαστική και απολαυστική οδηγική εμπειρία όλων των εποχών με Civic
  • Χαμηλότερη, πιο σπορ θέση οδήγησης
  • Νέα διάταξη ανάρτησης προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά και οδηγική άνεση
  • Προηγμένη διαχείριση χαρακτηριστικών NVH για εξαιρετικά αθόρυβο περιβάλλον εσωτερικού

Αναγνωρίζοντας ότι οι πελάτες στους οποίους απευθύνεται το νέο Civic στις παγκόσμιες αγορές προσδοκούν τώρα ανώτερα πρότυπα ποιότητας, πολιτισμένης λειτουργίας και δυναμικών επιδόσεων, η ομάδα εξέλιξης του Civic δούλεψε πάνω στο πιο εκτεταμένο πρόγραμμα της Honda για την παραγωγή ενός μοντέλου, δημιουργώντας ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο εξ αρχής.

Στόχος ήταν μία δυναμική αναζωογόνηση του Civic που θα το κατέτασσε σε μία δική του κατηγορία. Από τα πρώτα στάδια εξέλιξης της πλατφόρμας, η ομάδα σχεδιασμού χρησιμοποίησε σαν μέτρο σύγκρισης τα παγκοσμίως καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και κορυφαία premium μοντέλα. Η διαδικασία αξιολόγησης χρησίμευσε για να προσδιοριστούν οι στόχοι του νέου Civic ως προς την οδηγική άνεση, τη συμπεριφορά, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης και τα επίπεδα NVH, ταυτόχρονα με την ποιότητα του εσωτερικού και τη συνολική πολιτισμένη λειτουργία

«Από τα πρώτα στάδια, ορίσαμε σαν Νο1 στόχο γι’ αυτό το Civic τις ενθουσιώδεις επιδόσεις» σχολίασε ο Mitsuru Kariya, Αρχιμηχανικός & Επικεφαλής του Project. «Οι στόχοι δυναμικών επιδόσεων τέθηκαν και επιτεύχθηκαν μέσα από ένα επίπονο, εξουθενωτικό πρόγραμμα δοκιμών και εξέλιξης. Το αποτέλεσμα είναι μία πλατφόρμα που προσφέρει ανώτερη οδηγική ευστάθεια και πολιτισμένη λειτουργία και μία χαμηλωμένη θέση οδήγησης που χαρίζει αυτοπεποίθηση.»

Παρά το φιλόδοξο πρόγραμμα σχεδιασμού & παραγωγής, το νέο Civic παραμένει “ένα αυτοκίνητο για όλους τους ανθρώπους, ένα αυτοκίνητο για τον κόσμο”, διατηρώντας τη θέση του σαν ένα προσιτό, compact αυτοκίνητο σε επίπεδο κόστους, κατανάλωσης και της διαδικασίας κατασκευής. Έτσι η διαδικασία εξέλιξης απαιτούσε μία νέα προσέγγιση και νέες τεχνικές στην κατασκευή του αμαξώματος, την αεροδυναμική, τα συστήματα κίνησης και τη σχεδίαση του πλαισίο

Το παγκόσμιο πρόγραμμα – πρωτοφανές σε τέτοια κλίμακα για τη Honda – ενσωμάτωσε την πεντάθυρη, την τετράθυρη, την coupe και την Type R έκδοση στο πλαίσιο ενός προγράμματος εξέλιξης που στόχο είχε να υπερβεί τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και επιδόσεων.

Η οδηγική εξέλιξη του νέου Civic έγινε στην Ευρώπη στην πίστα δοκιμών του Nürburgring Nordschleife και σε εκτενείς δοκιμές στο δρόμο σε Γερμανία και Ελλάδα.

Προηγμένο, νέο αυτοφερόμενο αμάξωμα
Η σχεδίαση της νέας πλατφόρμας, η επιλογή υλικών, η διαδικασία σχεδιασμού/παραγωγής, και ο καινοτόμες τεχνικές κατασκευής ήταν καθοριστικοί παράγοντες στη δημιουργία μιας ελαφρύτερης και πολύ πιο άκαμπτης δομής. Είναι κατά 16 kg ελαφρύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς Civic, με 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία.

Ανάμεσα στα σημαντικότερα σχεδιαστικά στοιχεία είναι εμπρός και πίσω ‘δακτύλιοι’ τροπέτου που περικλείουν το εσωτερικό της καμπίνας. Περαιτέρω ακαμψία προσφέρει η άκαμπτη δομή του πατώματος εμπρός, που περιλαμβάνει εγκάρσιες ενισχύσεις στο χώρο του κινητήρα και μεταξύ των βάσεων των κολόνων Α και Β.

Τα ελαφρά, υψηλής αντοχής υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη τη δομή είναι από τα πιο προηγμένα της βιομηχανίας. Η Honda συνεργάστηκε στενά με τη Gestamp, ένα Γερμανό προμηθευτή μιας νέας γενιάς ατσαλιών υπέρ υψηλής αντοχής διαμορφωμένων εν θερμώ. Αυτή η συνεργασία είχε σαν αποτέλεσμα το ποσοστό του υλικού στη νέα πλατφόρμα να φτάσει το 14% – από μόλις 1% στο προηγούμενο Civic. Η νέα τεχνική παραγωγής και με ένα μόνο πρεσάρισμα προσφέρει μεταβλητά πάχη υλικού άρα και αντοχή. Έτσι το ίδιο εξάρτημα έχει αλλού τμήματα υψηλής αντοχής και αλλού ζώνες παραμόρφωσης. Δε χρειάζεται πλέον να ενώνονται με βάσεις πρεσαριστά εξαρτήματα διαφορετικής αντοχής.

Η χρήση ατσαλιού εξαιρετικά υψηλής αντοχής αυξάνει την αντοχή και μειώνει το συνολικό βάρος ολόκληρου του πλαισίου του αμαξώματος. Για παράδειγμα, μία από τις σημαντικότερες περιοχές για τη συνολική αντοχή της πλατφόρμας είναι η κολόνα Β και το μαρσπιέ. Το εν θερμό διαμορφωμένο πρεσαριστό ατσάλι υπερυψηλής αντοχής στο τμήμα αυτό είναι κατηγορίας 1500 MPa. Ωστόσο, ένα άλλο τμήμα του είναι πιο μαλακό, στα 550-650 MPa.
Μία ακόμα καινοτομία εφαρμόζεται στη διαδικασία της συναρμολόγησης του αμαξώματος, με πρωτοποριακή, άκρως αποδοτική τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.

Αυτές οι καινοτομίες σχεδιασμού, εξέλιξης και παραγωγής πέτυχαν μία αύξηση 19% στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic, και 23% αύξηση στη στρεπτική ακαμψία. Κατ’ επέκταση, αυτό επιτρέπει καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης για ανώτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς. Και τα συστατικά περαιτέρω βελτιστοποίησης της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος αναβαθμίζονται με ένα αυτοφερόμενο αμάξωμα που είναι 16% ελαφρύτερο.

Το πιο ευέλικτο και δυναμικό Civic στην ιστορία του μοντέλου
Η προηγμένη πλατφόρμα βελτιστοποιεί τις προοπτικές δυναμικής του πλαισίου. Η ομάδα σχεδίασης στόχευσε στην επίτευξη της καλύτερης συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης στην κατηγορία.
Νέα ανάρτηση, ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος χαρίζουν στην νέα γενιά Civic άριστα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς. Η διεξοδική εξέλιξη σε συνδυασμό με τεχνικές και τεχνολογίες που αυξάνουν την ενδοτικότητα έχουν σαν αποτέλεσμα μία εξαιρετική οδηγική άνεση.

