Το ανανεωμένο ASX που παρουσιάζει τη νέα οπτική ταυτότητα Dynamic Shield της MMC είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε
Με παραγωγή που υπερβαίνει τις 900.000 μονάδες από το 2010 που παρουσιάστηκε, το ASX* έχει αποδειχθεί παγκόσμια επιτυχία για τη Mitsubishi Motors Corporation (MMC), αλλά και μία εταιρική επιλογή που δικαιώθηκε από τη συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία C-SUV .
Οπτική ταυτότητα
Για μία ομαλή μετάβαση στην επόμενη γενιά οχημάτων της Mitsubishi Motors, το 2017 ASX υιοθετεί τη νέα οπτική ταυτότητα της MMC, με την ονομασία “Dynamic Shield”.
Η οπτική ταυτότητα Dynamic Shield που παρουσιάστηκε αρχικά στο εκθεσιακό όχημα 2014 Outlander PHEV Concept-S συμβολίζει τη λειτουργικότητα και αξιόπιστη ασφάλεια που είναι έμφυτα χαρακτηριστικά στα SUV της Mitsubishi Motors με τολμηρές χρωμιωμένες μπάρες εκατέρωθεν της μάσκας που ‘προστατεύουν’ το έμβλημα 3 Διαμαντιών για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης αίσθησης κίνησης.
Στην περίπτωση του ASX, ο εμπρός προφυλακτήρας τροποποιήθηκε για να φιλοξενεί τις χρωμιωμένες μπάρες, ενώ το κεντρικό τμήμα είναι μαύρο ώστε να παραπέμπει στο Νέο Outlander (βλέπε πάνω φωτογραφία) ή το eX-Concept. Η μάσκα αποτελείται τώρα από λεπτές οριζόντιες γρίλιες και συνδέεται με τους προβολείς πετυχαίνοντας μία ενιαία εμφάνιση. Αυτό το νέο πρόσωπο τιμά τόσο το παρελθόν όσο και τη σχεδιαστική αρχή “Form follows Function” (Η Μορφή Ακολουθεί τη Λειτουργία). Κληρονομείται από τα προστατευτικά προφυλακτήρων, γνωστά από τα Pajero/Montero/Shogun και παρέχει μία μοναδική αίσθηση ασφάλειας στους επιβάτες. Με αυτή την έννοια, η νέα οπτική ταυτότητα εκφράζει μία σχεδιαστική κληρονομιά σε εξελιγμένη μορφή. Είναι αυτό που ονομάζεται φιλοσοφία “Dynamic Shield”».
Εκτός από τη νέα φυσιογνωμία, το Ευρωπαϊκών προδιαγραφών 2017 ASX θα διαθέτει κεραία τύπου πτερυγίου καρχαρία, πίσω καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη και νέο υλικό, καθώς επίσης και βελτιωμένη ηχομόνωση. Με βελτιωμένη ηχομόνωση έως και 10% καλύτερη από εξωτερικούς θορύβους και από τον κινητήρα (μέτρηση στις μπροστινές θέσεις οδηγού και συνοδηγού VS 1,6 Petrol MY15.5) & επιπρόσθετα +2% καλύτερη ηχομόνωση στο εσωτερικό του οχήματος όταν αυτό κινείται με σταθερή ταχύτητα (σύγκριση με το ΜΥ17)
Αυτές οι αλλαγές προστίθενται στις πρόσφατες βελτιώσεις που έγιναν στο ASX για την Ευρώπη:
Μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις στα 20.000 km
Νέα χαρακτηριστικά (πολυακτινικές ζάντες αλουμινίου 16”, ένθετα σε piano black στο τιμόνι, αυτόματος αντιθαμβωτικός μεσαίος καθρέπτης, κλπ.,…) – διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά κα το μοντέλο.
