Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Το 11ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

Το 11ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας, που διοργανώθηκε από την Αδελφότητα Υδραίων Αθηνών, ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020.

Ο κ. Γιάννης Σαχίνης, Πρόεδρος της Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών, καλωσόρισε τους αξιότιμους καλεσμένους και εγκαινίασε τις εργασίες του συνεδρίου, ενημερώνοντας το κοινό για τους σκοπούς της Αδελφότητος από την ίδρυσή του στα τέλη του 19ου αιώνα, που είναι οι εξής: οι παρεμβάσεις σε εθνικά θέματα, η προβολή της προσφοράς της Ύδρας στο έθνος, η διατήρηση επαφής με φιλέλληνες, η φιλανθρωπική δραστηριότητα, η προστασία της περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και κυρίως η προσέλκυση των νέων της Ελλάδας στο Ναυτικό επάγγελμα. Ο κ. Σαχίνης ανακοίνωσε ως τιμώμενο πρόσωπο τον πλοιοκτήτη κ. Πάνο Λασκαρίδη για τη σημαντική συμβολή και δωρεά του στο Πολεμικό Ναυτικό. Ο Δήμαρχος της Ύδρας, κ. Γιώργος Κουκουδάκης, καλωσόρισε τους καλεσμένους και αναγνώρισε τις προσπάθειες του κ. Σαχίνη στη διοργάνωση του επιτυχημένου Συνεδρίου Ύδρας τα τελευταία έντεκα συνεχόμενα χρόνια, συμβάλλοντας στην πολιτιστική κληρονομιά του νησιού.

Ο κ. Κουκουδάκης τόνισε την ζωτική σημασία του Πολεμικού Ναυτικού και το ότι η ελληνική ναυτιλία πρέπει να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα και να προσπαθεί πάντα να το αναπτύσσει. Η κυρία Βάσω Μπόγρη, Αντιπεριφερειάρχης Αττικής, μετέδωσε τους χαιρετισμούς του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και συνεχάρη τον κ. Σαχίνη. Η κυρία Μπόγρη τόνισε τους αγώνες για την ελευθερία που έχει υπομείνει η χώρα μας και σχολίασε τη συμβολή του κ. Πάνου Λασκαρίδη στο Πολεμικό Ναυτικό – οι ενέργειές του, είπε η κυρία Μπόγρη, «θέτουν το παράδειγμα για να ακολουθήσουν οι άλλοι». Ο κ. Γιώργος Τσαβλίρης, Πρόεδρος & μέλος του ΔΣ του Ομίλου Tsavliris Salvage, Πρόεδρος και Συντονιστής του 11ου ετήσιου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας, παρουσίασε το συνέδριο με θέμα “Εμπορική Ναυτιλία, Παράγοντας Διεθνούς Άσκησης Επιρροής & Εθνικής Αμύνης της Ελλάδας”, καλωσόρισε τους καλεσμένους και επιβεβαίωσε στο κοινό την προσωπική του πεποίθηση, ότι δεν σταματάμε ποτέ να μαθαίνουμε και ότι μετά από κάθε συνέδριο, φεύγουμε πιο ενημερωμένοι. Ο κ. Τσαβλίρης παρουσίασε τους ομιλητές του φετινού συνεδρίου, τον Δρ Γιώργο Πρεβελάκη, Ομότιμο Καθηγητή Γεωπολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, τον Δρ Γιώργο Δ. Πατέρα, Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Αντιπρόεδρο της Contships Management Inc., τον κ. Ντίνο Αρκουμάνη, Πρόεδρο του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, τον κ. Κωστή Σταμπολή, Εκτελεστικό Διευθυντή του Ινστιτούτου Ενέργειας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη (ΙΕΝΕ) και τoν κ. Ιωάννη Πατινιώτη, Διευθυντή Οικονομικών της Carras Hellas SA.