Το ρεζερβουάρ καυσίμου του Civic είναι τοποθετημένο σε νέα θέση, και το πάτωμα είναι χαμηλότερο συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου. Οι αλλαγές αυτές επιτρέπουν επίσης την τοποθέτηση της θέσης οδήγησης πιο κοντά στο δρόμο με hip point (σημείο ύψους γοφών) 20 mm χαμηλότερα, στοιχείο που δημιουργεί μία πιο σπορ αίσθηση

V TEC 3

Μπροστά, η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης – Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ειδικά ρυθμισμένο για το τετράθυρο μοντέλο, κάτι που φαίνεται στην οδηγική συμπεριφορά του. Το σύστημα δύο πινιόν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο 2016 Civic Type R hatchback υψηλών επιδόσεων. Παρόμοιες τεχνολογίες κατά κανόνα χρησιμοποιούνται από κατασκευαστές μόνο σε premium ή μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Η πληροφόρηση (feedback) από το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) είναι εξαιρετική χάρη στην προσπάθεια της ομάδας εξέλιξης να πετύχει άμεση απόκριση, ακριβή κατευθυντικότητα, ομαλή λειτουργία και μία αίσθηση ασφαλούς πρόβλεψης. Η κρεμαγιέρα δύο λόγων υποπολλαπλασιασμού προσφέρει σταθερή απόκριση γύρω από το κέντρο και πιο ομαλή απόκριση σε μεγαλύτερες γωνίες.

Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολώνας του τιμονιού και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολώνα του τιμονιού. Τόσο κρίσιμη ήταν η αίσθηση διεύθυνσης στους συνολικούς στόχους της πλατφόρμας, για δυναμικές επιδόσεις, ώστε η εξέλιξη του EPS ξεκίνησε από τα πρώτο στάδια του προγράμματος σχεδιασμού της πλατφόρμας πριν από επτά χρόνια.

Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ένα νέο άκαμπτο υποπλαίσιο προσφέρουν αυξημένη ευστάθεια για ανώτερη οδηγική άνεση και ασφαλή οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες καθώς και πιο γραμμική απόκριση.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις βάσεις της ανάρτησης προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ακαμψία και η αποτελεσματικότητα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda, υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ μπροστά και πίσω προφέρουν ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου. Επιπλέον, τα νέα υποπλαίσια μπροστά και πίσω έχουν ειδική διάταξη ώστε τα εγκάρσια φορτία να μεταφέρονται πιο άμεσα μέσω της ανάρτησης.

Agile Handling Assist (AHA)

Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας της Honda – Agile Handling Assist (AHA) είναι ειδικά ρυθμισμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά σε συνάρτηση με την κατάσταση των δρόμων και τα οδηγικά στυλ. Προσφέρει έξυπνη, διακριτική επέμβαση για μεγαλύτερη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης.

Κορυφαία αθόρυβη λειτουργία

Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας του νέου Civic και η εξωτερική σχεδίαση προσφέρουν ένα αθόρυβο, ποιοτικό περιβάλλον στο εσωτερικό, χάρη στη βέλτιστη διαχείριση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH). Η απουσία θορύβων είναι αποτέλεσμα της μείωσης της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και της μελετημένης χρήσης ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών.
Η ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων του κινητήρα στην πηγή τους απορρέει από την εφαρμογή ποικίλων στρατηγικών μέτρων. Για παράδειγμα, ‘νεύρα’ στο συνολικά πιο άκαμπτο μπλοκ κυλίνδρων του κινητήρα μειώνουν τη μετάδοση θορύβων και κραδασμών. Επίσης έχει βελτιστοποιηθεί τόσο η ακαμψία των βάσεων του κινητήρα, όσο και η έδρασή τους στο αμάξωμα.

Επιπλέον, οι βάσεις είναι από χυτό αλουμίνιο και όχι από συμβατικό ατσάλι, που αφενός εξοικονομεί βάρος, αφετέρου αυξάνει την ακαμψία. Η σκληρότητα και τα χαρακτηριστικά του ελαστομερούς έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί.
Η μεταφορά κραδασμών μέσω του πλαισίου έχει μειωθεί χάρη στην πιο άκαμπτη δομή του αμαξώματος, που είναι λιγότερο ευαίσθητη στους κραδασμούς, ενώ η αναγνώριση των ζωνών μεταφοράς θορύβων βοήθησε τους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν τις δομές σε αυτές τις περιοχές για να ελαχιστοποιηθεί η μεταφορά και μετάδοση θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).

Για τη διαχείριση των εξωτερικών θορύβων, εφαρμόστηκαν ολοκληρωμένα μέτρα στεγανοποίησης και βελτίωσης της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου.

