Η διαρκής έρευνα της Volvo στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνωρίζουμε – ότι οι καθημερινές αστικές μετακινήσεις αφαιρούν την ευχαρίστηση από την οδήγηση.
Κατά τη διάρκεια αυτών των διαδρομών, αλλά και των πιο μεγάλων ταξειδιών στον αυτοκινητόδρομο, οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να επιλέξουν την αυτόνομη οδήγηση, αναθέτοντας τη «μετακίνηση», πλέον, στο αυτοκίνητό τους.
Έχοντας τα παραπάνω κατά νου, η Volvo ανέπτυξε το Concept 26 ή Πρωτότυπο 26, όπως αποδίδεται στα ελληνικά. Το όνομά του εκφράζει το μέσο χρόνο μετακίνησης προς την εργασία που, σύμφωνα με διεθνή έρευνα, ανέρχεται σε 26 λεπτά της ώρας και, ασφαλώς, είναι χρόνος που ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει πολύ πιο ουσιαστικά, αντί να υπομένει απλώς το συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα». Σκοπός της Volvo είναι να ξαναδώσει ελευθερία και δυνατότητα επιλογής στους οδηγούς, ώστε να απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία όποτε το επιθυμούν ή να παραχωρούν τον έλεγχο στο αυτοκίνητο εφόσον θέλουν να ασχοληθούν με κάτι άλλο.
Οδήγησε, Δημιούργησε, Χαλάρωσε
«Όλα έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο. Η έρευνά μας δείχνει ξεκάθαρα ότι αρκετοί άνθρωποι θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν δημιουργικά το χρόνο μετακίνησής τους, εφόσον τους παρέχεται η επιλογή της εντελώς αυτόνομης οδήγησης, ενώ άλλοι θα προτιμήσουν να καθίσουν αναπαυτικά και να χαλαρώσουν, κάνοντας αναζήτηση στο διαδίκτυο, επικοινωνώντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή απλά ακούγοντας μουσική. Η αυτόνομη οδήγηση θα καταστήσει δυνατές όλες τις παραπάνω επιλογές. Ακριβώς αυτό εκφράζει το Concept 26, δείχνοντας μία πτυχή του μέλλοντος της αυτοκίνησης», δήλωσε ο Ρόμπιν Πέιτζ (Robin Page), Αντιπρόεδρος Εσωτερικού Σχεδιασμού της Volvo Cars.
Το εντελώς νέο κατοχυρωμένο σχέδιο καθίσματος που αποτελεί τη βάση του Concept 26 λειτουργεί ως ενεργό «λίκνο» για τον οδηγό κατά τη διάρκεια της φάσης μετασχηματισμού του σε κάθε μία από τις τρεις λειτουργίες του: Drive, Create και Relax. Χάρη σε αυτές τις λειτουργίες, το πρωτότυπο δημιουργεί μια νέα καινοτόμο πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης, ικανή να προσαρμόζεται σε καινούργιες ανάγκες και τεχνολογίες που θα εμφανίζονται μελλοντικά.
Όταν ο χρήστης επιθυμεί να αναθέσει την οδήγηση στο αυτοκίνητο, το τιμόνι υποχωρεί, το κάθισμα ανακλίνεται και μια μεγάλη οθόνη εμφανίζεται από το ταμπλό, επιτρέποντας στον οδηγό να απολαύσει το χρόνο του στο αυτοκίνητο όπως εκείνος θέλει. Το Concept 26 υιοθετεί την ανάγκη για ριζική αλλαγή στη βασική σχεδίαση του εσωτερικού των αυτοκινήτων και προσφέρει ένα χώρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με τις επιθυμίες οδηγού και συνεπιβάτη.
Το Concept 26 εγκαινιάζει ένα νέο παράδειγμα για τις δυνατότητες που παρέχει ένα αυτοκίνητο – από την ψυχαγωγία έως την πρόβλεψη για τη συντήρησή του και όχι μόνο, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που είναι πλέον κανονικά ενταγμένη στις καθημερινές μας ζωές. Επιπλέον, το Concept 26 σηματοδοτεί την τεράστια προοπτική που θα φέρει η αυτόνομη οδήγηση για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και συνεργασίες στο πεδίο της υψηλής τεχνολογίας.
«Έχουμε εμβαθύνει εξαιρετικά στην κατανόηση των προκλήσεων και των ευκαιριών που τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προσφέρουν στους ανθρώπους τα ερχόμενα χρόνια και η ευέλικτη προσέγγισή μας στη σχεδίαση και τη μηχανική συγκρότηση, δυνατότητα που μας προσφέρει η νέα μας Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος, (Scalable Product Architecture – SPA), σημαίνει ότι είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αυτό το πρωτότυπο πραγματικότητα», δήλωσε ο Δρ. Πήτερ Μέρτενς (Dr. Peter Mertens), Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Cars.
Αυτοπεποίθηση
Το εξελισσόμενο ερευνητικό πρόγραμμα Drive Me της Volvo Cars, στο πλαίσιο του οποίου ούτε λίγο ούτε πολύ ένας στόλος από 100 νέα XC90 με δυνατότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης θα διατεθεί σε πραγματικούς οδηγούς στους δρόμους του Γκέτεμποργκ, το 2017, είναι επιπλέον απόδειξη της ηγετικής θέσης που κατέχει η Volvo στη συγκεκριμένη τεχνολογία, επεκτείνοντας σταθερά τη θεμελιώδη αξία της ασφάλειας.
«Η Volvo Cars είναι ανάμεσα στους πρώτους που θέτουν επί τάπητος το θέμα της νομικής ευθύνης στον τομέα των αυτό-οδηγούμενων οχημάτων. Στη Volvo πρεσβεύουμε αταλάντευτα ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να αναλαμβάνουν πλήρως την ευθύνη για ό,τι κάνει ένα αυτοκίνητο ενόσω βρίσκεται σε εντελώς αυτόνομη λειτουργία. Όποιος κατασκευαστής δεν αποδέχεται αυτή την ευθύνη υπαινίσσεται πολύ απλά και ξεκάθαρα ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που λανσάρει», κατέληξε ο Δρ. Πήτερ Μέρτενς.