Το κύμα των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη ναυτιλία το 1860, όταν το νέο καλωδιακό δίκτυο, μια πολύ ακριβή καινοτομία, παρείχε πρόσβαση σε φορτία που ποτέ δεν θα είχαν βρεθεί χωρίς τη βοήθειά του.
Οι πλοιοκτήτες συμμετείχαν έκτοτε στη «βιομηχανία της πληροφορίας» και οι έξυπνοι πλοιοκτήτες τη χρησιμοποιούν για να κερδίσουν μεγάλα χρηματικά ποσά. Παραταύτα, από το 1740 ο κλάδος της ναυτιλίας έχει αντιμετωπίσει 22 υφεσιακούς κύκλους. Κάθε κύκλος εξελίσσεται με διαφορετικό τρόπο και συχνά οι «μεγάλοι κύκλοι» συνοδεύονται από «μικρούς κύκλους» που εμφανίζουν παραπλανητικές ενδείξεις. Όμως πρόσφατα οι μεγάλοι κύκλοι φαίνεται να έχουν γίνει μεγαλύτεροι. Πρόκειται για ένα ριψοκίνδυνο οικονομικό παιχνίδι και για να αποκτήσουν τα πράγματα ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον κάθε τόσο η παγκόσμια οικονομία έρχεται να προσθέσει επιβαρυντικές συνισταμένες όπως η πιστωτική κρίση το 2008 ή η τρέχουσα οικονομική επιβράδυνση της Κίνας.
Μπορεί η χρήση των ταχέως εξελισσόμενων εργαλείων της πληροφορικής να κάνει πιο έξυπνη την «έξυπνη ναυτιλία»; Ποιες είναι κάποιες από τις πλέον προηγμένες και καινοτόμες εφαρμογές στην εργαλειοθήκη της ψηφιακής ναυτιλίας; Τα τεχνολογικά εργαλεία είναι σκοπός ή το μέσο για την επίτευξη καλύτερων συστημάτων διαχείρισης και μεγιστοποίησης της απόδοσης; Πόσο έτοιμες είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες για «έξυπνη δράση»; Η υιοθέτηση της ψηφιακής αρχιτεκτονικής και μηχανικής είναι αγώνας ταχύτητας με αφέτη τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις ή μαραθώνιος; Το κόστος ψηφιοποίησης αντισταθμίζεται από το όφελος; Πόσο μετρήσιμο είναι το ROI και σε τι βάθος χρόνου;
Η επιτυχής και αποδοτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι απλά επένδυση ή μήπως διαποτίζει τη συνολική διαχείριση της ναυτιλιακής εταιρείας, την εταιρική κουλτούρα και το σύνολο της στρατηγικής απαιτώντας ψηφιακό μετασχηματισμό; Τελικά αξίζει ή δεν αξίζει τον κόπο και το κόστος;
Ο Δρ. Ιωάννης Κούστας και ο Δρ. Martin Stopford θα προσπαθήσουν να δώσουν απαντήσεις στα παραπάνω και άλλα ερωτήματα και θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους στο πλαίσιο του 7ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016 στην Ύδρα.
Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές, μέλη ιστορικών ναυτιλιακών και ναυτικών οικογενειών της Ύδρας, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ναυτιλίας, εκπρόσωποι εταιρειών τεχνολογίας, σύμβουλοι και ακαδημαϊκοί που θα αναπτύξουν τις απόψεις τους σε έναν παραγωγικό διάλογο και θα μας ξεναγήσουν από τα παραδοσιακά πλοία του 18ου και του 19ου αιώνα στο αυτόνομο πλοίο, που αποτελεί πλέον πραγματικότητα.
Το συνέδριο πλαισιώνεται από εκδηλώσεις στη στεριά και σε σκάφη συνθέτοντας ένα ψυχαγωγικό, επιμορφωτικό και αποδοτικό διήμερο, με πολλές ευκαιρίες αποτελεσματικής δικτύωσης.
Πρόγραμμα
10.00 – 10.30 Προσέλευση – Καφές
10.30 – 10.40 Χαιρετισμοί
10.40 – 11.00 Τα εμπορικά πλοία του 18ου και 19ου αιώνα
11.00 – 11.45 Συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο:
Πόσο έξυπνη είναι η «έξυπνη ναυτιλία»;
Οι Γιάννης Κούστας, Πρόεδρος & CEO, Danaos Corp. και Martin Stopford, non executive President, Clarkson Research Services Ltd.
διασταυρώνουν τα ξίφη τους …
11.45 – 12.00 Παρουσίαση
12.00 – 12.10 Παρουσίαση
12.10 – 12.20 Παρουσίαση
12.20 – 12.30 Παρουσίαση
12.30 – 13.30 Συζήτηση πάνελ:
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ναυτιλίας
Παλεύοντας με τους υφεσιακούς κύκλους
Η νέα γενιά «έξυπνων» ναυτιλιακών εταιρειών
Προϋποθέσεις για τη μετάβαση στην «έξυπνη ναυτιλία»
Ψηφιακός μετασχηματισμός: κόστος vs όφελος
Διαχείριση επενδύσεων
Μέτρηση αποτελεσμάτων και απόδοσης επενδύσεων
«Έξυπνη» δράση
Η εξέλιξη του κλάδου και οι ψηφιακές προκλήσεις του μέλλοντος
Ομιλητές:
Αθηνά Βεζύρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος, SRH Marine Greece,
VP Maritime Sales, Europe and MSS Services, Speedcast
Director, Comité International Radio-Maritime (CIRM)
Λεωνίδας Πολέμης, Managing Director, Remi Maritime Corporation
Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal, Tsavliris Salvage Group
Προσκεκλημένοι ομιλητές:
Πάρης Δράγνης, Πλοιοκτήτης, Goldenport Holdings
Sadan Kaptanoglu, Board Member, Turkish Chamber of Shipping, Board Member, BIMCO
Μιχάλης Μποδούρογλου, President & CEO, Paragon Shipping and Box Ships
Χαράλαμπος Σημαντώνης, Διευθύνων Σύμβουλος, Silvermar Management & Trading Co.
Λάρα Σταφυλοπάτη, Πλοιοκτήτρια, Byzantine Maritime Corporation (BMC)
Στάμος – Αντώνης Φαράκλας, General Manager & Partner, Chartworld Shipping Corp.
Αγγελική Φράγκου, Chairwoman, Chief Executive Officer and Director, Navios Group
13.30 – 13.35 Καταληκτική δήλωση | Michael Baker-Harber, Πλήρες Μέλος, πρ. Πρόεδρος The London Maritime Arbitrators Association (LMAA)
13.35 – 14.00 Καταληκτικά συμπεράσματα
14.00 – 15.00 Γεύμα