NAYTILIAKOYDRAS2
Το συνέδριο περιλάμβανε δύο κύριες ενότητες συζήτησης: 1η ενότητα, Γεωπολιτική και πανδημία, [Προ-πανδημίας και μέσα-πανδημίας] και 2η ενότητα, Μείωση Εκπομπών του Διοξειδίου του Άνθρακα. Ο Δρ Γιώργος Πρεβελάκης, Ομότιμος Καθηγητής Γεωπολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και συγγραφέας πολυάριθμων βιβλίων για τη Γεωπολιτική της Ελλάδος, μεταξύ των οποίων Τα Ξύλινα Τείχη, άνοιξε το συνέδριο κάνοντας την ερώτηση, «Τι είναι η Τουρκία;» Η Τουρκία, είπε ο Δρ Πρεβελάκης, ότι δεν είναι ο ίδιος εχθρός που γνωρίζαμε κατά τη διάρκεια των αιώνων. Η σημερινή Τουρκία επιδιώκει να διαμορφώσει τον νέο «χαρακτήρα» της. Το σχέδιό της είναι να δημιουργήσει αστάθεια στα σύνορά μας προκειμένου να βασιλεύει στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο Πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, ο κ. Ερντογάν στοχεύει να «πουλήσει» το «όραμά του» εσωτερικά, αλλά χρειάζεται ορισμένα «συμβολικά εργαλεία» ή «όπλα» για να το κάνει. Αυτά τα «όπλα» θέλουν ο Ερντογάν από εμάς, είπε ο Δρ Πρεβελάκης. Ο Ερντογάν θέλει τη σχέση που έχουμε με τη θάλασσα. Σύμφωνα με τον Ερντογάν, η Τουρκία δεν μπορεί να κυριαρχήσει στη νέα Οθωμανική Αυτοκρατορία χωρίς να έχει τον έλεγχο της θάλασσας. Στην ιστορία, η Τουρκία θυσίασε το Αιγαίο για τη γη – τώρα συνειδητοποιούν ότι το μέλλον της ανθρωπότητας είναι η θάλασσα. Ο Δρ Πρεβελάκης εξέφρασε την ανησυχία του για τη σοβαρή απειλή που αντιμετωπίζουμε αυτήν τη στιγμή. Επιζήσαμε την πρώτη φάση, είπε ο καθηγητής, αλλά η δεύτερη φάση δεν αφήνει χώρο για συμβιβασμό. Το «κέντρο» άλλων χωρών στην ΕΕ είναι η ξηρά και όχι η θάλασσα. Αντιθέτως, το «κέντρο» της Ελλάδας είναι το Αιγαίο. Υποτιμήσαμε σοβαρά τη δύναμη του «όπλου» μας.

“Το ναυτικό μας είναι ανώτερο των ναυτικών άλλων λαών” είπε ο Δρ Πρεβελάκης και τόνισε ότι ο καθένας από εμάς έχει την ευθύνη να βοηθήσει με αυτήν την τρέχουσα κατάσταση κρίσης. Ο κ. Τσαβλίρης συμφώνησε και τόνισε πόσο σημαντική είναι η πλευρική σκέψη! Σε ένα χιουμοριστικό σημείωμα, ο κ. Τσαβλίρης ευχαρίστησε τον Δρ Πρεβελάκη που ξεπέρασε την πρόκληση να φτάσει στο νησί της Ύδρας για να μοιραστεί μαζί μας την διαφωτιστική του σκέψη – όπως ο Edwin Land που εφηύρε την κάμερα Polaroid και είπε ότι «δεν θα αναλάβετε ποτέ ένα έργο στη ζωή, εκτός αν είναι προφανώς σημαντικό και σχεδόν αδύνατο», Ο Δρ Πρεβελάκης έκανε το αδύνατο δυνατό είπε ο κ. Τσαβλίρης, και “ήταν εδώ για να μας διαφωτίσει και να μας εμπνεύσει”.