Μεγαλύτερα πάνελ αμαξώματος στο νέο Civic είναι διαμορφωμένα με τη βοήθεια σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAE) για μείωση του ‘βουητού’, ενώ ο συνδυασμός υλικών μεταξύ των κολώνων Α και Β και των μαρσπίε μειώνουν τους κραδασμούς στο ρελαντί.

Το παρμπρίζ χρησιμοποιεί εξωτερικό στρώμα κρυστάλλου ασφαλείας 2,1 mm, ένα μεσαίο στρώμα πολυβινυλοβουτανάλης (PVB) 0,7 mm για μείωση των θορύβων και ένα εσωτερικό στρώμα κρυστάλλου ασφαλείας 1,8 mm, δημιουργώντας ένα συνολικό πάχος 4,5 mm – ο συνδυασμός όλων προσφέρει κορυφαία αποτελέσματα στη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου. Και οι πόρτες του Civic διαθέτουν τσιμούχες τριών στρωμάτων που εμποδίζουν την είσοδο του αέρα και λοιπών εξωτερικών θορύβων.

Για να εισέρχεται όσο το δυνατόν λιγότερος θόρυβος από το δρόμο, ο χώρος του κινητήρα του νέου Civic και τα υποδαπέδια καλύμματα περιέχουν ηχομονωτικά υλικά όπως και οι πίσω θόλοι τροχών. Το τροπέτο, το εσωτερικό και τα εξωτερικά πάνελ το ταμπλό και η μοκέτα της καμπίνας περιλαμβάνουν περαιτέρω ήχο-απορροφητικά συνθετικά υλικά.

Το υψηλό επίπεδο ποιότητας της καμπίνας σημαίνει ένα πιο αθόρυβο, πιο ξεκούραστο περιβάλλον με λιγότερους περισπασμούς για τον οδηγό, ώστε να μπορεί να απολαμβάνει την οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι.

4. Νέος βενζινοκινητήρας 1.5-L VTEC TURBO προσφέρει δυναμικές
επιδόσεις, κορυφαία ισχύ και εξαιρετική απόδοση

  • Επιδόσεις εφάμιλλες μεγαλύτερων κινητήρων για μία δυναμική οδηγική εμπειρία
  • Νέες τεχνολογίες βελτιστοποιούν την ισχύ και την απόδοση
  • Νέο, εξατάχυτο μηχανικό και CVT αυτόματο κιβώτιο ειδικά εξελιγμένα για το Civic

Το νέο Civic είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διατίθεται με τον υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L της Honda. Η κληρονομιά της Honda περιλαμβάνει κάποιους από τους πιο διάσημους κινητήρες υψηλών επιδόσεων της βιομηχανίας, και ο νέος VTEC TURBO είναι σχεδιασμένος πρώτο και κύριο για να προσφέρει τις δυναμικές επιδόσεις που υποστηρίζουν τον ενθουσιώδη και σπορ χαρακτήρα του νέου Civic. Εν τούτοις, πετυχαίνει επίσης πολύ ανταγωνιστική οικονομία καυσίμου και απόδοση. Ο νέος κινητήρας θα συνδυάζεται είτε με ένα νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο CVT.

Το πρόγραμμα εξέλιξης για το νέο VTEC TURBO βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τον πρώτο VTEC TURBO της Honda – τη μονάδα 2.0 L 310 PS που έκανε παρουσιάστηκε στο 2015 Civic Type R. Ο νέος βενζινοκινητήρςς 1.5 L VTEC TURBO είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον δίλιτρο προπομπό του, καθώς μοιράζονται τεχνολογίες που αυξάνουν την ισχύ και την απόδοση, μερικές από τις οποίες έχουν τις ρίζες τους στα αγωνιστικά προγράμματα της Honda.

Με άμεσο ψεκασμό, συμπαγή υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες Ηλεκτρονικά ελεγχόμενου Μεταβλητού Χρονισμού & Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda, τα υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει την ισχύ και τη ροπή πολύ μεγαλύτερων κινητήρων. Κατά συνέπεια, ο νέος VTEC TURBO προσφέρει εξαιρετική ελαστικότητα και κορυφαίες επιδόσεις – με υψηλή μέγιστη ροπή και ισχύ – ενώ παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές Euro 6 και είναι από τους πλέον περιβαλλοντικά συμβατούς στην κατηγορία τους.

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5-L VTEC TURBO παράγει πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή έναντι του 1.8-L VTEC του προηγούμενου Civic. Η μέγιστη ροπή των 182 PS (134 kW) αποδίδεται στις 5.500 rpm (στις 6.000 rpm με CVT). Με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, η μέγιστη ροπή των 240 Nm παράγεται μεταξύ 1.900 rpm και 5.000 rpm. Με το CVT, η ροπή των 220 Nm αποδίδεται μεταξύ 1.700 rpm και 5.500 rpm.

Οι μηχανικοί της Honda αξιοποίησαν αρκετές προηγμένες τεχνολογίες σε κάθε μηχανικό σύνολο προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ισχύ και την απόδοση και να βελτιώσουν την απόκριση, βασισμένοι στη φιλοσοφία των μειωμένων εσωτερικών τριβών και της εξοικονόμησης βάρους.

Υπερτροφοδότης μονής εισαγωγής και χαμηλής αδρανείας με ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate)
Συγκριτικά με άλλους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού που κυκλοφορούν στην αγορά, ο υπερτροφοδότης του VTEC TURBO είναι πιο συμπαγής, με τουρμπίνα μικρής διαμέτρου. Αυτό είναι επιβεβλημένο για μέγιστη απόκριση. Η σχεδίαση του κελύφους μονής εισαγωγής βοηθά τον υπερτροφοδότη να παράγει πίεση υπερπλήρωσης ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Επιπλέον, η ηλεκτρική ενεργοποίηση της wastegate επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης.

Ένας μεγάλος εναλλάκτης αέρα (intercooler) είναι τοποθετημένος χαμηλά, μπροστά από το αυτοκίνητο από όπου μπορεί να διέρχεται ελεύθερα ο αέρας όταν το όχημα κινείται. Το intercooler μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα αυξάνοντας την πυκνότητά του για μεγαλύτερη απόδοση. Για μείωση βάρους, το σύστημα του υπερτροφοδότη χρησιμοποιεί άκαμπτους, ελαφρούς, συνθετικούς σωλήνες από ρητίνη για τη μεταφορά του αέρα εισαγωγής προς και από το intercooler.

Μπλοκ κυλίνδρου και στρόφαλος
Ένα ελαφρύ μπλοκ από χυτό αλουμίνιο με ξεχωριστά και ενισχυμένα κουζινέτα ελαχιστοποιεί το βάρος, ενώ χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο διασφαλίζουν την αντοχή. Κάθε κομβίο του ελαφρού στροφάλου από σφυρήλατο χάλυβα έχει περάσει από διαδικασία γυαλίσματος (μικροστίλβωση) για μείωση των εσωτερικών τριβών.

Έμβολα και μπιέλες
Τα έμβολα του κινητήρα βοηθούν στη διατήρηση της σταθερής καύσης και συμβάλλουν στη βελτιωμένη απόδοση με τις κοιλότητες στις κορώνες τους. Τα ελαφρά έμβολα έχουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση ποδιάς για ελαχιστοποίηση του βάρους του εμβολοφόρου, που μειώνει τους κραδασμούς και αυξάνει τη λειτουργική απόδοση. Τα έμβολα είναι ελαιόψυκτα με ψεκασμό από διπλά μπεκ που εστιάζουν κάτω από τις ποδιές των εμβόλων, ενώ τα ελατήρια με ιοντική επίστρωση συμβάλλουν στη μείωση των τριβών για μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση. Ελαφριές, υψηλής αντοχής μπιέλες από χάλυβα σφυρηλατούνται ως ένα τμήμα και στη συνέχεια διαχωρίζονται για να δημιουργηθεί ένα ελαφρύ, ισχυρό και βέλτιστα τοποθετημένο κουζινέτο.

