Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Εκθέτες β’ κατηγορίας; ΠΟΤΕ

Στο Εκθεσιακό Κέντρο του Ελληνικού πραγματοποιήθηκε το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών 2018 με αυξημένη συμμετοχή και επισκεψιμότητα κατά τί, ενδιαφέρον παραδοσιακά για τη μικρή κατηγορία σκαφών και παρελκόμενων ειδών και υπηρεσιών. Από τον Γεράσιμο Γερολυμάτο*

Με την προσθήκη μιας τέντας καλύφθηκε (μερικώς) από τους διοργανωτές η αυξημένη ζήτηση των εκθετών. Στη πραγματικότητα, η τέντα που χρησιμοποιήθηκε για την «Αυτοκίνηση» παρέμεινε προκειμένου να εξυπηρετήσει και το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών. Με αυτό λοιπόν το νεωτερισμό η κεντρική είσοδος μεταφέρθηκε στο κέντρο του κτιρίου και την υποδοχή ανέλαβαν οι εταιρείες που εισάγουν κινητήρες θαλάσσης όπου σε άνετα και ευρύχωρα περίπτερα είχαν σε περίοπτη θέση τις νέες αξίφεις και τα νέα μοντέλα.

 Πλησίον ήταν ο Οργανισμός Επενδύσεων & Εμπορίου Πολωνίας (Polish Investment And Trade Agency) που συμμετέχει για πολλοστή φορά σε ένα καλοσχεδιασμένο Stand και ως φαίνεται βρίσκεται σε άριστη επικοινωνία με τη διοργανώτρια ΡΟΤΑ και τον ΣΕΚΑΠΛΑΣ, κάτι το οποίο δεν επιτεύχθη με άλλους εκθέτες. Συγκεκριμένα, καθόλου καλή επικοινωνία δεν είχε με ειδικό Τύπο που τοποθετήθηκε πραξικοπηματικά σχεδόν εκτός έκθεσης. Κρίνω οτι όλα τα περιοδικά και ηλεκτρονικά Μέσα – το καθένα με την εμβέλεια του – στηρίζουν σθεναρά την εκδήλωση προβάλλοντας τις δραστηριότητες των εκθετών πριν – κατά τη διάρκεια και μετά. Στην πράξη, αντικαθιστούν τη δουλειά του διοργανωτή ώς ένα σημείο. Με αυτό το δεδομένο θα ήταν τουλάχιστον συνεπές εκ μέρους των (διοργανωτών) νά ενημερώσουν τους ανθρώπους των Περιοδικών οτι θα βρίσκονται κολλημένοι σε μια σειρά και με τη πλάτη να εφάπτεται στα τοιχώματα του μερικώς συντηρημένου εκθεσιακού χώρου. Επιπλέον οτι θα βρίσκονταν πίσω από μια νοητή γραμμή των εκθετών και ως εκ τούτου πανταχόθεν αποκλεισμένοι χωροταξικά και οπτικά. Τούτο δεν έγινε ποτέ και επιπλέον κάποιοι είχαν περεταίρω δυσάρεστες εκπλήξεις. Συγκεκριμένα το Boats Guide είχε 1 m2 λιγότερο από το προβλεπόμενο– λίγο θα μου πείτε, αλλά αν το σύνολο είναι 4m2 αυτό αντιστοιχεί στο 25%. Επίσης ποιά τακτική επιτρέπει τέτοιου είδους εκπλήξεις στους εκθέτες. Θα αναφερθώ εν τάχει στο -κατά τα λεγόμενα του – ναυτιλιακό free press “Maritime” something το οποίο επιμένει να συμμετέχει γυμνό. Ναι, γυμνό, καταλαμβάνοντας χώρο και να φημολογεί οτι έχει το 1ο τη τάξει stand. Δίχως ίχνος σηματοδότησης, παρά μόνο ώρες μετά το άνοιγμα, τοποθετήθηκε ένα roll-up. Μια συμμετοχή που υποτιμά την έκθεση και κατά τη γνώμη μου υποβιβάζει τους άλλους εκθέτες. Βεβαίως, ούτε λόγος περί κάλυψης της εκδήλωσης αν εκλαμβάνεται ώς ΜΜΕ.