Ο Δρ. Γιώργος Δ. Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Αντιπρόεδρος της Contships Management Inc., ο οποίος είναι πολύτιμος υποστηρικτής και καθιερωμένη φωνή της σοφίας του Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας εδώ και χρόνια, μίλησε για τις σημαντικές επιπτώσεις που έχει η πανδημία COVID-19 στον ναυτιλιακό κλάδο και στους ναυτικούς και τις οικογένειές τους. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβάλλονται από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο δημιούργησαν σημαντικές προκλήσεις για τις αλλαγές των πληρωμάτων και τον επαναπατρισμό των ναυτικών, γεγονός που οδήγησε σε μια αυξανόμενη ανθρωπιστική κρίση καθώς και σημαντικές ανησυχίες για την ασφάλεια των ναυτικών και της ναυτιλίας. Ο ΙΜΟ προέτρεψε τα κράτη μέλη του να ορίσουν τους ναυτικούς ως «βασικούς εργαζόμενους», ώστε να μπορούν να ταξιδεύουν μεταξύ των πλοίων που αποτελούν το χώρο εργασίας τους και διαμονής τους. Ο Δρ Πατέρας εξήγησε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο χαρακτηρισμός των ναυτικών ως «βασικών εργαζομένων». Οι ναυτικοί δεν μπόρεσαν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, δημιουργώντας σοβαρά εμπορικά προβλήματα και προβλήματα μετανάστευσης. «Τα κρουαζιερόπλοια έχουν υποστεί τα μεγαλύτερα προβλήματα», δήλωσε ο Δρ Πατέρας, «Καταφέραμε να βρούμε ένα πρωτόκολλο για τον επαναπατρισμό των ναυτικών, τις δοκιμές και τις αλλαγές των πληρωμάτων, αλλά το πρόβλημα παραμένει με αεροπλάνα, μάσκες κ.λπ.». Η Κίνα υπέστη πλήρες “lock down”, δήλωσε ο Δρ Πατέρας, αλλά ο «μεταξωτός δρόμος» (silk road) που προορίζεται να ωθήσει την ανάπτυξη της Κίνας σε μια υπερδύναμη – είναι πάλι πολύ ζωντανός.

Ο κ. Κωστής Σταμπολής, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Ενέργειας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη (IENE) τόνισε τη σημαντική πολιτική εξέλιξη της 4ης Σεπτεμβρίου 2020, δηλαδή τη συνάντηση του πρωθυπουργού μας Κυριάκου Μητσοτάκη με τον επικεφαλής εξωτερικής πολιτικής της Κίνας, Yang Jiechi, στην Αθήνα κυρίως στις πρόσφατες παραβάσεις της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο κ. Σταμπολής τόνισε την ανησυχία που εξέφρασε ο Yang Jiechi και πώς η ειρήνη και η σταθερότητα στην περιοχή της Μεσογείου και στον κόσμο είναι κρίσιμες για την Κίνα. Επιπλέον, τονίστηκε η συνεχιζόμενη οικονομική μας συνεργασία με την Κίνα για αμοιβαίο όφελος, με αναφορά στην COSCO και γενικά. Το πώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξασφαλίζουν ανταγωνιστικές τιμές σε κινέζικα ναυπηγεία, ενώ οι Κινέζοι επωφελούνται από την ναυτοσύνη μας και την ποιότητα του εξοπλισμού μας. Οι Έλληνες ναυτικοί έχουν ένα ανοιχτό διαβατήριο διπλωματικά και πολιτικά να πάνε παντού, τόνισε ο Δρ Πατέρας, αυτό μας δίνει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σχετικά με το θέμα της Γεωπολιτικής, η κυρία Αντιγόνη Βαφείδου του Δικηγορικού Γραφείου Α. Βαφείδου, ζήτησε τον λόγο και εξέφρασε τις ανησυχίες της για τα θέματα της Διεθνούς Νομιμότητας, αμφισβήτησε το ρόλο του ΝΑΤΟ. Η τουρκική προκλητικότητα δεν είναι πρωτόγνωρη συμπεριφορά εδώ και δεκαετίες, είπε η κυρία Βαφείδου. Ωστόσο, από τότε που η ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας δεν είναι πλέον όχι απλώς ορατή αλλά επισκιάζεται από την τάση του Νεο-οθωμανισμού, οι επεκτατικές της φιλοδοξίες στην Ανατολική Μεσόγειο εκφράζονται επιθετικά. «Η Ελλάδα είναι ουσιαστικά το τείχος ανάμεσα στην Ευρώπη και τον μουσουλμανικό κόσμο», είπε η κυρία Βαφείδου, «Ας αποτιμήσουν οι Ευρωπαίοι την πραγματική του αξία και τι θα μπορούσε να σημαίνει για το μέλλον της Ευρώπης η τυχόν κατάρρευσή του». Ο Δρ Πρεβελάκης απάντησε στα σχόλια της κυρία Βαφείδου λέγοντας ότι η θάλασσα αρχίζει να υιοθετεί χαρακτηριστικά της γης. «Η τεχνολογία μας επιτρέπει να εκμεταλλευτούμε τη θάλασσα με πολύ διαφορετικό τρόπο». Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε την τρέχουσα μάχη με τις ανησυχίες της Τουρκίας και της Κίνας για το εκκρεμές πρόβλημα στην περιοχή. Το μέλλον της ανθρωπότητας, είπε ο Δρ Πρεβελάκης, είναι η θάλασσα. Η ελληνική ναυτιλία έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι Γάλλοι έχουν το 2ο μεγαλύτερο θαλάσσιο χώρο – οι Έλληνες έχουν τη ναυτοσύνη. Κανένας άλλος δεν έχει αυτή την ικανότητα να προσαρμόζεται σε απρόβλεπτες συνθήκες στη θάλασσα, όπως και οι Έλληνες. Ο Δρ Πατέρας επεσήμανε ότι η συνδεσιμότητα μας στην Ελλάδα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις «ελεύθερες λωρίδες» μας. Δυστυχώς παρατήρησε ο Δρ Πατέρας, μετά την πτώση του σιδηρού παραπετάσματος, το ΝΑΤΟ έχασε την κατεύθυνση του όταν έγινε η “αστυνομία’’ της ΕΕ.