Κυλινδροκεφαλή και σύστημα βαλβίδων
Η ελαφρού βάρους κυλινδροκεφαλή DOHC κατασκευάζεται από κράμα αλουμινίου με χύτευση υπό πίεση. Με τους αυλούς εξαγωγής να ενσωματώνονται στην κυλινδροκεφαλή, καταργείται η ανάγκη για μία παραδοσιακή ανεξάρτητη πολλαπλή εξαγωγής.

Μία αθόρυβη καδένα χαμηλών τριβών κινεί τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής της τετραβάλβιδης κεφαλής. Ο μηχανισμός των εκκεντροφόρων δεν απαιτεί συντήρηση σε όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Για πρόσθετη μείωση βάρους, χρησιμοποιούνται νέοι κοίλοι εκκεντροφόροι με λεπτά τοιχώματα

Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν πλήρωση νατρίου προς όφελος της απόδοσης, των μειωμένων ρύπων και της ισχύος. Ένας θάλαμος μέσα στη βαλβίδα περιέχει νάτριο που ψύχεται από τον αυλό ψύξης της εξαγωγής. Καθώς ο εκκεντροφόρος πλησιάζει στην κεφαλή της, το νάτριο βοηθά στην ψύξη ολόκληρης της βαλβίδας. Καθώς η βαλβίδα ψύχεται εσωτερικά, καταργείται η ανάγκη για εμπλουτισμό του μίγματος καυσίμου – κάτι συνηθισμένο για την ψύξη των βαλβίδων εξαγωγής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Το πιο φτωχό μείγμα μειώνει τους ρύπους, βελτιώνει την κατανάλωση και αυξάνει την ισχύ.

Η κυλινδροκεφαλή περιλαμβάνει μικρότερα μπουζί M12, αντίθετα με τα συνήθη M14, για εξοικονόμηση χώρου και βάρους.

Το σύστημα Dual-VTC μεταβάλλει το χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής ανεξάρτητα και συνεχώς για βελτιστοποιημένη καύση σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Υπό ελαφρά φορτία, η επικάλυψη των βαλβίδων μπορεί να αυξηθεί για μείωση των απωλειών της ροής και βελτίωση της απόδοσης καύσης. Όταν οι στροφές είναι χαμηλές και το φορτίο του κινητήρα υψηλό, όπως στην αρχική φάση της επιτάχυνσης, η επικάλυψη αυξάνεται για να ενταθεί το φαινόμενο της σάρωσης, κάτι που βελτιώνει τη ροπή και την απόκριση. Όταν οι στροφές αλλά και το φορτίο είναι υψηλά, όπως κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης με τέρμα γκάζι, η επικάλυψη των βαλβίδων μειώνεται για αύξηση της ισχύος με τη βελτίωση της εισαγωγής και της σάρωσης.

Άμεσος Ψεκασμός
Ο άμεσος ψεκασμός επιτρέπει την αύξηση της ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατανάλωση. Το σύστημα περιέχει μία συμπαγή, υψηλής πίεσης αντλία άμεσου ψεκασμού που επιτρέπει υψηλή παροχή καυσίμου, ενώ ο μεταβλητός έλεγχος της πίεσης βελτιστοποιεί τη λειτουργία ψεκασμού. Ένα μπεκ πολλαπλών οπών διανέμει το καύσιμο απευθείας σε κάθε κύλινδρο αντί στον αυλό εισαγωγής, όπως συμβαίνει στα συμβατικά συστήματα ψεκασμού στον αυλό, με αποτέλεσμα πιο αποδοτική καύση.

Τα μπεκ πολλαπλών οπών παράγουν το ιδανικό μίγμα καυσίμου / αέρα στους κυλίνδρους για βελτιωμένο έλεγχο καυσαερίων. Με βάση τις λειτουργικές συνθήκες, το σύστημα άμεσου ψεκασμού μεταβάλλει τη λειτουργία του ώστε να επιτυγχάνονται άριστες επιδόσεις. Σε κρύες εκκινήσεις, το καύσιμο ψεκάζεται στους κυλίνδρους κατά τη φάση της συμπίεσης. Αυτό επιτρέπει μερικώς τη δημιουργία φαινομένου διαστρωματικής καύσης που βελτιώνει την εκκίνηση του κινητήρα και μειώνει τις εκπομπές ρύπων πριν φτάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.

