Κάνοντας πρεμιέρα στους κινηματογράφους σε όλη την Ευρώπη το Νοέμβριο, η ταινία «Κόντρα σε όλα» (Le Mans ’66) αφηγείται την ιστορία της θρυλικής μονομαχίας μεταξύ της Ford και της Ferrari.
Ένα από τα βασικά στοιχεία της αναμέτρησης, που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του γαλλικού αγώνα αντοχής, ήταν ο κεντρικός ρόλος που διαδραμάτισαν τα ελαστικά της Goodyear, τα οποία οδήγησαν τον Bruce McLaren και τον Chris Amon στη νίκη.
Το διάσημο μαύρο GT40 Mark II έτρεχε με ελαστικά της Goodyear – ακόμα κι’ αν είχε ξεκινήσει τον αγώνα με ελαστικά από καουτσούκ της Firestone, τον μεγάλο αντίπαλο της εταιρείας στον λεγόμενο «πόλεμο» των ελαστικών.
«Η νίκη του McLaren και του Amon είχε ως αποτέλεσμα να κατακτήσουμε όλες τις θέσεις του βάθρου, πραγματοποιώντας έτσι το δεύτερο σερί θρίαμβό μας στο Le Mans», εξήγησε ο Mike Rytokoski, Αντιπρόεδρος και Chief Marketing Officer Europe για τη Goodyear. «Στη Goodyear αισθανόμαστε ιδιαίτερη περηφάνια που έχουμε διαδραματίσει τόσο σημαντικό ρόλο σε αυτό το ιστορικό γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να τιμήσουμε αυτήν την κληρονομιά μέσω μιας ολοκληρωμένης εκστρατείας σύνδεσης με την ταινία “Κόντρα Σε όλα” – Le Mans ’66».
Η Ταινία
Οι πρωταγωνιστές του «Κόντρα σε όλα» (Le Mans ’66) είναι οι βραβευμένοι με Όσκαρ ηθοποιοί Matt Damon και Christian Bale. Η ταινία διηγείται την αξιοθαύμαστη αληθινή ιστορία του οραματιστή αμερικανικού σχεδιαστή αυτοκινήτων Carroll Shelby (Damon) και του ατρόμητου βρετανού οδηγού Ken Miles (Bale). Οι δυο τους αψηφούν τους νόμους της φυσικής και τους προσωπικούς τους δαίμονες και κατασκευάζουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για τη Ford Motor Company για να αντιμετωπίσουν τα κυρίαρχα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Enzo Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Mans στη Γαλλία το 1966.
Ο Αγώνας
Ο 24ωρος αγώνας του Mans το 1966 ξεκίνησε σε υγρές συνθήκες και γρήγορα έγινε φανερό ότι αυτό ταίριαζε καλύτερα στα ελαστικά της Goodyear από ότι σε αυτά της Firestone. Δύο από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Shelby American που συμμετείχαν, το #1 των Ken Miles/Denny Hulme και το #3 των Dan Gurney/Jerry Grant, δεν παρουσίασαν προβλήματα με τα ελαστικά Goodyear. Αντίθετα, ο McLaren, τρέχοντας με πάνω από 210 μίλια/ώρα με ελαστικά Firestone, έχασε κομμάτια από το πέλμα του ελαστικού στην ευθεία Mulsanne. Όταν μπήκε στα πιτς για να παραδώσει το αυτοκίνητο στον Amon, απευθύνθηκε στον εκπρόσωπο της Firestone και διαπραγματεύτηκε να αλλάξει ελαστικά σε Goodyear. Καθώς το τέλος του αγώνα πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα, τα εναπομείναντα αυτοκίνητα της Ford με αριθμό #2, #1 και #5 – όπου το τελευταίο ήταν το αυτοκίνητο της Holman & Moody του Ronnie Bucknum και του Dick Hutcherson – παρατάχθηκαν για το φινάλε. Η κόντρα εκείνη συνεχίζει να συζητείται μέχρι σήμερα, αλλά η ιστορία έγραψε ότι ο McLaren και ο Amon κέρδισαν, επειδή ξεκίνησαν τον αγώνα πιο πίσω από τους άλλους και ως εκ τούτου διένυσαν στον ίδιο χρόνο μεγαλύτερη απόσταση.