Ο κ. Νίκος Μαρματσούρης, Διευθυντής Μάρκετινγκ του Ομίλου της GAC Shipping SA μίλησε για το Project Connect, μια εθελοντική πρωτοβουλία που ξεκίνησε η κ. Ειρήνη Νοτιά, Ιδρύτρια & Διευθύνουσα της Prime Petroleum και του Project Connect για να βοηθήσει τους νέους αποφοίτους ναυτιλίας να προετοιμαστούν για την πρώτη τους εμπειρία σε μια ναυτιλιακή εταιρεία. Επιπλέον, ο κ. Μαρματσούρης μοιράστηκε τη μεγάλη επιτυχία του Adopt-A-Ship στην Ελλάδα, το οποίο έχει πλέον εισαχθεί σε 33 τάξεις από 16 σχολεία, συμπεριλαμβανομένων 2 σχολείων στην Ύδρα (!), φυτεύοντας τον σπόρο της ναυτιλίας στις καρδιές και στο μυαλό των μαθητών σε δημοτικά σχολεία, συνδέοντας τα νέα παιδιά με ένα πλοίο, τον καπετάνιο και το πλήρωμά του. Ο κ. Ντίνος Αρκουμάνης, Πρόεδρος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, έθεσε το ζήτημα της οδηγίας του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τη ναυτιλία κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050. Ενώ η ναυτιλία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει 2-3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ο κ. Αρκουμάνης είπε ότι 10-15 δισεκατομμύρια δαπανήθηκαν από τους πλοιοκτήτες για να βάλουν φίλτρα – συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) στα πλοία τους, τα οποία θα είναι άχρηστα σε 10 χρόνια. Μελέτες έχουν δείξει ότι η ναυτιλία απέχει πολύ από την επίτευξη του στόχου μας για το 2050.