Το ASX MY18 διατίθεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις στις παρακάτω τιμές:
ASX 5D 1.6 MT 2WD INFORM MY18 AS&G 17.120€
ASX 5D 1.6 MT 2WD INVITE PLUS MY18 AS&G (MGN) 19.740€
Αναλυτικά:
1 – “Automatic Stop & Go” (AS&G):
=> Το “Auto Stop & Go” σταματά και επανεκκινεί αυτόματα τον κινητήρα χωρίς χρήση του κλειδιού ανάφλεξης όταν το όχημα είναι σταματημένο (για παράδειγμα στα φανάρια).
=> Όταν το αυτοκίνητο σταματά, ο οδηγός αφήνει το συμπλέκτη και επιλέγει νεκρά στο κιβώτιο, η ένδειξη στον πίνακα οργάνων ανάβει και ο κινητήρας σβήνει αυτόματα. Για να ξεκινήσει πάλι το μόνο του χρειάζεται είναι πίεση του συμπλέκτη για επιλογή της σχέσης.
=> Το Auto Stop & Go ενεργοποιείται αυτόματα γυρίζοντας το κλειδί ανάφλεξης στη θέση “ON”. Το σύστημα θα μπορεί να σβήσει και να ξεκινήσει τον κινητήρα περίπου 3 λεπτά μετά την αρχική εκκίνηση.
=> Με ένα διακόπτη στο ταμπλό ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα, εάν το επιθυμεί, όπως στην περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης με συνεχείς στάσεις και επανεκκινήσεις.
=> Η αρχή του συστήματος “Auto Stop & Go” είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου (π.χ. παροχή ενέργειας). Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ο κινητήρας δε θα σβήσει (εξωτερική θερμοκρασία κάτω από 3° C, δεν επιτεύχθηκε ταχύτητα ≥ 5km/h μετά από auto-start, κ.λ.π.,…), ενώ σε άλλες περιπτώσεις ο κινητήρας θα ξεκινήσει από μόνος του.
=> Το “Auto Stop & Go” ρυθμίζεται ως προεπιλογή, που σημαίνει ότι κάθε φορά που το κλειδί ανάφλεξης περιστρέφεται στη θέση στο “LOCK” μετά από οδήγηση με το σύστημα αποσυνδεδεμένο, θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, αυτόματα, την επόμενη φορά που η ένδειξη θα είναι στο – “START”.
=> Ο πολιτισμένος χαρακτήρας του κινητήρα MIVEC 4A92 συμβάλλει σε μία εξίσου ομαλή λειτουργία stop/start/stop χωρίς καθυστερήσεις ανάμεσα στο σβήσιμο και την εκκίνηση.
2 – Electric power steering (EPS):
Ένα ακόμα παράδειγμα της έμφυτης ευελιξίας της αρχιτεκτονικής “Project Global” της MMC είναι η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού τύπου συστημάτων διεύθυνσης για διαφορετικά αυτοκίνητα, είτε είναι υδραυλικά με διάφορα στάδια ρύθμισης.
3 – “Generation Control System” (GCS):
Για βελτίωση της οικονομίας καυσίμου, το ASX εφοδιάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης (ή “Generation Control System”) που περιλαμβάνει εναλλάκτη και μπαταρία αυτοκινήτου.
=> Αυτό το σύστημα GCS επιτρέπει την ανάκτηση ηλεκτρικής ισχύος στο φρενάρισμα και την επιβράδυνση για φόρτιση της μπαταρίας.
=> Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται στη συνέχεια όταν το αυτοκίνητο είναι στο ρελαντί, επιταχύνει ή κινείται με ταχύτητες ταξιδιού για μείωση της παραγωγής ενέργειας σε τέτοιες περιπτώσεις. Όταν μειώνεται το φορτίο του εναλλάκτη αυξάνεται η οικονομία καυσίμου.