Skipper ONDECK

Μιλώντας για εκπλήξεις δεν ξεπερνώ την δική μας όπου ενώ στην τελική κάτοψη, το Skipper ONDECK είχε εκ των αριστερών ανοιχτή γωνία, και μια «ανάσα» από το επόμενο stand, στη πραγματικότητα τίποτα από αυτά δεν ίσχυε. Έπρεπε να γίνει επί τόπου μια μετατροπή μετά από αίτημα και εν τέλει να “συγκατοικήσουμε” με το περιοδικό «Πλεύση» με το οποίο διατηρούνται άριστες σχέσεις αλλά η υποτυπώδης δεοντολογία απαιτεί μια απόσταση.΄Εκπληξη ομοίως, αποτέλεσε για όλους το γεγονός οτι δεν υπήρχε χώρος να τοποθετηθούν τα περιοδικά μας όταν 3 παλέτες είχαν προσγειωθεί στο διάδρομο. Αν αυτά ανήκουν στα «ψιλά γράμματα» για τους διοργανωτές, [(i) αντιστοιχία του χώρου με την πραγματικότητα (ii) χωροταξική διευθέτηση], για το Skipper ONDECK είναι βασικές αξίες και προαπαιτούμενα για μια συνεργασία. Για το SOD προχειρότητα στα 7 χρόνια που διαπρέπει διεθνώς δεν έχει χωρέσει ποτέ και πουθενά. Υπάρχει χώρος για υψηλή αισθητική, ποιοτική υπεροχή και όραμα ώστε να διαθέτει η ελληνική αγορά το Μέσο που της αξίζει.

Περί προϋπολογισμού και σεβασμού 

Εκ μέρους του Skipper ONDECK, του διεθνώς αναγνωρισμένου και βραβευμένου Media, οφείλουμε να πούμε ότι αν και αιτείται εκθεσιακό χώρο τα τελευταία 3 χρόνια στη λήξη της έκθεσης ακόμη και με αυξημένο τίμημα οι διοργανωτές επικαλούνται οτι δεν υπάρχει χώρος ή ακόμη χειρότερα οτι ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ δίνει ρητή οδηγία οτι Εταιρείες που δεν έχουν προϊόν ή σκάφος θα είναι σε λίστα αναμονής. Ακόμη και αν ίσχυε αυτή η παγκόσμια πρωτοτυπία, ερωτώ: η Πολωνία, τι προϊόντα διαθέτει; Και αν διαθέτει, γιατί δεν χωράνε σε 4m2; Τίθεμαι υπέρ των διεθνών συμμετοχών τις οποίες και χρόνια υποστηρίζω προσωπικά όμως ο έλαχιστος σεβασμός στα Ελληνικά ΜΜΕ θεωρώ οτι κρίνεται αναγκαίος.

Premium Ondeck

To Skipper ONDECK όπως ξέρετε κάνει απαρέγκλητα, και αποκλειστικά premium τοποθετήσεις. Αποτελεί αρχή και ραχοκοκκαλιά του DNA αλλά και των αναγνωστών που εκπροσωπεί. Σχεδιάζει και μελετά κάθε κίνηση και ενέργεια η οποία έχει ενα συγκεκριμένο χαρακτήρα και πάντα βασίζεται σε κάποιο ενοιολογικό προσδιορισμό. Τα υλικά που χρησιμοποιεί σε κάθε εμφάνιση είναι custom και ανάλογα με την περίσταση. Για το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών και με προσωπική πρωτοβουλία κάναμε μια εξαίρεση να δεχθούμε εκθεσιακό χώρο συνολικού εμβαδού 1×4 m2 και τοποθέτηση με άλλα Μέσα τα οποία είναι απόλυτα σεβαστά αλλά διαφορετικά και ίσως πιο ευέλικτα. Οι λόγοι ήταν γιατί προτιμώ να βρίσκω λύσεις για τα προβλήματα και να στηρίζω την αγορά μας σε όλο το φάσμα είτε πρόκειται για μικρό ή μεγάλο σκάφος. Το ίδιο έκανα για την Boat & Fishing στα πρώτα βήματα της. Την στήριξα αλλά δεν τοποθετήκε το ONDECK σε χώρο που δεν εναρμονίζεται με την αισθητική και τις γραμμές όπως βρίσκονται στον αισθητικό του κώδικα. Το σύνολο των επαγγελματιών και χιλιάδων sea enthusiasts γνωρίζουν για τη συμμετοχή μας στο εξωτερικό ή στην Διεθνή Έκθεση «Ποσειδώνια» για τις οποίες είμαστε υπερήφανοι. Το ίδιο θα θέλαμε να είμαστε για το Ναυτικό Σαλόνι και να επενδύσουμε όπως κάνουμε σε κάθε ανάλογη περίσταση. Εφέτος δυσαρεστηθήκαμε πολύ. Οφείλω – και δημοσίως – μια συγγνώμη τοσο στην ομάδα μου όσο και στους επισκέπτες μας. Οι πρώτοι γιατί ήταν υποχρεωμένοι να βρίσκονται όλες τις ώρες όρθιοι, δίχως τη στοιχειώδη άνεση, και στους επισκέπτες που μας τίμησαν, διότι δεν καταφέραμε να προσφέρουμε την φιλοξενία όπως το δικό μας πρωτόκολλο απαιτεί. Επιφυλάσσομαι και δεσμεύομαι προσωπικά στο άμεσο μέλλον.