Μόλις ο κινητήρας φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ψεκάζεται καύσιμο κατά τη διάρκεια της εισαγωγής με αποτέλεσμα μέγιστη ισχύ και απόδοση καυσίμου. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός πιο ομοιογενούς μίγματος καυσίμου / αέρα μέσα στον κύλινδρο κάτι στο οποίο συμβάλλει και η σχεδίαση των αυλών εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού. Αυτό βελτιώνει την ογκομετρική απόδοση, ενώ η πρόσθετη ψύξη λόγω του εισερχόμενου καυσίμου αποτρέπει την κρουστική καύση.

Τεχνολογία μείωσης τριβών
Ο βενζινοκινητήρας του νέου Civic χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες μείωσης τριβών, σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα. Οι εξωτερικές ποδιές των αλουμινένιων εμβόλων φέρουν επικάλυψη χαμηλής τριβής με χρήση ειδικής πατέντας. Σαν αποτέλεσμα, μειώνεται η συνολική τριβή καθώς τα έμβολα κινούνται μέσα στους κυλίνδρους.

Η μηχανουργική κατεργασία (plateau honing) μειώνει ακόμα περισσότερο τις τριβές ανάμεσα στα έμβολα και στους κυλίνδρους δημιουργώντας μία πολύ ομαλή επιφάνεια. Πρόκειται για μία διαδικασία δύο σταδίων που χρησιμοποιεί δύο διαδικασίες λείανσης αντί για τη μια συμβατική. Η διαδικασία αυτή βελτιώνει τη μακροπρόθεσμη αντοχή του κινητήρα απέναντι στη φθορά.

Λιπαντικό χαμηλού ιξώδους (0W-20), μία ειδική βαλβίδα εκτόνωσης αντλίας λαδιού δύο σταδίων, τσιμούχες λαδιού χαμηλών τριβών, ειδική σχεδίαση ελατηρίου λαδιού χαμηλής αντίστασης, ιμάντας χρονισμού χαμηλών τριβών και ένας στρόφαλος ελαφρού βάρους συμβάλλουν επίσης στην άριστη συνολική λειτουργική απόδοση.

Ηλεκτρονικό γκάζι

Ένα ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού (drive-by-wire throttle) αντικαθιστά το συμβατικό με ντίζα με ευφυή ηλεκτρονικά που συνδέουν το πεντάλ με την πεταλούδα γκαζιού. Αυτό μεταφράζεται σε μικρότερο βάρος εξαρτημάτων και ταχύτερη και πιο ακριβή ενεργοποίηση της πεταλούδας. Μία ειδικά προγραμματισμένη, μη γραμμική σχέση μεταξύ πεντάλ γκαζιού και κινητήρα βελτιώνει την οδηγησιμότητα και βελτιστοποιεί την απόκριση του κινητήρα για να εναρμονίζεται με ειδικές οδηγικές συνθήκες.

Το σύστημα γκαζιού της Honda αξιολογεί τις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες παρακολουθώντας τη θέση του πεντάλ, τη θέση της πεταλούδας, τις στροφές του κινητήρα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν την ευαισθησία ελέγχου του γκαζιού, πράγμα που δίνει στο πεντάλ γκαζιού του νέου Civic προβλέψιμη και άμεση απόκριση για μία πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο
Το αναβαθμισμένο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί την απόδοση της μετάδοσης ισχύος στους τροχούς από το νέο δυναμικό, σπορ βενζινοκινητήρα. Το κιβώτιο φέρει πιο ανθεκτικό κέλυφος για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη ιπποδύναμη του VTEC TURBO.

Μία αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή προέρχεται από τα αναβαθμισμένα συγχρονιζέ, ενώ η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και είναι τώρα από τα καλύτερα στην κατηγορία.

Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας ωφελεί περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).
Η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου αυξάνει την περιβαλλοντική απόδοση στο ταξίδι χωρίς να επηρεάζεται η απόκριση κατά την επιτάχυνση και η εμπλοκή του οδηγού σε περιπτώσεις πιο ενθουσιώδους οδήγησης. Εσωτερικές δοκιμές της Honda δείχνουν ότι η επιτάχυνση – 0 – 100 km/h και 80 – 120 km/h – είναι ταχύτερη από των ανταγωνιστών στην ίδια κατηγορία κυβισμού.

Προηγμένο CVT ανασχεδιασμένο για χρήση σε VTEC TURBO

Το αυτόματο κιβώτιο CVT έχει ανασχεδιαστεί ειδικά για να ενσωματώνεται στους νέους κινητήρες VTEC TURBO. Είναι το αποτέλεσμα ενός διετούς προγράμματος εξέλιξης με έδρα στο R&D Κέντρο της Honda στη Φρανκφούρτη, το οποίο περιλάμβανε ένα μεγάλο αριθμό οδηγικών σεναρίων, όπως πυκνή κυκλοφορία στην πόλη, ανοιχτοί επαρχιακοί δρόμοι και Γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας.

Ο Mitsuru Kariya, Αρχιμηχανικός και Επικεφαλής του Project εξηγεί: «Αντιμετωπίσαμε πολυάριθμες σημαντικές προκλήσεις στην αναθεώρηση του CVT για το νέο Civic, αλλά μεγαλύτερη προτεραιότητα δώσαμε στην οδηγησιμότητα. Για να διασφαλίσουμε ότι πετύχαμε το στόχο μας να χαρίσουμε στο Civic ‘ενθουσιώδεις επιδόσεις’, θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότι οι οδηγοί θα ένοιωθαν απόλυτη αυτοπεποίθηση για τις ικανότητες του CVT, και ήμασταν αποφασισμένοι να προσφέρουμε αυτή τη δυναμική, συναρπαστική αίσθηση.»

Για να πετύχουμε αυτήν την απολαυστική οδηγησιμότητα, το σημαντικότερο νέο σχεδιαστικό στοιχείο είναι ο μετατροπέας ροπής με δύο αποσβεστήρες στην εσωτερική φτερωτή, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε συνδυασμό με τον κινητήρα VTEC TURBO.

Συγκριτικά με τα παραδοσιακά συστήματα CVT που παρουσιάζουν μία ‘σπογγώδη’ αίσθηση σε απότομες επιταχύνσεις , η νέα μονάδα προσφέρει μία τελείως διαφορετική, πιο άμεση σύνδεση με τις στροφές του κινητήρα, που οδηγεί σε πιο γραμμική απόκριση. Τα χαρακτηριστικά του είναι παρόμοια με ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη τρέχουσας γενιάς.

Το CVT προσφέρει πιο φυσική οδηγησιμότητα χάρη στο μηχανισμό ελέγχου ‘πολλαπλών σχέσεων’ που είναι αποκλειστικός στην Ευρώπη. Αυτός προσομοιώνει επτά σχέσεις με βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών προσφέροντας στον οδηγό τη γνώριμη αίσθηση αλλαγών σχέσεων. Χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles) προσφέρουν στον οδηγό την ευκαιρία να αναλάβει τον έλεγχο τόσο στο αυτόματο όσο και το ‘μηχανικό’ πρόγραμμα του κιβωτίου μετακινώντα τον επιλογέα δεξιά από τη θέση D

Εσωτερικά στοιχεία δοκιμών (όχι ακόμα τιμές έγκρισης τύπου) δείχνουν ότι η απόδοση του 1.5 VTEC TURBO με CVT υπερβαίνει τους κορυφαίους ανταγωνιστές με αυτόματα κιβώτια, διατηρώντας την απόδοση καυσίμου σε βέλτιστα επίπεδα της κατηγορίας.


To Honda Civic sedan 1.5 VTEC Turbo είναιι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Honda της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., Επίσημος Εισαγωγέας-Διανομέας Honda Cars στην Ελλάδα σε τρεις εκδόσεις:

  • Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Comfort 26.650€
  • Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Elegance MT 28.070€
  • Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Elegance CVT 30.250€

και καλύπτεται με 5 χρόνια δωρεάν service, 5 χρόνια εγγύηση, και 5 χρόνια οδική βοήθεια.

Popular Articles