=> Όταν ο εναλλάκτης είναι ανενεργός επειδή χρησιμοποιεί ενέργεια από το αναγεννητικό σύστημα πέδησης, ο εναλλάκτης συνεχίζει να περιστρέφεται αλλά δεν παράγει ηλεκτρική ενέργεια, με αποτέλεσμα τη μείωση τη μαγνητικής τριβής και κατά συνέπεια του φορτίου του κινητήρα.
=> Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ελέγχεται με ακρίβεια παρακολουθώντας το ηλεκτρικό φορτίο του οχήματος και την κατάσταση της μπαταρίας προκειμένου να διασφαλίζεται ότι παράγεται αρκετή ενέργεια ενώ ελαχιστοποιείται η κατανάλωση καυσίμου.
Παθητική ασφάλεια
Στις αρετές του Mitsubishi ASX πρέπει να συνυπολογιστεί η παθητική του ασφάλεια, η οποία επιβεβαιώνει την μηχανολογική του τελειότητα με τα αποτελέσματα τα 5 αστέρια στα crash test του Euro NCAP.
Το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας οφείλεται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων όπως:
– Βελτιστοποίηση του σχήματος της οκταγωνικής διατομής των εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορροφητικότητα ενέργειας κρούσης,
– Φέρουσα δομή ‘τριών διαδρομών’ που συνδέει το πίσω τμήμα, την εμπρός πλαϊνή δοκό με την τραβέρσα του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία, ώστε να διαχέουν αποτελεσματικά την ενέργεια που απελευθερώνεται σε μία μετωπική σύγκρουση,
– Το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών φέρει στοιχείο παραμόρφωσης, που απορροφά την ενέργεια κρούσης εμποδίζοντας τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού στις χαμηλές ταχύτητες. Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα γενικά και μειώνει το κόστος επισκευών,
– Ενισχυμένη δομή αμαξώματος – με συγκολλημένες τις ενισχύσεις των πλαϊνών στοιχείων – άκρως αποτελεσματική στην απορρόφηση ενέργειας σε μετωπικές, οπίσθιες και πλαϊνές συγκρούσεις,
– Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.
Όλα αυτά τα μέτρα (και πολλά ακόμα) συμπληρώνουν τη δομή RISE (“Reinforced Impact Safety Evolution”) της Mitsubishi Motors. Η δομή RISE ενσωματώνει και αλληλοσυνδέει δομικά στοιχεία για ενεργή προστασία των επιβατών σε ένα ατύχημα. Αυτή η σχεδίαση επιτυγχάνει θεαματικές βελτιώσεις στη συμπεριφορά του οχήματος σε συγκρούσεις πολλαπλών κατευθύνσεων, καθώς διαχέει τα φορτία κρούσης των μετωπικών, πλαϊνών και οπίσθιων συγκρούσεων ενώ παράλληλα προσφέρει ελεγχόμενη παραμόρφωση.
Παράλληλα, η πολύ ασφάλεια των πεζών απορρέει από την εφαρμογή και άλλων μέτρων, όπως:
– Σχεδίαση καπό με διπλό εξόγκωμα (δημιουργία μιας ζώνης υποχώρησης κατά την επαφή με πεζούς),
– Ανοικτή δομή έδρασης παρμπρίζ,
– Πλαστικά εμπρός φτερά,
– Εμπρός προφυλακτήρας που απορροφά την ενέργεια (περιορισμός τραυματισμού ποδιών).
Επιπλέον, χάρη στην ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική των ηλεκτρονικών συστημάτων της πλατφόρμας “Project Global” – το ASX προσφέρει επίσης όλη τη γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως (διαθεσιμότητα ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά):
Active Stability Control,
Traction Control,
Hill Start Assist system,
ABS,
Electronic Brake Distribution,
Brake Assist,
Emergency Stop signal System (Σύστημα Προειδοποίησης Φρεναρίσματος Ανάγκης)
Μέχρι 7 αερόσακους (συμπερ. αερόσακου γονάτου οδηγού)