Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Το Συνεδριακό Πρόγραμμα των Ποσειδωνίων

Όλο το φάσμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν οι ηγέτες της βιομηχανίας και οι συμμετέχοντες στα φετινά Ποσειδώνια, στο πλαίσιο του πιο πλούσιου Συνεδριακού Προγράμματος που έχει σχεδιαστεί ποτέ.

Με περισσότερα από 40 επιβεβαιωμένα συνέδρια, σεμινάρια, workshop και συνεντεύξεις Τύπου, που καλύπτουν κάθε πτυχή του κλάδου της ναυτιλίας, οι διοργανωτές έχουν επεκτείνει φέτος τους συνεδριακούς χώρους προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη συμμετοχή. Και καθώς η θεματολογία των περισσότερων παρουσιάσεων απηχεί τις βασικές προτεραιότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, το πρόγραμμα των συνεδρίων αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον από τους ιθύνοντες της βιομηχανίας, τους αναλυτές και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Τη σπουδαιότητα του Συνεδριακού Προγράμματος των Ποσειδωνίων για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα αναδεικνύει η παρουσία στην Τελετή Εγκαινίων της Έκθεσης του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), κ. Lim Kitack, ο οποίος θα είναι επίσης ο κύριος ομιλητής στο TradeWinds Shipowners Forum, που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου. Στο επίκεντρο των εργασιών του Forum θα βρεθούν τα πιο φλέγοντα θέματα του κλάδου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι αγορές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων καθώς και η διάλυση πλοίων, το επενδυτικό κλίμα και η έλλειψη χρηματοδότησης, οι αποτιμήσεις πλοίων, οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι της τεχνολογίας και το “συνδεδεμένο” πλοίο. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν τις απόψεις σημαντικών πλοιοκτητών σχετικά με θέματα όπως οι επενδύσεις, οι εξαγορές, η ζήτηση για πρώτες ύλες και η τιμή του πετρελαίου.
Την ίδια ημέρα, στο πλαίσιο του σεμιναρίου με τίτλο “Japanese Shipbuilding and Ship Machinery Technology”, παγκοσμίως αναγνωρισμένες προσωπικότητες από τη ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας, με εμπειρία στις νέες ναυπηγήσεις πλοίων, θα παρουσιάσουν τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες και τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για το σχεδιασμό και την κατασκευή τεχνολογικά προηγμένων πλοίων, που πληρούν εξελιγμένα πρότυπα στους τομείς της αποδοτικότητας, της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι εισηγήσεις του κ. Kazuo Tsukuda, Προέδρου της Ιαπωνικής Ένωσης Εξαγωγέων Πλοίων (Japan Ship Exporters’ Association – JSEA) και του κ. Motoyoshi Nakashima, Προέδρου της Japan Ship Machinery & Equipment Association (JSMEA) είναι βέβαιο ότι θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των προσκεκλημένων στη διάρκεια της εκδήλωσης, ενώ ακολουθούν διαδοχικές παρουσιάσεις ειδικών από τις εταιρείες Nippon Paint Marine Coatings, Mitsubishi Heavy Industries, Japan Marine United Corp, Daihatsu Diesel, Yanmar και άλλους κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων από την Ιαπωνία.

Η Άπω Ανατολή θα δώσει το παρών και την επόμενη ημέρα, στις 8 Ιουνίου, με το Korea-Hellenic Maritime Cooperation Forum, μια νέα προσθήκη στο συνεδριακό πρόγραμμα των Ποσειδωνίων. H Πρεσβεία της Κορέας, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), θα ενημερώσει τους προσκεκλημένους για την τρέχουσα κατάσταση και τις προοπτικές της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κορέας, μέσα από τις ομιλίες του κ. SEO Young-ju, Αντιπροέδρου της Korea Offshore & Shipbuilding Association (KOSHIPA) και του κ. KIM Young-moo, Αντιπροέδρου της Korean Shipowners’ Association (KSA), καθώς και υψηλόβαθμων στελεχών των Korea Offshore & Shipbuilding Association (KOSHIPA), Hyundai Maritime Research Institute, Korea Marine Equipment Association (KOMEA), Korean Register of Shipping, Korea Eximbank και άλλων.

Το ζήτημα της εξεύρεσης ενός διεθνώς αποδεκτού πλαισίου για τη διαχείριση του έρματος των πλοίων, που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία λόγω των συνεχιζόμενων διαβουλεύσεων μεταξύ των Η.Π.Α. και του ΙΜΟ, θα αποτελέσει θέμα συζήτησης κατά το Ballast Water Management (BWM) Summit που διοργανώνει η Newsfront/Ναυτιλιακή, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA). Με τίτλο «Updates on BWM», η σύνοδος θα φιλοξενήσει τις απόψεις των νηογνωμόνων DNV GL, ABS, LR, Rina και BV και θα ολοκληρωθεί με το workshop από την εταιρεία Argo Navis με θέμα τα τεχνικά προβλήματα και τον προγραμματισμό της εγκατάστασης συστημάτων BWT.

Δεδομένων των διαρκών εξελίξεων στο ρυθμιστικό πλαίσιο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι νηογνώμονες καλούνται να βρίσκονται μπροστά από τις εξελίξεις και σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή. Αυτό ακριβώς είναι το έργο που επιτελεί το Πρόγραμμα Πιστοποίησης Συστημάτων Ποιότητας (Quality Systems Certification Scheme – QSCS) της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS), αρμοδιότητα του οποίου είναι να βοηθά τους νηογνώμονες να ακολουθούν τους ισχύοντες και μελλοντικούς κανονισμούς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Με αυτόν τον τρόπο, το Πρόγραμμα εγγυάται στους πλοιοκτήτες και στους διαχειριστές πλοίων τη συμμόρφωση των νηολογημένων από τον IACS πλοίων με τις ισχύουσες απαιτήσεις αλλά και τον έγκαιρο εντοπισμό των όποιων επικείμενων αλλαγών στις προδιαγραφές, ώστε να είναι δυνατή η λήψη μελετημένων και προσεκτικών αποφάσεων για την κάλυψη ενδεχόμενων μελλοντικών αναγκών συμμόρφωσης.

