Μετά από μία σειρά διεξοδικών test στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέλιξης σε στάδιο προ-παραγωγής, η νέα BMW Σειράς 4 Coupe εισέρχεται τώρα στην τελική φάση δυναμικών δοκιμών.
Μετά τη βελτίωση των οδηγικών χαρακτηριστικών στο κέντρο χειμερινών δοκιμών στο Άρτζεπλογκ της Σουηδίας, στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Μιραμάς της Γαλλίας, στο Νορντσλάιφε του Νίρμπουργκρινγκ και μερικές ακόμα αγωνιστικές πίστες, τα πρωτότυπα επιστρέφουν τώρα στις ρίζες τους: οι μηχανικοί θα βάλουν τις τελευταίες πινελιές στην τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW Σειράς 4 Coupe στους αυτοκινητόδρομους και τους επαρχιακούς δρόμους που περικλείουν από το Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας του BMW Group στο Μόναχο.
Όπως η συνολική φιλοσοφία και σχεδίαση του βαυαρικού μοντέλου, έτσι και η τεχνολογία της είναι πιο εξατομικευμένη από ποτέ. Οι αναλογίες, οι αεροδυναμικές αρετές και η κατανομή βάρους υποστηρίζουν μία ρύθμιση πλαισίου επικεντρωμένης στις δυναμικές επιδόσεις. Η άμεση σύγκριση με τη νέα BMW Σειρά 3 Sedan αναδεικνύει το προφίλ του νέου μοντέλου. Για παράδειγμα, ο εντυπωσιακός συντελεστής οπισθέλκουσας του sedan είναι μειωμένος κατά 0,015. Επιπλέον, η νέα BMW Σειρά 4 είναι κατά 57 mm χαμηλότερη από το τετράθυρο «αδελφάκι» της, με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους της να βρίσκεται κατά 21 mm πιο κοντά στο δρόμο. Όλα αυτά συνδυάζονται με το αυξημένο αρνητικό κάμπερ στους εμπρός τροχούς και το φαρδύτερο κατά 23 mm πίσω μετατρόχιο, για αισθητή βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Η ομάδα εξέλιξης της νέας BMW Σειράς 4 Coupe υιοθέτησε μία ειδική τεχνολογία πλαισίου και έδρασης της ανάρτησης στο αμάξωμα. Η λύση αυτή απέδωσε καρπούς, ανεβάζοντας το νέο δίθυρο μοντέλο στην κορυφή της κατηγορίας του σε επίπεδο σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής εμπειρίας. Ταυτόχρονα, με τη διάταξη εμπρός άξονα γονάτου ελατηρίου δύο συνδέσμων / πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, οι αυξημένες επιδόσεις δεν υπονομεύουν την άνεση σε καθημερινές ή μακρινές διαδρομές. Αμορτισέρ με απόσβεση ανάλογη της διαδρομής τους – που έκαναν το ντεμπούτο τους στη νέα BMW Σειρά 3 Sedan και προσφέρουν συνεχώς μεταβαλλόμενο, προοδευτικό έλεγχο απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή του ελατηρίου – έχουν βελτιωθεί με κριτήριο τη σπορ οδήγηση. Ειδικά κατασκευασμένες μπάρες θόλων εμπρός και ένα πρόσθετο πάνελ στο τροπέτο βελτιστοποιούν την ακρίβεια και απόκριση διεύθυνσης ενώ έχουν προστεθεί ενισχύσεις γύρω από τον πίσω άξονα, για αύξηση της ακαμψίας με σκοπό τη βελτιωμένη ευστάθεια σε ευθεία πορεία και πλευρική επιτάχυνση.
Η γκάμα του μοντέλου καλύπτει και τους πιο απαιτητικούς. Στην αιχμή του δόρατος βρίσκεται μία έκδοση BMW M – η νέα M440i xDrive Coupe. Με έναν ισχυρό, εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 374 άλογα, θα διαθέτει επίσης ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, με μίζα-γεννήτρια 48V και μία δεύτερη μπαταρία που χρησιμοποιείται αφενός για να μειώνει το φορτίο του κινητήρα, αφετέρου για να αυξάνει την ελκτική ισχύ. Πέραν της βελτιωμένης απόδοσης, αξιοσημείωτη είναι η πιο δυναμική απόκριση όταν ο οδηγός πατά δυνατά το γκάζι. Τα επιπλέον 11 άλογα που παράγονται από την ηλεκτρική υποβοήθηση υποστηρίζουν τις γρήγορες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει.
Η κινητήρια ισχύς της νέας BMW M440i xDrive Coupe μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport και ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης. Το διαφορικό M Sport είναι επίσης σε ετοιμότητα, προκειμένου να διασφαλίσει τη βέλτιστη αξιοποίηση της ισχύος σε απαιτητικές οδηγικές συνθήκες. Η εμπλοκή του διαφορικού που ελέγχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα περιορίζει τις διαφορές ταχυτήτων μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού πίσω τροχού όταν το όχημα στρίβει, βελτιώνοντας την ελκτική πρόσφυση και ευστάθεια και επιτρέποντας δυναμική έξοδο από τη στροφή. Η εξατομικευμένη ελαστοκινηματική του πλαισίου, τα πανίσχυρα φρένα της M Sport και οι ζάντες αλουμινίου Μ 18” με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω συμβάλλουν ομοίως στην πλήρως ελεγχόμενη δυναμική συμπεριφορά της νέας BMW M440i xDrive Coupe.
Ο τελευταίος κύκλος δοκιμών στη Γερμανία θα επιτρέψει στους μηχανικούς να αξιοποιήσουν άμεσα τα τελευταία τους ευρήματα στη φάση τελικών ρυθμίσεων στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας. Στόχος εδώ είναι να διασφαλιστεί ότι οι δυναμικές επιδόσεις της νέας BMW Σειράς 4 Coupe στις αγωνιστικές πίστες θα μεταφερθούν και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης σε δημόσιους δρόμους.