Οι περισσότερες εταιρείες δεν διαθέτουν στρατηγική για την μείωση των εκπομπών καυσαερίων, επειδή υπάρχει αβεβαιότητα και οι απόψεις διαφέρουν. Ο κ. Αρκουμάνης μίλησε για την πιθανότητα ανάπτυξης αμμωνίας ως καύσιμο (μηδενικό CO2) και είπε ότι οι εφοπλιστές πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι κινητήρες τους θα είναι σε θέση να καίνε καύσιμο μηδενικών εκπομπών CO2. Ο καθηγητής κ. Αρκουμάνης μίλησε για τη σημασία της σύνδεσης ενός Υπουργείου στο μέλλον για τη Ναυτιλία, την Ενέργεια και το Περιβάλλον. Οι Έλληνες θα ανταποκριθούν στην πρόκληση, είπε ο κ. Αρκουμάνης, καθώς έχουμε τις μοναδικές αρετές του φιλότιμου και της ναυτοσύνης. Η κυρία Αντιγόνη Βαφείδου μοιράστηκε στο κοινό τις σκέψεις της ευρωβουλευτού κυρίας Ελίζας Βόζεμπεργκ, που δεν μπόρεσε να συμμετάσχει λόγω των δεσμεύσεών της στις Βρυξέλλες. Η κυρία Βόζεμπεργκ μέσω επιστολής της ευχαρίστησε τους κ. Σαχίνη και κ. Tσαβλίρη και τόνισε τη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας ως πυλώνα της οικονομίας μας και της ανάπτυξης της χώρας μας. Έκανε ειδική αναφορά στο τιμώμενο πρόσωπο του συνεδρίου, τον πλοιοκτήτη κ. Πάνο Λασκαρίδη, ως έναν από τους διακεκριμένους εκπροσώπους της Ελληνικής Ναυτιλίας που έχει συμπεριληφθεί στις 100 κορυφαίες προσωπικότητες της Lloyd’s List της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.

Η κυρία Βόζεμπεργκ τόνισε την προεδρία του κ. Λασκαρίδη στην ECSA και πώς εργάστηκε για να διασφαλίσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία ως βασικό μοχλό της ευρωπαϊκής οικονομίας. Η δωρεά πλοίων του κ. Λασκαρίδη στο Πολεμικό Ναυτικό είναι ιδιαίτερα σημαντική, εξέφρασε η κυρία Βόζεμπεργκ, ειδικά δεδομένης της δύσκολης περιόδου που αντιμετωπίζει σήμερα η χώρα μας. Ο κ. Σαχίνης σημείωσε ότι: “η Αδελφότητα γιορτάζει δέκα χρόνια του Ναυτιλιακού Συνεδρίου Ύδρας. Στο πρώτο συνέδριο, η παρουσία και ο εμπνευσμένος λόγος του κ. Πάνου Λασκαρίδη μας έδωσε το θάρρος να συνεχίσουμε και να καθιερώσουμε αυτήν την ετήσια συνάντηση. Εκείνη την εποχή, ο κ. Λασκαρίδης ήταν Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Η αρθρογραφία του κ. Λασκαρίδη φέτος έχει δώσει σε όλους τους Έλληνες δύναμη και ελπίζουμε ότι με τις κατάλληλες προσαρμογές στη διαχείριση των δυνάμεών μας, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις επεκτατικές φιλοδοξίες του αιώνιου εχθρού μας. Ταυτόχρονα, ο κ. Λασκαρίδης εκπλήρωσε το πατριωτικό του καθήκον, καλύπτοντας το κόστος αναβάθμισης των ηλεκτρονικών κινητήρων διαφόρων ναυτικών πλοίων εν μέσω άλλων απαιτήσεων.

