Η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην οικονομία της Ευρώπης

Contribution Cruise

Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA) δημοσίευσε τoν ετήσιο απολογισμό της για την ευρωπαϊκή οικονομική συμβολή του κλάδου, καταδεικνύοντας ότι η κρουαζιέρα προσέφερε έναν μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και σημαντική οικονομική συνεισφορά σε όλη την Ευρώπη.

Τα στοιχεία που δόθηκαν από την CLIA, αποκαλύπτουν ότι η οικονομική απόδοση του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ευρώπη έφτασε τα 40.95 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου έφτασαν τα 16.89 δισεκατομμύρια ευρώ, έχοντας αυξηθεί συγκριτικά με τα 16.6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2014 .

Μέσα στο 2015, ο κλάδος της κρουαζιέρας δημιούργησε περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη, με σύνολο απασχολούμενων σε επιχειρήσεις κρουαζιέρας και επιχειρήσεις που σχετίζονται με την κρουαζιέρα, 360.571 άτομα. Οι μισθοί και τα επιδόματα για τους Ευρωπαίους εργαζόμενους του κλάδου έφτασαν τα 11.05 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Και ενώ ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να αναπτύσσεται σε άλλες περιοχές του κόσμου, η Ευρώπη παραμένει ένας δραστήριος και ζωτικός για την κρουαζιέρα κόμβος. Αυτή η τάση υποστηρίζεται από τρεις σημαντικούς παράγοντες:

• Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει τη δεύτερη παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά επιβατών κρουαζιέρας – 6.6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι έκαναν διακοπές κρουαζιέρας μέσα στο 2015, κατά 3% περισσότεροι από το 2014.

• Η Ευρώπη παραμένει ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας, μετά την Καραϊβική. Η μελέτη έδειξε ότι 6.12 εκατομμύρια επιβάτες επιβιβάστηκαν για την κρουαζιέρα τους από ευρωπαϊκά λιμάνια μέσα στο 2015, κατά 4,5% περισσότεροι από την προηγούμενη χρονιά

• Ως το κέντρο ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να κατασκευάζουν τα πιο καινοτόμα και μεγάλα πλοία στον κόσμο, με τις δαπάνες για νέες κατασκευές και συντήρηση αντίστοιχα να αυξάνονται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παραγγελίες, στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, για 48 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2019, συνολικής αξίας άνω των 27 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μέσα στο 2015, οι εταιρείες κρουαζιέρας ξόδεψαν 4.6 δισεκατομμύρια ευρώ σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, ποσό που αντιπροσωπεύει 1,2% αύξηση των εσόδων των ναυπηγείων συγκριτικά με το 2014.

Contribution Cruise1

«Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη της Ευρώπης» δήλωσε ο κος Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises. «Ο αντίκτυπος είναι ξεκάθαρος. Περισσότεροι Ευρωπαίοι επιλέγουν διακοπές κρουαζιέρας, περισσότεροι επιβάτες κρουαζιέρας επιλέγουν την Ευρώπη ως προορισμό, και περισσότερα κρουαζιερόπλοια ναυπηγούνται σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Αυτό μεταφράζεται σε μεγάλα οικονομικά οφέλη για ολόκληρη την ήπειρο, περιλαμβανομένων παραθαλάσσιων περιοχών που είχαν πληγεί δυσανάλογα σκληρά από την οικονομική ύφεση».

Η Ελλάδα, το 2015, διατήρησε την κατάταξή της ως ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη, με 13.3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας. Ως σημαντικότερα λιμάνια προορισμού αναδείχθηκαν η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο, ενώ μέσα στο 2015, 980.049 επιβάτες, εκκινούν την κρουαζιέρα τους από τον Πειραιά.
Σε οικονομικά μεγέθη, στην Ελλάδα, οι άμεσες δαπάνες της κρουαζιέρας για το 2015, αγγίζουν τα 489 εκατομμύρια ευρώ, ενώ 9.983 εργαζόμενοι στον κλάδο, εγχώρια, συμβάλλουν με περισσότερα από 188 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ο κος Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και Εκτελεστικό μέλος της CLIA Ευρώπης, αναφέρει σχετικά: «Η κρουαζιέρα αποτελεί ένα ανερχόμενο αλλά ταυτόχρονα, με πολύ θετικές προοπτικές κλάδο του τουρισμού, που συμβάλλει πολύπλευρα στην ευρωπαϊκή οικονομία. Μία χώρα σαν την Ελλάδα, με προορισμούς μοναδικής ομορφιάς και ποικιλίας, με ιστορία και πολιτισμό, μπορεί και θα πρέπει να εξελιχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας και μάλιστα για όλο το χρόνο. Η πληθώρα των προορισμών και η πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους ευνοεί επιχειρησιακά την κρουαζιέρα, ενώ το καλό κλίμα και η στρατηγική γεωγραφική θέση της θα μπορούσε να αναδείξει πολλές νέες αγορές και προορισμούς. Αν μάλιστα υπάρξει σωστή, ενιαία και οργανωμένη υποστήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα τόσο στην τουριστική ανάπτυξη όσο και στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη, είναι ένα άμεσο αποτέλεσμα της εντυπωσιακής ανάπτυξης του κλάδου της κρουαζιέρας που σημειώθηκε μέσα στο 2015, καθώς έφτασε τα 23.2 εκατομμύρια επιβάτες σε κρουαζιέρες στη θάλασσα παγκοσμίως. Μέσα στο 2014, ο τουρισμός κρουαζιέρας απέφερε σχεδόν 120 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες οικονομικές συνεισφορές και ο κλάδος περιμένει να δει αυτόν τον αριθμό μελλοντικά να αυξάνεται.

 

Τα πιο Δημοφιλη > Ειδησεις

Ο Όμιλος Azimut | Benetti και η D-MARIN ξεκινούν…

Ο Όμιλος Azimut | Benetti, ο πρώτος κορυφαίος ιδιωτικός όμιλος στον κλάδο των σκαφών αναψυχής...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρεπορταζ

i ygeia se proto plano

Η υγεία σε πρώτο πλάνο

Η έγκαιρη διάγνωση το κλειδί για την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Ρεπορτάζ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Chios-climate-chance

Chios Climate Chance - Με επιτυχία το συ…

Ιδιαίτερη αναφορά στη σύνδεση της θάλασσας με την κλιματική κρίση...

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Style

 Breitling Aerospace B70 Orbiter

140 Χρόνια Πρωτιές: Τo Breitling Aerospa…

Καθώς η Breitling γιορτάζει μια χρονιά ορόσημο, τιμά τις απίστευτες...

Style