Το σεμινάριο με τίτλο “Trading in US Waters” που οργανώνεται από το Ελληνο-Aμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο υπό την αιγίδα της Πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, θα εστιάσει στους κανόνες και τις απαιτήσεις που αφορούν στην πλοήγηση ποντοπόρων πλοίων γύρω από τις ακτές και τα χωρικά ύδατα των Η.Π.Α. Στόχος του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη της ναυτιλίας να σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις απαιτήσεις των Η.Π.Α. κατά την προσέγγιση των λιμένων τους.

«Smart Ship Solutions» είναι ο τίτλος του Συνεδρίου των Ποσειδωνίων που διοργανώνεται από τους Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), έναν οργανισμό που προσφέρει στους πλοιοκτήτες ολοκληρωμένες λύσεις βασισμένες σε ελληνικές πρωτοποριακές τεχνολογίες για κάθε πλοίο που κατασκευάζεται ή επισκευάζεται σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ανάμεσα στις καινοτομίες που θα παρουσιαστούν θα είναι η χωριστή μονάδα κλιματισμού για το απαιτητικό περιβάλλον των ναυτιλιακών εφαρμογών από την Psyctotherm, η πλατφόρμα πληροφοριών LAROS της Prisma Electronics, τα πρωτοποριακά υλικά επικάλυψης της Nanophos, τα άφλεκτα υλικά της Elvik, καθώς και μια μηχανική προσομοίωση της Feac, η οποία εξετάζει τη σχεδίαση, την απόδοση και την επίπτωση του πλοίου στο περιβάλλον.

Διαφορετικού τύπου λύσεις θα παρουσιαστούν στο 5ο Analyst & Investor Capital Link Shipping Forum, το οποίο πραγματεύεται το ζήτημα της πρόσβασης και της διαθεσιμότητας χρηματοδότησης για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τη ναυτιλιακή αγορά, τις χρηματοοικονομικές αγορές και τις αγορές κεφαλαίου, τα ιδιωτικά κεφάλαια και τις θέσεις των επενδυτών σε σχέση με τη ναυτιλία.

Ένας πρακτικός οδηγός για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου (LNG) ως ενός ασφαλούς, φιλικού προς το περιβάλλον και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία, που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ανατολική Μεσόγειο, θα βρεθεί στο επίκεντρο του σεμιναρίου με τίτλο “Poseidon Med II awareness” που διεξάγεται στις 7 Ιουνίου. Τα 26 μέλη του Poseidon Med II, από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία, θα συζητήσουν το θέμα της προμήθειας φυσικού αερίου και τις τεχνικές και οικονομικές διαστάσεις του ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, ενημερώνοντας το κοινό για τις τελευταίες καινοτομίες και τάσεις στην αγορά.

Στον άξονα της “πράσινης” ναυτιλίας κινείται και το διεθνές συνέδριο με τίτλο “Where is Shipping heading after COP21”, που διοργανώνεται από την HELMEPA την Τετάρτη 8 Ιουνίου, με εύρος ομιλητών από τον IMO, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους ICS, IACS, INTERTANKO, INTERCARGO και USCG. Μετά την υιοθέτηση της Συμφωνίας του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή, που έλαβε χώρα πέρυσι το Δεκέμβριο, το Συνέδριο αυτό θα εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους η διεθνής ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει περαιτέρω στις παγκόσμιες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Το Συνεδριακό Πρόγραμμα των Ποσειδωνίων περιλαμβάνει επίσης τα σεμινάρια ECDIS από το United Kingdom Hydrographic Office (UKHO), που έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίσουν τη βέλτιστη αξιοποίηση του ECDIS στην πλοήγηση με αποδοτικό και σύννομο προς το ρυθμιστικό πλαίσιο τρόπο, και να παρουσιάσουν τις δυνατότητες του ECDIS πέρα από τα ζητήματα συμμόρφωσης. Τα δύο αυτά σεμινάρια θα έχουν τίτλο «Implementing ECDIS» και «Living with ECDIS» και θα διεξάγονται καθημερινά από την Τρίτη 7/6 έως την Πέμπτη 9/6 στην αίθουσα Posidonia Seminar Room 3 με τη χορηγία του UKHO.

Τέλος, την Παρασκευή 10 Ιουνίου, τελευταία ημέρα του Συνεδριακού Προγράμματος, δύο ακόμη σεμινάρια θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας που θα δώσει το παρών στα Ποσειδώνια 2016. Η Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) θα παρουσιάσει το διαδραστικό σεμινάριο με τίτλο «Master The Seas» που θα παρουσιάσει το μοντέλο EFQM για το marine management, ενώ το The Carbon War Room θα διοργανώσει μια παρουσίαση που εξετάζει τις τεχνολογικές και οικονομικές ευκαιρίες υιοθέτησης «πράσινων» λύσεων στον διεθνή ναυτιλιακό στόλο.

Το πρώτο Young Executives Shipping (YES) Forum, με τη χορηγία των Ποσειδωνίων, θα αναδείξει τις πιθανές ευκαιρίες καριέρας στον τομέα της ναυτιλίας, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, για νέους επαγγελματίες και απόφοιτους σχολών. Το YES Forum αποσκοπεί να λειτουργήσει ως ένας ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας και φοιτητών.

Τα Ποσειδώνια 2016 θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

 


 

posidonia banner01

Popular Articles