Ο κ. Λασκαρίδης, είπε ο κ. Σαχίνης, «δώρισε 2 πλοία γενικής υποστήριξης και πολλαπλών δυνατοτήτων, το ΠΓΥ Ηρακλής και το ΠΓΥ Άτλας Ι. Η ναυτοσύνη είναι μια ποιότητα εγγενής στον Έλληνα ναυτικό. Οι Έλληνες περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λαό στον κόσμο έχουν παραμείνει καθ ‘όλη τη διάρκεια της ιστορίας τους, ναυτικοί χωρίς διακοπή και ο κ. Λασκαρίδης έχει ισχυρή αυτή την αρετή της ναυτοσύνης. Ελπίζουμε ότι θα συνεχίσει να δίνει το «Μεθ’ορμής ακαθέκτου» και ότι η γενναιοδωρία του θα είναι ένα παράδειγμα που πρέπει να ακολουθήσουν όλοι οι Έλληνες, εφοπλιστές και μη». Ο Πρέσβης κ. Αλέξιος Παύλος Στεφάνου, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών και δισέγγονος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, εξέφρασε ευγνωμοσύνη για τη δωρεά του κ. Λασκαρίδη εκ μέρους των ιστορικών Ναυτικών οικογενειών της Ύδρας και δήλωσε: “Εκτός της στρατιωτικής και διπλωματικής επιθετικότητας, η Τουρκία εφαρμόζει παγίως επιθετική εξωτερική πολιτική, είτε αυτή αφορά επενδύσεις είτε εμπορικές εκθέσεις υψηλού επιπέδου. Απτό παράδειγμα οι σημαντικές επενδύσεις στην Λιβύη και οι εμπορικές εκθέσεις τόσο στην Οδησσό όσο και στην Στοκχόλμη”.

Ο κ. Γιάννης Πατινιώτης, Οικονομικός Διευθυντής της Carras Hellas SA, τόνισε ότι θα βρούμε έναν τρόπο για τα πλοία μας να ταξιδεύουν με «προσαρμόσιμους» κινητήρες. Ωστόσο, η έννοια του χρόνου, είπε ο κ. Πατινιώτης, είναι ένα βασικό κριτήριο. Ποιος θα είναι παρών σε 10-30 χρόνια; Ο Ερτογάν; Ο Τραμπ; Θα υπάρξει μια Ευρώπη; Θα υπάρξει COVID-19 ή άλλη πανδημία που θα αντιμετωπίζουμε; Πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε, είπε ο κ. Πατινιώτης. Αυτό που θα μπορούσε να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά μακροπρόθεσμα είναι τα θέματα ασφάλειας και ο ανθρώπινος παράγοντας. Ο κ. Τσαβλίρης είπε ότι «ο μισός κόσμος θα παγώσει και ο άλλος μισός θα λιμοκτονήσει χωρίς ναυτιλία. «Πρέπει να είμαστε ανθεκτικοί και να δρούμε προληπτικά. Πάντα είναι θέμα οικονομικό», είπε ο κ. Τσαβλίρης και ανέφερε πώς συνέκρινε τα “scrubbers” με το Bloody Mary σε μία από τις παρουσιάσεις του. Στο Bloody Mary, τα συστατικά είναι βότκα και χυμός ντομάτας, είπε ο κ. Τσαβλίρης, ενώ η “άγνοια” και η “υποκρισία” είναι τα συστατικά των “scrubbers”.

Ο κ. Νικόλαος Καμπάνης, Tεχνικός Διευθυντής της εταιρείας Ναυτίλας, πρώην φοιτητής του καθηγητή κ. Αρκουμάνη, σχολίασε ότι είναι καλό να μιλάμε για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά πρέπει να δούμε και τη μεγάλη εικόνα. Ο κ. Καμπάνης τόνισε την ναυτοσύνη μας ως λαός και έκλεισε το συνέδριο δηλώνοντας ότι θα βρούμε μια λύση, γιατί είμαστε “McGivers”! Όλα τα προστατευτικά μέτρα για το COVID-19 ελήφθησαν και προσφέρθηκαν μάσκες σε όλους τους επισκέπτες και τους συμμετέχοντες χάρη στην ευγενική υποστήριξη της κυρίας Ειρήνης Νοτιά, Ιδρύτριας & Διευθύνουσας της Prime Petroleum και του Project Connect. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους αξιότιμους ομιλητές και συμμετέχοντες, που ήταν παρόντες παρά την πανδημική κατάσταση. Χωρίς εσάς, αυτή η δεκαετής προσπάθεια δεν θα ήταν δυνατή και ελπίζουμε να σας έχουμε πάλι μαζί μας και του χρόνου!

Popular Articles