Τέλος στους Διοργανωτές απηύθηνα προφορικά τα παρακάτω (δις):

Αγαπητοί, άν καλείτε τον ειδικό Τύπο και MME ως εκθέτες θα πρέπει να υπάρχουν οι προϋποθέσεις και να δείχνετε τον απαιτούμενο σεβασμό*. Δεν είμαστε εκθέτες β΄ κατηγορίας. Το Skipper ONDECK σίγουρα δεν είναι και δεν θα γίνει ποτέ. Διαθέτει υψηλότατο κύρος και τον σεβασμό της αγοράς, εγχώριας και διεθνούς και το πιο σημαντικό, διαθέτει budget για Εκθέσεις και Εvents και με χαρά έχει στο πρόγραμμα του το «Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών». Σημειώστε οτι προσφέρουμε υπηρεσίες στο Ναυτικό Σαλόνι αφιλοκερδώς με επιστροφές που είναι εξ ορισμού ετεροβαρείς. Τούτο στο πλαίσιο συνεργασίας με στόχο την υποστήριξη του κλάδου. Και οφείλει να είναι αμφίδρομο. Αν κοστολογούσαμε κανονικά τις υπηρεσίες προβολής προς το Ναυτικό Σαλόνι θα έπρεπε να έχουμε Stand 100m2. Φέτος αντ’ αυτών ο απολογισμός δείχνει ζημιές. Επίσης, μιλώντας για boat shows υπενθυμίζω οτι σήμερα στην Ελλάδα τυχγάνει να είμαι ο πιο πιστός και συνεπής επαγγελματίας σε Boat Shows παγκοσμίως (Indoor & InWater), ώς εκ τούτου χωροταξικά αντιλαμβάνομαι τρισδιάστατα τι συμβαίνει, πόσω μάλλον σε ένα Σαλόνι με το μέγεθος του δικού μας. Αναφέρομαι με τον όρο «δικό μας» γιατί έτσι το εκλαμβάνω και στο παρελθόν είχαμε συμβάλει μεταξύ άλλων στην εξωστρέφειά του όπως ενθυμάται το τμήμα Marketing.

Περί σεβασμού*

Αγαπητοί διοργανωτές με αυτά τα δεδομένα δεν επιτρέπεται να προτείνετε λύσεις του τύπου «βάλτε ένα φορτηγάκι έξω από την έκθεση ως αποθήκη για τα περιοδικά». Υπενθυμίζω οτι οι εκδοτικές εταιρείες συμμετέχουν με το προϊόν τους που δεν είναι άλλο από τα περιοδικά. Αν καλούσατε εταιρείες σκαφών δεν θα φροντίζατε χώρο για τα σκάφη; Ή θα προτείνατε να φέρνουν όταν τα ζητά ο πελάτης; Δεν (μου) επιτρέπεται στο Skipper ONDECK οι διοργανωτές να προτείνετε ως χώρο αποθήκευσης ένα δωμάτιο (;) δίπλα στα WC’s με απόσταση σχεδόν το συνολικό μήκος του Hall. Δεν επιτρέπεται η ομάδα μου να παριστάνει τα κέρινα ομοιώματα σε Stand με βάθος 1m όταν o τίτλος μας αποτελεί την επιτομή της εκδοτικής δραστηριότητας για τη θαλάσσια αναψυχή σε διεθνές επίπεδο, όταν έχει βραβευθεί ως φάρος της Eλληνικής επιχειρηματικής σκηνής του yachting (Tourism Award) στο εξωτερικό και αποτελεί ιδρυτικό μέλος του Best Of Boats Awards. Δεν χρειάζεται να προσθέσω για την συμβολή του στην Ελλάδα και στον κλάδο, του σκάφους εν γένει, και στο ναυταθλητισμό.
Αφού ασχολείστε με το κλάδο μας γνωρίζετε πολύ καλά πρόσωπα και καταστάσεις. Γνωρίζετε την εμβέλεια και τη δραστηριότητά μας εντός και εκτός Ελλάδος. Την συμμετοχή μας σε διεθνείς επιτροπές, και την εκτίμηση που απολαμβάνουμε σε Ναυτικά Σαλόνι ώς Εκθέτες, Χορηγοί ή μετέχοντες σε στρογγυλά τραπέζια για την εξέλιξη του κλάδου.
Ένα αίτημα εκφράζουμε με το παρόν σημείωμα: θα θέλαμε να κάνουμε το ίδιο στη χώρα μας, κάτι το οποίο φέτος στο Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών δεν επέτρεψε ούτε ο χώρος ούτε ο τρόπος.
Τέλος, το Skipper ONDECK και κανείς από τους επαγγελματίες που εκπροσωπεί, προβάλλει ή συναλλάσσεται δεν ανήκουν ΠΟΤΕ σε εκθέτες β’ κατηγορίας.


*Ο Γεράσιμος Γερολυμάτος είναι ο εκδότης του Skipper ONDECK και μέλος της διεθνούς επιτροπής Best of Boats Award

Popular Articles