Το νησί που περνούσε τα καλοκαίρια ζωγραφίζοντας ο Γιάννης Μόραλης, η Αίγινα, αφιερώνει το φετινό καλοκαίρι στα 100 χρόνια από την γέννησή του.
Ι. Μόραλης, γλυπτό, χωρίς τίτλο, Αίγινα
Ο Δήμος της Αίγινας έχει προγραμματίσει μια σειρά από συγκινητικές και σεμνές εκδηλώσεις για να τιμήσει τον σημαντικό καλλιτέχνη, έτσι όπως εκείνος θα ήθελε να τον θυμούνται οι φίλοι του, στο νησί με το μαγικό φως που τόσο αγάπησε.
Το αφιέρωμα ξεκινά την Παρασκευή 29 Ιουλίου, στις 20:30 το βράδυ, στο λιμάνι της Αίγινας με τα «αποκαλυπτήρια» του γλυπτού του Γιάννη Μόραλη «Χωρίς Τίτλο» (2004), το οποίο είναι βασισμένο σε παλαιότερο έργο που ζωγράφισε στην Αίγινα το 1974. Το γλυπτό είναι δωρεά της στενής φίλης και συνεργάτιδας του Ι.Μόραλη, Πέγκυς Ζουμπουλάκη που αντιπροσώπευε κατά αποκλειστικότητα τον μεγάλο εικαστικό.
Στήσιμο του γλυπτού Ι.Μόραλη
Το έργο θα σηματοδοτήσει, από τη θέση του στο λιμάνι του νησιού, τους φετινούς εορτασμούς και θα παραμείνει εκεί μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου 2016, όπου και λήγει η Γιορτή του Φιστικιού -κορυφαία διοργάνωση του νησιού με δεκάδες χιλιάδων επισκέπτες. Η φετινή 8η Γιορτή, θα έχει κεντρικό άξονα των πολιτιστικών της εκδηλώσεων το «Έτος Γιάννη Μόραλη».
Τη Δευτέρα 25 Ιουλίου, πρώτη μέρα του στησίματος, στο νησί βρέθηκε η Πέγκυ και η Δάφνη Ζουμπουλάκη. Συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο Αίγινας Δημήτρη Μούρτζη, τον πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής των εκδηλώσεων Γιώργο Καλόφωνο –που θα λειτουργήσει και ως εκπρόσωπός της για τα θέματα της δωρεάς, την Βάσω Καλουδιώτη, υπεύθυνη εικαστικών, ενώ τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου, Γιάννη Ζορμπά, εκπροσώπησε η αντιπρόεδρος της εταιρείας Καίτη Σαλπέα.
Πέγκυ & Δάφνη Ζουμπουλάκη_Γιώργος Καλόφωνος_Βάσω Καλουδιώτη
Στην εγκάρδια συζήτηση που ακολούθησε για τους όρους της δωρεάς και κυρίως για το φλέγον θέμα της σωστής τοποθέτησης έργων τέχνης στον δημόσιο χώρο, υπήρξε απόλυτη ταύτιση απόψεων και συμφωνήθηκε ότι, μετά την λήξη των εκδηλώσεων, η μόνιμη θέση του γλυπτού θα αποφασισθεί μετά την εισήγηση ειδικών και την έγκριση της δωρήτριας έτσι ώστε να μην υποτιμηθεί το έργο αλλά και να βρεθεί σε αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο.